Vacature Adjunct-manager Operaties

Adjunct-manager Operaties in s-Gravenhage

Adjunct- Handhavingsorganisatie

Ben jij de schakel tussen strategie en (duurzame) uitvoering op het gebied van personeel en beleid bij de Handhavingsorganisatie? Solliciteer dan nu!

Ben jij binnenkort verantwoordelijk voor onze grootste afdeling van de Handhavingsorganisatie waar de toezichthouders en boa's zich dagelijks inzetten voor onze mooie stad? Stuur je de teamhoofden aan, kun je collega's enthousiasmeren en heb je een beeld bij handhaving?

Wat ga je doen?

Het werk van de Haagse handhaving ligt vaak onder een vergrootglas en de belangen zijn groot, zowel intern als extern. Inwoners en ondernemers hebben een mening over handhaving die zij graag delen. Het politiek bestuur en de gemeenteraad wensen meer handhaving op straat. De samenleving verandert, wordt complexer en daarmee breiden de taken van de handhavers uit.


De Handhavingsorganisatie heeft de ambitie om de komende jaren te groeien in aantallen handhavers. Ook procesoptimalisatie, informatiegestuurd werken en het vergroten van professionaliteit en efficiency staan hoog op de agenda. Deze ambitie brengt de nodige veranderingen met zich mee die jij gaat initiëren en verder mag vormgeven. Er liggen dan ook mooie opgaven voor je klaar. Denk aan de doorontwikkeling van het in-, door-, en uitstroomproces. Of de vertaalslag die we willen maken naar districtmatig samenwerken.


De factor mens staat centraal in jouw werk als adjunct-manager. Zo geef je direct leiding aan 10 teamhoofden en indirect leiding aan circa 275 handhavers en toezichthouders in brede én specialistische teams. Dit onder verantwoordelijkheid van de .

Je investeert in de ontwikkelpotentie van jouw medewerkers en hun teams: met jouw mensgerichte leiderschapsstijl weet je beide naar een hoger niveau te brengen. Je bent de rechterhand van de en een uitstekende sparringpartner voor de teamhoofden en diverse ketenpartners. Je beschikt over managementidentificatie waardoor je managementbeslissingen probleemloos kunt vertalen naar de uitvoering.

Wat vragen wij?

Om de functie van adjunct-manager Handhavingsorganisatie goed uit te kunnen voeren, is het belangrijk dat je:


  • over academisch werk- en denkniveau beschikt;
  • gedegen leidinggevende ervaring binnen de overheid of een operationele (uitvoerings-) organisatie meebrengt;
  • ruime ervaring met verandermanagement binnen een complexe omgeving hebt opgedaan;
  • over een politiek bestuurlijke antenne beschikt.

Je bent sterk gericht op de ontwikkeling van jouw medewerkers. Je stuurt strak aan waar dat nodig is en geeft ruimte waar dat kan. Bovendien ben je open, duidelijk en nieuwsgierig. Je werkt gestructureerd en beschikt over relativeringsvermogen. Onder jouw visie en leiderschap weet je de rust te behouden en het werkplezier te vergroten.

Wat bieden wij?

Een verantwoordelijke functie midden in de dagelijkse dynamiek van de derde stad van Nederland! We kijken uit naar de inbreng vanuit jouw leidinggevende ervaring, je innovatieve instelling en jouw bijdrage aan het brede beleid rondom (handhaving op) leefbaarheid.


Ook kun je rekenen op:


  • een 36-urige werkweek (32 uur is een optie) met een salaris van minimaal € 4.781,- en maximaal € 6.470,- bruto per maand (schaal 12) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar, die we daarna (bij goed functioneren) graag omzetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Heb je bij de gemeente Den Haag al een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd of heb je hier recht op in verband met de ketenbepaling, dan behoud je dit recht uiteraard;
  • 187 uur regulier verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • opname in het ABP-pensioenfonds met een gunstige pensioenregeling waarbij wij 70% van je pensioen betalen en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering leveren;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris.
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Binnen de dienst Stadsbeheer is de Handhavingsorganisatie verantwoordelijk voor de handhaving van de wet- en regelgeving in de openbare ruimte en het toezicht hierop. Er werken rond de 470 collega's. Het werkgebied van onze medewerkers is heel breed: we controleren op de grootste ergernissen van onze bewoners en bezoekers, bijvoorbeeld m.b.t. overlast, rommel op straat of foutparkeren.

Behalve de handhavers en toezichthouders die werk buiten doen en vergunningverleners en juridisch medewerkers, vind je ook alle ondersteunende taken binnen de Handhavingsorganisatie. Denk aan onderhoud van materiaal, planning en opleiding.

De missie van de HHO: Samen Daadkrachtig . Wij zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Je kunt je vinden in deze missie, die is uitgewerkt in vijf kernwaarden: wij zijn dienstbaar, betrokken, daadkrachtig, verbindend en verantwoordelijk.

Klaar om te solliciteren?


Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met , HHO, op telefoonnummer of via .



Functie:adjunct manager operaties
Startdatum:22-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:4781 – 6470
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Adjunct-manager Operaties Werken voor Den Haag 22-11-2023

Bekijk ook andere vacatures