Vacature Auditor Sociaal Domein

Auditor Sociaal Domein in s-Gravenhage

Auditor Sociaal Domein

Wil jij als Auditor je bezig houden met het (zelfstandig) uitvoeren van proces- en gegevensgerichte onderzoeken?

Ben jij klaar voor een uitdagende stap in jouw carrière? Of ben je een doorgewinterde (interne) auditor op zoek naar een nieuwe en boeiende omgeving? Bij ons krijg je de kans om de wereld van interne audits te verkennen, ongeacht of je een enthousiaste starter bent of een ervaren rot in het vak.

Wat ga je doen?

Als Auditor ben je verantwoordelijk voor het (zelfstandig) uitvoeren van proces- en gegevensgerichte onderzoeken. Het primaire doel hiervan is het verstrekken van informatie over risicobeheersing, rechtmatigheid, doelmatigheid, tijdigheid en navolgbaarheid van producten en diensten van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten. Daarnaast rapporteer je over de kwaliteit, de uitvoeringswijze en eventuele geïdentificeerde risico's. Je adviseert tevens over kwaliteitsverbetering en/of behoud.

Je maakt deel uit van een dynamisch team, bestaande uit zowel ervaren als nieuwe collega's, dat dagelijks bezig is met zowel persoonlijke als inhoudelijke ontwikkeling. Wij streven actief naar groei en innovatie en dagen je uit om hieraan deel te nemen. We verwachten een proactieve rol van jou in zowel je eigen groei als de collectieve ontwikkeling van het team. Durf jij ons uit te dagen naar 'the next level'?


Daarnaast behoren de volgende specifieke taken tot jouw verantwoordelijkheid:

  • Het signaleren van bijzonderheden en risico's met betrekking tot de uitvoering en naleving van geldende regelingen, voorschriften en procedures bij diensttaken;
  • Het vertalen van nieuwe regelgeving en werkprocessen naar praktisch hanteerbare beoordelingscriteria en kwaliteitsnormen;
  • Zorgvuldige documentatie van onderzoeksbevindingen om een hoogwaardige eindrapportage te waarborgen, inclusief het beheer van het onderzoeksdossier;
  • Actieve deelname aan het denkproces en het doen van voorstellen ter bevordering en doorontwikkeling van de interne afdeling.

Wat vragen wij?

Zowel startende professionals als ervaren kandidaten in het auditveld nodigen wij van harte uit om te solliciteren. Wij zijn op zoek collega's met uitstekende adviesvaardigheden en een sterk analytisch vermogen. Het vermogen om effectief te communiceren, zowel in samenwerking als in individuele gesprekken, staat centraal in deze rol. Een proactieve en resultaatgerichte instelling, gekoppeld aan sterke sociale en communicatieve vaardigheden, is van groot belang. Je moet in staat zijn om helder advies te verstrekken en complexe vraagstukken op een begrijpelijke manier te presenteren, waarbij je anderen actief betrekt.


Verder beschik je over:

  • Minimaal een hbo werk- en denkniveau in een relevant vakgebied.
  • Een afgeronde post-hbo auditopleiding of de bereidheid om deze succesvol af te ronden.

Wat bieden wij?

  • een 32- 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €3.317,- en maximaal €4.752,- bruto per maand (schaal 9) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • Als je ervaring hebt in de wereld van audits, kunnen we je in een hogere salarisschaal plaatsen. (schaal 10)
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: er zijn diverse voorzieningen mogelijk;
  • opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan je zorgverzekering;
  • deelname aan verschillende medewerkersnetwerken zoals JongDenHaag, een netwerk voor jonge en zich jong voelende medewerkers, die de organisatie, stad en elkaar beter willen leren kennen. Iedere maand zijn er verschillende activiteiten;
  • veel aandacht voor cultuur, wat begint bij het stadhuis, waar in het centrale deel culturele, educatieve, maatschappelijke, commerciële en sportieve evenementen en tentoonstellingen plaatsvinden;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) heeft ongeveer 4000 medewerkers (inclusief doelgroep collega's) in dienst en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet (o.a. verstrekking bijstandsuitkeringen), Wet sociale werkvoorziening, de nieuwe Wet Inburgering, schuldhulpverlening en het gemeentelijk minimabeleid. De dienst SZW bestaat uit de directies Inkomen, Participatie en Voorzieningen (IPV), Den Haag Werkt (DHW) en Dienstverlening & Kwaliteit (D&K). SZW begeleidt burgers naar werk, biedt ondersteuning en voorzieningen om mee te doen in de samenleving en verstrekt financiële bijstand voor mensen met een laag inkomen.


De directie D&K ondersteunt SZW bij het optimaliseren en continu verbeteren van deze dienstverlening. Dit doet D&K door op strategisch, tactisch en operationeel niveau de lijn gevraagd en ongevraagd te adviseren en te ondersteunen op het gebied van klantreizen, klantfeedback en onderzoek, procesinrichting, leren & ontwikkelen en analyse.


  • Processen & Analyse.
  • Dienstverlening, Klachten & Burgercommunicatie.
  • Leren & Ontwikkelen.
  • Audits & Contracten.
  • Bezwaar.

Dan kun je contact opnemen met , manager Audits & Contracten. Telefoonnummer .


Wij werken zonder tussenkomst of hulp van werving- en selectiebureaus. Indien wij daar toch gebruik van maken, werken wij met vaste leveranciers.

Extra informatie

  • Als we onze nieuwe Auditor hebben geworven, sluit de vacature.
  • Het opvragen van referenties en een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.



Functie:auditor sociaal domein
Startdatum:22-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3317 – 4752
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Auditor Sociaal Domein Werken voor Den Haag 22-12-2023

Bekijk ook andere vacatures