Vacature Archivaris

Archivaris in s-Gravenhage

Archivaris

Jouw meerwaarde als Archivaris

Binnen de Tweede Kamer stel jij de kaders en houd je toezicht op het archief van de organisatie. Je bent belast met strategische, beleidsmatige vragen van de informatiehuishouding. Hierin opereer je onafhankelijk: jij valt direct onder het diensthoofd Informatie en Archief, adviseert senior management en bent hoeder van de kwaliteit op het gebied van IHH. Dit doe je streng, maar rechtvaardig. Je zorgt er voor dat regelingen en beleid actueel blijven. Jij bent dus de sluitpost van ons archief!

Je:

  • adviseert over visie- en beleidsvorming en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van archiefbeleid, archiefbeheer, inrichting van de archieven en digitale archivering;
  • bent verantwoordelijk voor het formuleren en actualiseren van het integrale archiefbeleid en - instrumenten van de Tweede Kamer;
  • adviseert de organisatie op strategisch niveau (m.n. het hoofd DIA, de teamleider IHH, de CIO en diensthoofden) over het archiefbeleid;
  • controleert de kwaliteit van het informatiebeheer en de informatiehuishouding op organisatie breed niveau, met name van Team Informatiehuishouding;
  • geeft gevraagd en ongevraagd advies over de (door)ontwikkeling en inbedding van de strategische informatiehuishoudingsvraagstukken op Kamerbreed niveau.

Wat we jou bieden

  • Een uitdagende rol in een unieke werkomgeving.
  • Een salaris dat varieert van € 4.214,85 tot € 6.227,02 op basis van een 36-urige werkweek. Deze functie is ingedeeld in schaal 12.
  • Een maandelijks individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% dat je bijvoorbeeld kunt laten uitbetalen of kunt omzetten in vakantiedagen.
  • Extra vrije dagen, 64 uur (IKB-uren), op basis van een 36-urige werkweek.
  • Een pensioen bij het ABP.
  • Alle nodige faciliteiten om jezelf persoonlijk en professioneel verder te ontwikkelen.
  • Aanvullende regelingen voor bijvoorbeeld ouderschapsverlof.
  • Een vergoeding voor je woon-werkverkeer.
  • Maximaal € 750 IKB-budget voor de inrichting van de thuiswerkplek en/of de verduurzaming van je woning.
  • De mogelijkheid om hybride te werken.

Wat we van je vragen

  • Aantoonbare meerjarige ervaring in een vergelijkbare rol.
  • Je bent onafhankelijk, zelfstandig en in staat om duidelijke kaders te stellen.
  • Schriftelijk en mondeling zeer vaardig.
  • Hebt ervaring in het opstellen van toetsingsinstrumenten en archief wettelijke regelingen en -instrumenten.
  • Ervaring met het maken van beleid.
  • Je bent secuur en gedetailleerd.
  • In staat te differentiëren tussen het maken van beleid en het uitvoeren van kwaliteitscontroles.

Je maakt deel uit van de Dienst Informatie en Archief. Wij zijn verantwoordelijk voor de informatiehuishouding van de Kamer, het functioneel beheer en de ontsluiting van parlementaire data. Onze dienst bestaat uit verschillende teams: Team Informatiehuishouding, Team Parlementaire en Team Functioneel beheer en IM. Jij valt direct onder het diensthoofd, maar je vooral nauw zal samenwerking met de Teamleider Informatiehuishouding, Diensthoofd DIA, de CIO en het CIO-office.


Bijzonderheden

Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een A-screening. Deze duurt gemiddeld 2 maanden.

Meteen solliciteren

Kom ook werken voor de democratie. We ontvangen je sollicitatie graag vóór 29-11-2023.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met , via telefoonnummer of per mail .



Functie:archivaris
Startdatum:1-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4214 – 6227
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Archivaris Tweede Kamer 01-11-2023

Bekijk ook andere vacatures