Casemanager WMO Daklozenloket
Ben jij bekend met de dak- en thuislozenproblematiek? Wil je iedere dag opnieuw de juiste ondersteuning inzetten voor dak en thuisloze Hagenaars?
Wat ga je doen?
Als casemanager WMO bij het Daklozenloket ben je het eerste aanspreekpunt voor jouw klant. Als casemanager voer je regie, je bent zelf geen hulpverlener en begeleidt de klanten niet inhoudelijk. Je ziet erop toe dat de juiste ondersteuning wordt ingezet en dat de klant uiteindelijk uitstroomt naar een passende woonplek.
Tijdens het loketgesprek blijkt er vaak sprake te zijn van multi problematiek en heeft onze klant een lange weg afgelegd, voordat hij/zij (opnieuw) bij het Daklozenloket komt voor ondersteuning.
Je inventariseert de persoonlijke omstandigheden van de klant en bekijkt welke ondersteuning hierbij nodig is. Het inzetten van de maatschappelijke opvang en/of begeleiding kan hier onderdeel van uitmaken. Dit alles verwerk je in een Wmo-advies.
Kwetsbare inwoners leid je zo snel mogelijk toe naar de juiste zorg en ondersteuning, om te zorgen voor een goede start van het herstel.
Samen met de klant maak je op basis van het Wmo advies een passend plan van aanpak. Onderdeel van dat plan zijn acties die klanten zelf kunnen ondernemen. Maar ook de inzet van zorg en ondersteuning vanuit de keten. Je maakt maximaal gebruik van de kracht van mensen zelf. Door korte lijnen naar andere professionals en gespecialiseerde hulpverleners binnen en buiten de gemeente zorg je voor een persoonlijk plan met zoveel mogelijk keuzevrijheid, zodat de Hagenaar een verbetering van de kwaliteit van leven ervaart. Het maken van een plan van aanpak vraagt een grote creativiteit van jou als casemanager.
Belangrijk is dat je het grote geheel kan overzien en daarnaast oog hebt voor (ogenschijnlijk) kleine zaken. Juist deze kunnen van grote betekenis zijn voor iemands welzijn en toekomstperspectief.
Wat vragen wij?
Je hebt ervaring in het werken met en voor mensen die aan de rand van de samenleving staan. Je kent de zorgketen, bent bij voorkeur bekend met de specifieke problemen van dak- en thuisloze mensen. In ieder geval heb je hiermee feeling en ben je in staat hierin snel je weg te vinden, contacten te leggen en te onderhouden. Je houdt hierbij ook oog voor je eigen welzijn en weet goed om te gaan met afstand en nabijheid tot de doelgroep. Je kan schakelen tussen beleidstaal, de taal van de hulpverlener en de taal van de klant.
Wij vragen van onze casemanagers een grote dosis creativiteit en flexibiliteit. Immers de hulpvraag is complex, middelen zijn beperkt en de maatschappelijke opvangketen is continu in ontwikkeling.
Denken in de kracht en mogelijkheden van mensen staat bij jou centraal. Je bent in staat snel een goede inventarisatie en inschatting te maken van de problematiek op diverse leefgebieden. Je kunt goed omgaan met werkdruk en bent in staat om in een hectische werkomgeving toch je rust te bewaren en regie te nemen over je eigen caseload.
Je werkt in een politiek sensitieve omgeving: wat vandaag nog klopt, kan morgen zo weer anders zijn. Als team zijn wij continu aan de slag met het vernieuwen en verbeteren van onze dienstverlening. Er lopen verschillende pilots en experimenten.
Je werkt vanuit een persoonlijke drive om dagelijks het verschil te willen maken in het leven van mensen en je maakt maximaal gebruik van de kracht van de mensen zelf en hun directe omgeving.
Verder beschik je over:
Wat bieden wij?
Je helpt Hagenaars om zo lang mogelijk vitaal en zelfstandig te blijven en door je vernieuwende bijdrage groeit zowel jouw eigen, als onze gezamenlijke expertise. Je werkt in een stedelijk team met +50 enthousiaste en betrokken collega’s en in een breed netwerk van andere professionals.
Afhankelijk van je achtergrond en (werk)ervaring bieden wij daarnaast:
Wie zijn wij?
Je werkt in een stedelijk team met +50 enthousiaste en betrokken collega’s. Het team wordt aangestuurd door 3 teammanagers. Iedere teammanager heeft zijn/haar eigen specialisatie. De specialisaties bestaan uit het individuele loket, het straatteam, het gezinnenblok en tot 1 oktober 2023 Meldpunt Bezorgd Den Haag. Ook ben je onderdeel van een breed netwerk van andere professionals.
Meer weten
Heb je een inhoudelijk vraag over de vacature en/of procedure neem dan contact op met Suzanne de Vries, casemanager Daklozenloket, op tel. 06 41707382 of mailadres suzanne.devries@denhaag.nl. Spreek altijd een voicemail in als er niet wordt opgenomen, dan word je zo snel mogelijk teruggebeld.
De gemeente Den Haag wil een werkgever zijn waar het prettig werken is. Waar het veilig is en waar ruimte is om vrijmoedig te spreken. Waar er ruimte is voor verschillende mensen, meningen en perspectieven. Den Haag, onze mooie stad achter de duinen, heeft medewerkers nodig die zich willen inzetten voor het welzijn en de leefbaarheid van al onze burgers. Wees welkom om te solliciteren als jij je daarvoor wilt inzetten. Zo zijn we Samen Haags.
Extra informatie
Wij werken zonder tussenkomst of hulp van werving- en selectiebureaus. Indien wij daar toch gebruik van maken, werken wij met vaste leveranciers.
Functie: | Casemanager WMO Daklozenloket |
Startdatum: | 30-11-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 2878 – 4537 |
Uren per week: | 32 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Den Haagkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Den Haag via denhaagkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op denhaagkrant.nl.
© denhaagkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.