Vacature Casemanager WMO

Casemanager WMO in s-Gravenhage

Daklozenloket

Ben jij bekend met de dak- en thuislozenproblematiek? Wil je iedere dag opnieuw de juiste ondersteuning inzetten voor dak en thuisloze Hagenaars?

Wat ga je doen?

Als bij het Daklozenloket ben je het eerste aanspreekpunt voor jouw klant. Als casemanager voer je regie, je bent zelf geen hulpverlener en begeleidt de klanten niet inhoudelijk. Je ziet erop toe dat de juiste ondersteuning wordt ingezet en dat de klant uiteindelijk uitstroomt naar een passende woonplek.


Tijdens het loketgesprek blijkt er vaak sprake te zijn van multi problematiek en heeft onze klant een lange weg afgelegd, voordat hij/zij (opnieuw) bij het Daklozenloket komt voor ondersteuning.

Je inventariseert de persoonlijke omstandigheden van de klant en bekijkt welke ondersteuning hierbij nodig is. Het inzetten van de maatschappelijke opvang en/of begeleiding kan hier onderdeel van uitmaken. Dit alles verwerk je in een Wmo-advies.


Kwetsbare inwoners leid je zo snel mogelijk toe naar de juiste zorg en ondersteuning, om te zorgen voor een goede start van het herstel.


Samen met de klant maak je op basis van het Wmo advies een passend plan van aanpak. Onderdeel van dat plan zijn acties die klanten zelf kunnen ondernemen. Maar ook de inzet van zorg en ondersteuning vanuit de keten. Je maakt maximaal gebruik van de kracht van mensen zelf. Door korte lijnen naar andere professionals en gespecialiseerde hulpverleners binnen en buiten de gemeente zorg je voor een persoonlijk plan met zoveel mogelijk keuzevrijheid, zodat de Hagenaar een verbetering van de kwaliteit van leven ervaart. Het maken van een plan van aanpak vraagt een grote creativiteit van jou als casemanager.

Belangrijk is dat je het grote geheel kan overzien en daarnaast oog hebt voor (ogenschijnlijk) kleine zaken. Juist deze kunnen van grote betekenis zijn voor iemands welzijn en toekomstperspectief.

Wat vragen wij?

Je hebt ervaring in het werken met en voor mensen die aan de rand van de samenleving staan. Je kent de zorgketen, bent bij voorkeur bekend met de specifieke problemen van dak- en thuisloze mensen. In ieder geval heb je hiermee feeling en ben je in staat hierin snel je weg te vinden, contacten te leggen en te onderhouden. Je houdt hierbij ook oog voor je eigen welzijn en weet goed om te gaan met afstand en nabijheid tot de doelgroep. Je kan schakelen tussen beleidstaal, de taal van de hulpverlener en de taal van de klant.

Wij vragen van onze casemanagers een grote dosis creativiteit en flexibiliteit. Immers de hulpvraag is complex, middelen zijn beperkt en de maatschappelijke opvangketen is continu in ontwikkeling.

Denken in de kracht en mogelijkheden van mensen staat bij jou centraal. Je bent in staat snel een goede inventarisatie en inschatting te maken van de problematiek op diverse leefgebieden. Je kunt goed omgaan met werkdruk en bent in staat om in een hectische werkomgeving toch je rust te bewaren en regie te nemen over je eigen caseload.

Je werkt in een politiek sensitieve omgeving: wat vandaag nog klopt, kan morgen zo weer anders zijn. Als team zijn wij continu aan de slag met het vernieuwen en verbeteren van onze dienstverlening. Er lopen verschillende pilots en experimenten.


Je werkt vanuit een persoonlijke drive om dagelijks het verschil te willen maken in het leven van mensen en je maakt maximaal gebruik van de kracht van de mensen zelf en hun directe omgeving.


Verder beschik je over:


  • een afgeronde hbo-diploma, bijvoorbeeld Social Work;
  • kennis van het sociaal domein en bij voorkeur van de Wmo;
  • ervaring met werken met daklozen en/of kennis van preventie, hulpverlening en behandeling van kwetsbare groepen met (combinaties van) somatische, psychiatrische, psychosociale of verslavingsproblemen.

Wat bieden wij?

Je helpt Hagenaars om zo lang mogelijk vitaal en zelfstandig te blijven en door je vernieuwende bijdrage groeit zowel jouw eigen, als onze gezamenlijke expertise. Je werkt in een stedelijk team met +50 enthousiaste en betrokken collega's en in een breed netwerk van andere professionals.


Afhankelijk van je achtergrond en (werk)ervaring bieden wij daarnaast:


  • een start in aanloopschaal 8 van minimaal € 2.878,- en maximaal € 4.052,- óf een salaris in de functionele schaal van minimaal € 3.167,- en maximaal € 4.537,- bruto per maand (salarisschaal 9) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • minimaal een 32-urige werkweek en maximaal een 36-urige werkweek, met ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • opname in het ABP-pensioenfonds met een gunstige pensioenregeling waarbij wij 70% van je pensioen betalen en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • deelname aan verschillende medewerkersnetwerken zoals JongDenHaag, een netwerk voor jonge en zich jong voelende medewerkers die de organisatie, stad en elkaar beter willen leren kennen. Iedere maand zijn er verschillende activiteiten;
  • veel aandacht voor cultuur, wat begint bij het stadhuis waar in het centrale deel culturele, educatieve, maatschappelijke, commerciële en sportieve evenementen en tentoonstellingen plaatsvinden;
  • 187,2 uur regulier verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • diverse andere vormen van verlof zoals compensatieverlof, ouderschapsverlof en zorgverlof;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Je werkt in een stedelijk team met +50 enthousiaste en betrokken collega's. Het team wordt aangestuurd door 3 teammanagers. Iedere teammanager heeft zijn/haar eigen specialisatie. De specialisaties bestaan uit het individuele loket, het straatteam, het gezinnenblok en tot 1 oktober 2023 Meldpunt Bezorgd Den Haag. Ook ben je onderdeel van een breed netwerk van andere professionals.

Spreek altijd een voicemail in als er niet wordt opgenomen, dan word je zo snel mogelijk teruggebeld.




Functie:casemanager wmo
Startdatum:29-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3167 – 4537
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Casemanager WMO Werken voor Den Haag 29-11-2023

Bekijk ook andere vacatures