Vacature Consulent

Consulent in s-Gravenhage

Consulent Tijdelijke Extra Ondersteuning

Denk jij in mogelijkheden, ga je zelfstandig te werk en heb je affinteit met het begeleiden van klanten met multi problematiek? Lees dan verder!

Het team "Tijdelijke Extra Ondersteuning" biedt zeer gespecialiseerde financiële dienstverlening en bestaat uit 9 (senior) consulenten. Dit team is hecht en dynamisch, en ze zijn trots op hun prestaties en ondersteunen elkaar volledig. De caseload bestaat voornamelijk uit mensen die in noodopvang verblijven.

Wat ga je doen?

Je onderhoudt contact met samenwerkingspartners in de keten. Daarnaast bied je ondersteuning aan senior consulenten van Tijdelijke Extra Ondersteuning bij standaardwerkzaamheden, zoals lijstwerk, pinpasbetalingen en werkopdrachten. Wanneer jouw kwetsbare klanten financieel stabiel zijn, draag je zorg voor hun overdracht naar het juiste team binnen Inkomensbeheer.


Bij het verstrekken van bijzondere bijstand houd je rekening met de noodzakelijke termijnen die gelden voor 1e huur en woninginrichting. Je hanteert het principe: "Standaard waar mogelijk, maatwerk waar nodig" en past consequent de methodiek van de waardendriehoek toe, waarvan je de resultaten verwerkt in je rapportage.

Als een van jouw klanten naar buiten Den Haag verhuist, verzorg je een zorgvuldige overdracht en bied je ondersteuning bij eventuele problemen bij het aanvragen van een uitkering.

Wat vragen wij?

Iemand die begrijpt wat dienstverlening inhoudt en graag dat stapje extra zet om te kijken wat een inwoner nodig heeft om hen weer de juiste richting op te krijgen. Je werkt nauwkeurig, toont initiatief en bent communicatie sterk, zowel schriftelijk als mondeling. Tenslotte ben je leergierig, een doorzetter en zoek je naar oplossingen.

Verder beschik je over:

  • MBO+ werk en denkniveau
  • Minimaal 1 jaar ervaring in een soort gelijke rol
  • Je hebt ervaring met uitvoering van de Participatie wet en het werken met systemen als Socrates en Digidos.

Wat bieden wij?

  • een 32 tot 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €2.878,- en maximaal €4.052,- per maand (schaal 8) op basis van een volledige (36-urige) werkweek. Op basis van je ervaring en opleiding kan je in de aanloopschaal geplaatst worden.
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden met de mogelijkheid tot verlengingruimte
  • om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof, salaris
  • De ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • in 2023 kun je een thuiswerkvergoeding ontvangen voor elke dag die je thuis werkt. De vergoeding bedraagt €3,- netto per dag.
  • de mogelijkheid om deel te nemen aan verschillende activiteiten/teams zoals voetbal, hockey, hardlopen, wandelen, tennissen, darts en bridge;
  • deelname aan verschillende medewerkersnetwerken zoals JongDenHaag, een netwerk voor jonge en zich jong voelende medewerkers die de organisatie, stad en elkaar beter willen leren kennen. Iedere maand zijn er verschillende activiteiten;
  • veel aandacht voor cultuur, wat begint bij het stadhuis waar in het centrale deel culturele, educatieve, maatschappelijke, commerciële en sportieve evenementen en tentoonstellingen plaatsvinden.
  • en nog veel meer, bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) heeft ongeveer 4000 medewerkers (inclusief doelgroep collega's) in dienst en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet (o.a. verstrekking bijstandsuitkeringen), Wet sociale werkvoorziening, de nieuwe Wet Inburgering, schuldhulpverlening en het gemeentelijk minimabeleid. De dienst SZW bestaat uit de directies Inkomen, Participatie en Voorzieningen (IPV), Den Haag Werkt (DHW) en Dienstverlening & Kwaliteit (D&K). SZW begeleidt burgers naar werk, biedt ondersteuning en voorzieningen om mee te doen in de samenleving en verstrekt financiële bijstand voor mensen met een laag inkomen.

Voor meer informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met , op telefoonnummer of met Alexandra Sheombar Sing Jangali (sr. Consulent TEO) op telefoonnummer . Wij zijn telefonisch niet bereikbaar op de vrijdagen.


Extra informatie

  • Als we onze nieuwe Consulent Team Tijdelijke Extra Ondersteuning hebben gevonden, sluit de vacature.
  • Het opvragen van referenties en een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.


Functie:consulent
Startdatum:27-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:2878 – 2878
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Consulent Werken voor Den Haag 27-10-2023

Bekijk ook andere vacatures