Salaris: €3719 - €5366
Uren: 32 - 36 uur per week
Sluitingsdatum: 07-01-2024
Heb jij ervaring met het (laten) maken van creatieve en vernieuwende communicatiemiddelen? Kun jij heldere briefing schrijven en ben je een kei in het opstellen van planningen? Wil jij de spin in het web zijn van het gezellige team Communicatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Hoe doe jij ertoe?
Bij team Communicatie werken 3 bestuurscommunicatieadviseurs, een social media adviseur, een omgevingsanalist en 8 communicatieadviseurs. Het team maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering.
De afdeling Bedrijfsvoering levert ondersteuning en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om er voor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo'n 145 medewerkers.
• Je ondersteunt de collega adviseurs bij de uitvoering van grotere communicatieprojecten
• Je werkt mee aan het coördineren van (wijk)nieuwsbrieven en schrijft (web)teksten, social
mediaberichten en persberichten
• Je schrijft alles in heldere taal; B1-taalniveau heeft geen geheimen voor je
• Je helpt bij het samenstellen van kernboodschappen en draagt bij aan het communicatiebeleid
• Je ondersteunt de afdeling door o.a. het bijhouden van de communicatie-inbox
Hoe ziet je dag er uit?
Je start de dag met een overleg met twee communicatieadviseurs over een campagne voor het programma Sterk voor Noord. Ook brainstormen jullie over een pakkende social media post. Daarna scan je de groepsmailbox op urgente zaken en maak je een tekst voor het intranet. Tijdens de lunch loop je een rondje in het park achter het raadhuis, daarna heb je een afspraak in de koffiecorner van het bedrijfsrestaurant. Met een beleidscollega bespreek je de briefing voor een advertentie en lees je mee op een tekst voor de Gemeenterubriek. Vervolgens bereid je de digitale nieuwsbrief voor, die wordt wekelijks naar inwoners verstuurd. Tenslotte vul je de communicatiekalender in, zodat er goed overzicht is van alle communicatieve uitingen. Op weg terug naar huis kom je langs een van de projecten van de gemeente, je maakt nog snel een foto, die je kun je later gebruiken bij een social media bericht.
Wat breng je mee?
Wat doen we voor jou?
Werk jij straks hier?
Werken voor Bedrijfsvoering (BV) is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collega's helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financiën, communicatie, inkoop, informatiemanagement, onderzoek, IT, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collega's én in het werk.
Goed om te weten
Neem voor meer informatie contact op met (senior communicatieadviseur) via of . De eerste gesprekken vinden plaats op maandag 15 januari 2024 en de tweede gesprekken vinden plaats op vrijdag 19 januari 2024.Functie: | communicatieadviseur |
Startdatum: | 18-12-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 3167 – 4537 |
Uren per week: | 32 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Den Haagkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Den Haag via denhaagkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op denhaagkrant.nl.
© denhaagkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.