Vacature Clustermanager Bedrijfsadministratie

Clustermanager Bedrijfsadministratie in s-Gravenhage

Clustermanager Bedrijfsadministratie Den Haag Werkt

Maak Den Haag's arbeidsmarkt inclusiever als Clustermanager bedrijfsadmin! Ontdek meer!

Den Haag Werkt is het werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente Den Haag. Wij streven naar een inclusieve arbeidsmarkt. Dat is een arbeidsmarkt, waarin iedereen een kans krijgt om mee te doen. Den Haag Werkt valt onder de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten. Het domein Werk in Opdracht (WIO) biedt een ontwikkel- en werkplek aan kandidaten, die (nog) niet zelfstandig bij een reguliere werkgever kunnen werken.

Wat ga je doen?

Als Clustermanager Bedrijfsadministratie is jouw kerntaak richting geven aan en het aansturen van de teams orderadministratie, financiële administratie en salarisadministratie. Dit zijn ongeveer 13 ambtelijke collega's en 20-30 collega's vanuit de doelgroep. Deze teams stellen het WIO in staat om concrete werkopdrachten effectief en efficiënt uit te voeren door de productie te plannen, juiste calculaties te maken ten behoeve van offertes voor opdrachtgevers, de artikelinkoop en hiervan administratieve afhandeling te verzorgen .

Je borgt de vakinhoudelijke kwaliteit d.m.v. Tactisch en operationele doelstellingen. Ook de realisatie, het bewaken van de voortgang en de bijbehorende budgetten is jouw verantwoordelijkheid, waarbij je rapporteert aan de . Daarnaast stimuleer je persoonlijke- en teamontwikkeling en zorg je voor een goede borging van en samenwerking van de afdelingen binnen het domein Werk in Opdracht (WIO).

Jouw opgave is om werkprocessen en systemen inzichtelijk te maken, waar mogelijk te uniformeren en overkoepelende stuur- en managementinformatie te leveren.

Wat vragen wij?

Je bent een inspirerende, energieke leidinggevende die weet wanneer standvastigheid geboden is. Als deskundige in het vakgebied krijg je energie om samen met je teams te zoeken naar verbeteringen. Je handelt vanuit nieuwsgierigheid naar mensen en inhoud en komt met bedrijfsmatige verbetervoorstellen voor heel WIO.

Je kan goed schakelen tussen de diverse niveaus waardoor je iedereen op de juiste wijze te woord staat en meekrijgt. In de ontwikkelopgave heb jij ook aandacht voor de zekerheid, veiligheid en geborgenheid. Sociaal ontwikkelbedrijven en onze doelgroep is bekend terrein.

Competenties die daarbij horen:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar ervaring op het vakgebied (o.a. bedrijfsadministratie)
  • 2-3 jaar leidinggevende ervaring
  • Omgevingssensitief en proactief, staat stevig in de schoenen en kan mensen meenemen

Wat bieden wij?

  • een 32-36 urige werkweek met een salaris van minimaal €4.020,- en maximaal €5.725,- bruto per maand (schaal 11) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden met de mogelijkheid tot verlenging of een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: Er zijn diverse voorzieningen mogelijk;
  • opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan je zorgverzekering
  • deelname aan verschillende medewerkersnetwerken zoals JongDenHaag, een netwerk voor jonge en zich jong voelende medewerkers die de organisatie, stad en elkaar beter willen leren kennen. Iedere maand zijn er verschillende activiteiten;
  • en nog veel meer, bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) heeft ongeveer 4000 medewerkers (inclusief doelgroep collega's) in dienst en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet (o.a. verstrekking bijstandsuitkeringen), Wet sociale werkvoorziening, de nieuwe Wet Inburgering, schuldhulpverlening en het gemeentelijk minimabeleid. De dienst SZW bestaat uit de directies Inkomen, Participatie en Voorzieningen (IPV), Den Haag Werkt (DHW) en Dienstverlening & Kwaliteit (D&K). SZW begeleidt burgers naar werk, biedt ondersteuning en voorzieningen om mee te doen in de samenleving en verstrekt financiële bijstand voor mensen met een laag inkomen.


Den Haag Werkt (DHW) is het werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente Den Haag. Wij streven naar een arbeidsmarkt waarin iedereen een kans krijgt om mee te doen. Ook op de huidige krappe arbeidsmarkt is er niet automatisch een plek voor iedereen. Voor onze inwoners met bijvoorbeeld een arbeidsbeperking of geen passende werkervaring, willen wij hun kansen vergroten op een plek op in een inclusieve arbeidsmarkt. Dat doen we binnen DHW samen met kandidaten en werkgevers. Samen met kandidaten bepalen we hun perspectief en de ontwikkeling daarnaartoe. We helpen werkgevers bij het invullen van inclusief werkgeverschap.


Den Haag Werkt valt onder de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) en bestaat uit drie domeinen en een afdeling; ieder aangestuurd door een (domein)manager:

  • Domein Instroom & Arbeidsontwikkeling (I&A): we helpen burgers te ontwikkelen zodat zij hun plek op een inclusieve arbeidsmarkt kunnen innemen
  • Domein Werkgeversdienstverlening (WGD): We bieden ondersteuning en advies aan werkgevers voor, tijdens en na plaatsing van een kandidaat.
  • Domein Werk in Opdracht (WIO): we nemen werkprocessen uit handen of detacheren mensen bij bedrijven. Zo bieden we een beschermende omgeving aan mensen die nog niet in staat zijn om zelfstandig bij een reguliere werkgever te werken. Wij bieden mensen werk aan, passend bij hun mogelijkheden en talenten. Op deze manier ontwikkelen we hun werknemersvaardigheden zodat eventueel de stap richting de reguliere arbeidsmarkt ingezet kan worden.
  • Afdeling Strategisch accountmanagement (SAM): De opdracht van SAM is actief de buitenwereld te verbinden met de binnenwereld. SAM is een uitkijkpost die verbindingen maakt tussen bestuurders, werkgevers- en brancheorganisaties, en de interne organisatie van Den Haag Werkt.

Voor meer informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met , , op telefoonnummer .


Extra informatie

  • Als we onze nieuwe Clustermanager hebben gevonden sluit de vacature.
  • Het opvragen van referenties of een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.


Functie:clustermanager bedrijfsadministratie
Startdatum:08-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4020 – 4020
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Clustermanager Bedrijfsadministratie Werken voor Den Haag 08-12-2023

Bekijk ook andere vacatures