Vacature Casemanager Gezinnen

Casemanager Gezinnen in s-Gravenhage

Casemanager WMO gezinnen Daklozenloket

Ben jij bekend met daklozenproblematiek? Wil je het verschil maken voor dakloze Haagse gezinnen en meedenken over het nieuwe dienstverleningsconcept?

Wat ga je doen?

Als casemanager gezinnen bij het Daklozenloket ben je het eerste aanspreekpunt voor een gezin dat zich meldt. Als casemanager voer je regie, je bent zelf geen hulpverlener en begeleidt de gezinnen niet inhoudelijk. Je ziet erop toe dat de juiste ondersteuning wordt ingezet en dat het gezin uiteindelijk uitstroomt naar een passende woonplek.


Tijdens je loketdienst ontvang je gezinnen die vanuit verschillende situaties dakloos zijn geraakt. Samen met het gezin en eventuele hulpverlening onderzoek je de situatie en maak je een start met de inventarisatie van de omstandigheden van het gezin. Indien nodig bied je een opvangplek aan.

Deze kwetsbare gezinnen leid je zo snel mogelijk toe naar de juiste zorg en ondersteuning, om te zorgen voor een goede start van het herstel.


Samen met het gezin maak je een passend plan van aanpak. Onderdeel van dat plan zijn acties die de gezinnen zelf kunnen ondernemen. Maar ook de inzet van zorg en ondersteuning vanuit de keten. Je maakt maximaal gebruik van de kracht van mensen zelf. Door korte lijnen naar andere professionals en gespecialiseerde hulpverleners binnen en buiten de gemeente zorg je voor een persoonlijk plan met zoveel mogelijk keuzevrijheid, zodat de Haagse gezinnen een verbetering van de kwaliteit van leven ervaren. Het maken van een plan van aanpak vraagt een grote creativiteit van jou als casemanager. Belangrijk is dat je het grote geheel kan overzien en ruimte biedt hebt voor (ogenschijnlijk) kleine zaken. Juist deze kunnen van grote betekenis zijn voor iemands welzijn en toekomstperspectief.

Wat vragen wij?

Naast het uitvoeren van de WMO vragen wij van onze casemanagers een grote dosis creativiteit en flexibiliteit. Immers de hulpvraag is complex, middelen zijn beperkt en de maatschappelijke opvangketen is continu in ontwikkeling. Je werkt in een politiek sensitieve omgeving: wat vandaag nog klopt, kan morgen zo weer anders zijn. Als team zijn wij continu aan de slag met het vernieuwen en verbeteren van onze dienstverlening.


Je hebt ervaring in het werken met en voor gezinnen die aan de rand van de samenleving leven. Je kent de zorgketen en bent bekend met de specifieke problemen van dakloosheid. Je bent in staat snel een goede inventarisatie en inschatting te maken van de problematiek op diverse leefgebieden en hebt oog voor het kindperspectief. Je kunt goed omgaan met werkdruk en bent in staat om in een hectische werkomgeving toch je rust te bewaren en regie te nemen over je eigen caseload. Je kan schakelen tussen beleidstaal, de taal van de hulpverlener en de taal van jouw gezin.


Je werkt vanuit een persoonlijke drive om dagelijks het verschil te willen maken in het leven van mensen en je maakt maximaal gebruik van de kracht van de mensen zelf en hun directe omgeving.


Ook beschik je over:


  • een hbo-diploma, bijvoorbeeld Social Work;
  • kennis van het sociaal domein en bij voorkeur van de Wmo;
  • ervaring met werken met kwetsbare gezinnen;
  • SKJ-registratie is een pre.

Wat bieden wij?

Je helpt Haagse gezinnen om zo lang mogelijk vitaal en zelfstandig te blijven en door je vernieuwende bijdrage groeit zowel jouw eigen, als onze gezamenlijke expertise. Je werkt in een stedelijk team met in totaal +50 enthousiaste en betrokken collega's en in een breed netwerk van andere professionals.


Afhankelijk van je achtergrond en (werk)ervaring bieden wij daarnaast:


  • een start in aanloopschaal 8 van minimaal €2.878,- en maximaal €4.052,- bruto per maand op basis van een volledige (36-urige) werkweek, óf ;
  • een salaris in de functionele schaal van minimaal €3.167,- en maximaal €4.537,- bruto per maand (salarisschaal 9) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • minimaal een 32-urige werkweek en maximaal een 36-urige werkweek, met de mogelijkheid om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • opname in het ABP-pensioenfonds met een gunstige pensioenregeling, waarbij wij 70% van je pensioen betalen en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • 187,2 uur regulier verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • diverse andere vormen van verlof zoals compensatieverlof, ouderschapsverlof en zorgverlof;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Je werkt in een stedelijk team met +50 enthousiaste en betrokken collega's. Het team wordt aangestuurd door 3 teammanagers. Iedere teammanager heeft zijn/haar eigen specialisatie. De specialisaties bestaan uit het individuele loket, het straatteam, het gezinnenblok en tot 1 oktober 2023 Meldpunt Bezorgd Den Haag. Ook ben je onderdeel van een breed netwerk van andere professionals.

Spreek altijd een voicemail in als er niet wordt opgenomen, dan word je zo snel mogelijk teruggebeld.

Extra informatie

  • Wij zijn op zoek naar meerdere collega's.
  • Wacht niet met solliciteren tot de sluitingsdatum. Gedurende de publicatie plannen wij al gesprekken in. Als we onze nieuwe collega's hebben geworven, sluit de publicatie eerder.
  • Een assessment deel uitmaken van de procedure.
  • Een (rollen)spel kan deel uitmaken van de procedure om je mentale weerbaarheid te toetsen.
  • Wij werken zonder tussenkomst of hulp van werving- en selectiebureaus. Indien wij daar toch gebruik van maken werken wij met vaste leveranciers.
  • Het opvragen van referenties kan een onderdeel zijn van de procedure.
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kan deel uitmaken van de procedure.


Functie:casemanager gezinnen
Startdatum:7-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:2878 – 4052
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Casemanager Gezinnen Werken voor Den Haag 07-11-2023

Bekijk ook andere vacatures