Vacature Integraal beheerder openbare ruimte Binnenhof

Integraal beheerder openbare ruimte Binnenhof in s-Gravenhage

Integraal beheerder openbare ruimte Binnenhof

Zorg jij ervoor dat de omgeving van het binnenhof leefbaar blijft tijdens de grote renovatie?

De renovatie van het Binnenhof door het Rijksvastgoedbedrijf heeft veel impact op de binnenstad van Den Haag: de inrichting van het gebouw en de aansluiting op de buitenruimte, de logistiek uitdagingen, bouwwerkzaamheden, leefbaarheid voor ondernemers en bewoners, communicatie en bezoekersstromen. De opdracht van het gemeentelijk projectteam richt zich op de brede inzet die vanuit de gemeente nodig is om de renovatie soepel te laten verlopen, zoals het voeren van overleg met het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) om de gemeentelijke belangen te vertegenwoordigen. 

Nu de renovatie in een uitvoeringfase komt, zijn we binnen het gemeentelijk projectteam op zoek naar een Integraal beheerder openbare ruimte. Samen met de omgevingsmanagers van het RVB heeft de integraal beheerder een belangrijke rol in de fysieke leefbaarheid van de Haagse binnenstad tijdens de renovatie. Je maakt onderdeel uit van het stadsdeelteam Centrum en valt hiërarchisch onder de teammanager van het stadsdeel.

Wat ga je doen?

In de directe omgeving van het Binnenhof zorg je ervoor dat de openbare ruimte tijdens de renovatie zo goed mogelijk bereikbaar, veilig, schoon en leefbaar blijft. Hierbij ben je integraal verantwoordelijk voor het wegbeheer, milieubeheer en groenbeheer in het gebied.  Hierbij ligt het accent op het wegbeheer. Je werkt nauw samen met de senior wegbeheerder, milieu beheerder, groenbeheerder en beheerder evenementen van stadsdeel Centrum en maakt gebruik van hun expertise en inzet.  

Je bent namens de gemeente de ogen en oren in het gebied tijdens de renovatie en veel aanwezig rond het Binnenhof. Je signaleert proactief signalen en knelpunten vanuit de omgeving m.b.t tot de leefbaarheid en informeert de projectorganisatie hierover. Je doet actief voorstellen voor oplossingen. Voor bewoners en ondernemers ben jij het aanspreekpunt bij vragen, klachten en verzoeken over de leefbaarheid. Je zorgt dan ook voor de afhandeling van deze vragen. Je bent in staat om klachten van bewoners en ondernemers te zien als een teken van betrokkenheid en een mogelijkheid om tot verbetering te komen.

Je toetst samen met je collega’s integraal (her)inrichtingsplannen voor de openbare ruimte en adviseert over werkzaamheden en evenementen in het gebied.  Je verstrek opdracht voor klein onderhoud op het gebied van wegbeheer en controleert de uitvoering daarvan. Daarbij verzorg je de opleveringen van de werken aan wegen en straten in het gebied. Je voert zo nodig schouwen en inspecties uit. Je adviseert over te verlenen vergunningen voor het gebruik van de openbare ruimte en overlegt met de vergunning aanvrager hierover. 

Je werkt nauw samen met het Rijksvastgoedbedrijf, de aannemer, verschillende afdelingen van gemeente Den Haag, zoals DSB en de verschillende belanghebbenden in de omgeving. Je onderhoud goed contact met de omgeving (bewoners en ondernemers) en externe stakeholders m.b.t. de uitvoering van de werkzaamheden. Je neemt deel aan verschillende bouw-, project, -en bewoners overleggen en vertegenwoordigd daarin de gemeente als beheerder van de openbare ruimte en als eerste aanspreekpunt voor bewoners en ondernemers. 

Wat vragen wij?

Ruime ervaringen binnen het vakgebied is onontbeerlijk voor het succesvol uitvoeren van deze functie. Je vindt het leuk om samen te werken met bewoners en externe organisaties om samen resultaten te boeken. 

