Vacature Behandelaar Acute Nood

Behandelaar Acute Nood in s-Gravenhage

Behandelaar Acute Nood

  • Reageer t/m 11 januari 2024

Elke dag werkt de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) samen met gedupeerde ouders, schuldeisers, gemeenten en andere organisaties, aan het herstellen van de schade van gedupeerden van de kinderopvangtoeslag. Dat gaat niet vanzelf en is niet eenvoudig. We boeken zeker resultaat maar we zijn eerlijk: dit is geen gemakkelijke opdracht. Wat het wel is: een kans om het verschil te maken. Wil jij hieraan bijdragen?

  • Bachelor-hbo
  • 32-36 uur
  • Sociaal/ maatschappelijk/ welzijn
  • € 2.902,- / € 3.896,- bruto p.m.
  • Den Haag

  • Reageer t/m 11 januari 2024

Dit doe je bij Toeslagen

Jij beoordeelt de situatie van de gedupeerde ouders zorgvuldig. Zo besluit je welke hulp passend is en zorg je dat de ouder op de juiste manier verder wordt geholpen. Is er financiële hulp nodig? Dan zorgt de behandelaar ervoor dat ouder een noodvoorziening ontvangt of dat er een spoedbetaling wordt uitgevoerd als er aan de criteria wordt voldaan. Is er hulp nodig vanuit een andere organisatie of een andere interne afdeling? Dan breng jij de ouder in contact met de juiste hulpinstantie of afdeling. In deze functie heb je veel telefonisch contact met gedupeerden. Daarbij voer je lastige gesprekken met gedupeerde ouders waar vaak veel emotie en soms ook weerstand bij komt kijken.

In deze rol heb je direct contact met de gedupeerden. Je begeleidt hen op een waardevolle manier in hun situatie of met hun vragen. Met jouw persoonlijke aanpak maak je voor hen het verschil. Daarbij geef je ook duidelijk aan wat je voor deze ouders kan betekenen. Zo weten zij precies waar ze aan toe zijn. Het betreft een hybride functie waarbij je twee dagen per week op het kantoor in Den Haag werkt.

Een bijzondere baan, omdat...

• jij gedupeerde ouders op een menselijke manier helpt
• je contact hebt met diverse afdelingen, partijen en belanghebbenden om samen verder te komen
• je advies geeft over hoe dringend van de situatie van de ouder is
• jij het verschil kunt maken

"Je werkt dagelijks in een levendige en flexibele omgeving. Hier help je ouders in acute nood, waardoor geen dag hetzelfde is." Achraf, behandelaar acute nood.

Wanneer past deze baan bij je?

  • • Je hebt hbo-werk- en -denkniveau
  • • Je hebt ervaring met telefonisch klantcontact (voornamelijk met lastige gesprekken)
  • • Je kunt duidelijk communiceren
  • • Je hebt bij voorkeur juridische kennis
  • • Je voelt je snel thuis in een complexe organisatie

  • De afdeling - Directie UHT

    Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) is een apart onderdeel van Dienst Toeslagen, een tijdelijke organisatie met een specifieke opdracht: het verzorgen van het financieel herstel van de problemen die zijn ontstaan met de kinderopvangtoeslag. We zijn een jonge organisatie, volop in ontwikkeling. Dat maakt dat geen dag hetzelfde is. Met bijna 1500 gedreven collega's zetten we elke dag onze schouders eronder om gedupeerde ouders en kinderen zo goed mogelijk te helpen. Het woord 'herstel' staat daarbij centraal en dat voel je.

  • De organisatie - Toeslagen

    Dienst Toeslagen maakt vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar. Dát is onze missie!

    Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Dienst Toeslagen draagt bij aan financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot de meest vitale voorzieningen. Drie vragen staan centraal in ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen: Is het rechtvaardig? Doen we het samen? Zijn we aanspreekbaar?

    Bij Dienst Toeslagen gebeurt veel. We werken met hart en ziel aan herstel van de kinderopvangtoeslagen. En daarnaast gaat het reguliere werk voor de huur-, zorg- en andere toeslagen onverminderd door. We trekken lering uit wat beter kan. Dienst Toeslagen maakt de komende jaren dus een sterke ontwikkeling door. Naar de best mogelijke dienstverlening voor burgers. Met medewerkers die weten hoe dat moet. Maatwerk waar kan. Toezicht waar moet.

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen
    • In januari vinden de selectiegesprekken plaats
    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv

    Dienst Toeslagen zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan. Met je account kan je de status van je sollicitatie inzien.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

Neem contact op met Rianne van der Vinne, adviseur werving & selectie

  • Contact via Whatsapp:

  • Sociaal/ maatschappelijk/ welzijn

  • Reageer t/m 11 januari 2024
Animaties uitzetten

Functie:behandelaar acute nood
Startdatum:22-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:2902 – 3896
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Behandelaar Acute Nood Belastingdienst 22-12-2023

Bekijk ook andere vacatures