Verder vragen wij:

  • hbo werk -en denkniveau;
  • ervaring met beoordelen van (her)inrichtingsplannen en verkeersplannen. Je bent een frontlijnwerker pur sang;
  • je kunt je mondeling goed uitdrukken, kunt omgaan met weerstand en het schrijven van heldere en bondige brieven en notities gaat je goed af;
  • je bent adviesvaardig, hebt inzicht en gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen en je kan zowel zelfstandig als in teamverband werken; 
  • stressbestendigheid en goed kunnen plannen en organiseren zijn een must voor deze functie. Net als de bereidheid om ook buiten kantoortijden te werken (bijvoorbeeld i.v.m. het bijwonen van een bewonersavond). 

Wat bieden wij?

Je wordt onderdeel van een heel mooi project en je krijgt de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen in een rol met veel verantwoordelijkheden. 

Ook kun je rekenen op:

  • minimaal 32-urige werkweek met een salaris van minimaal €3.167,- en maximaal €4.537,- bruto per maand (schaal 9), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring kan je in de aanloopschaal geplaatst worden;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden. 

Wie zijn wij?

De dienst Publiekszaken (DPZ) vormt hét contactcentrum van de gemeente Den Haag voor alle belanghebbenden en belangstellenden en is daarmee voor de bewoners en ondernemers het gezicht in de dienstverlening. Stadsdelen & Wijken (sector S&W) is het onderdeel binnen de dienst Publiekszaken dat zich bezighoudt met ‘collectieve dienstverlening’: het werk in en voor de wijk. Verdeeld over acht stadsdelen werken collega's aan het versterken van de sociale en fysieke leefbaarheid in de verschillende wijken. Centraal in al dit werk staat participatie door bewoners. Er werken ca. 200 mensen.

Stadsdeel Centrum

De medewerkers van stadsdeel Centrum werken aan het versterken van de fysieke en sociale leefbaarheid in de 9 wijken van het stadsdeel. Ze doen dat aan de hand van een wijkagenda, die eenmaal in de 4 jaar wordt gemaakt in overleg met de buurt. Op basis van opgaven gestuurd werken worden concrete verbeteracties in gang gezet. Centraal in het werk van stadsdeel Centrum staat de participatie door bewoners en ondernemers. Met het budget Leefbaarheid & Bewonersparticipatie kunnen initiatieven uit de buurt mogelijk worden gemaakt. De groen-, milieu-, speel- en wegbeheerder van het stadsdeel zorgen voor het kwalitatief op orde houden van de openbare ruimte in het stadsdeel, waarbij ook verbetertrajecten worden ingezet. De hoge diversiteit en verschillen in sociale context van de wijken levert voor de medewerkers van het stadsdeel een grote variatie op aan uitdagingen in zowel het fysieke als het sociale domein.

Meer weten

Contactpersoon vacature-informatie: Daniëlle Eijsackers, teammanager stadsdeel Centrum, telefoonnummer 06-50494052.

De gemeente Den Haag wil een werkgever zijn waar het prettig werken is. Waar het veilig is en waar ruimte is om vrijmoedig te spreken. Waar er ruimte is voor verschillende mensen, meningen en perspectieven. Den Haag, onze mooie stad achter de duinen, heeft medewerkers nodig die zich willen inzetten voor het welzijn en de leefbaarheid van al onze burgers. Wees welkom om te solliciteren als jij je daarvoor wilt inzetten. Zo zijn we Samen Haags.?

Extra informatie

  • Wacht niet met solliciteren tot de sluitingsdatum. Gedurende de publicatie plannen wij al gesprekken in.?
  • Het opvragen van referenties en een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.?
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.? 

Wij werken zonder tussenkomst of hulp van werving- en selectiebureaus. Indien wij daar toch gebruik van maken, werken wij met vaste leveranciers.??



Functie:Integraal beheerder openbare ruimte Binnenhof
Startdatum:29-12-2023
Ervaring:Senior management
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3167 – 4537
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Integraal beheerder openbare ruimte Binnenhof Gemeente Den Haag 29-12-2023

Bekijk ook andere vacatures