Vacature Juridisch Ondersteuner

Juridisch Ondersteuner in s-Gravenhage

Juridisch ondersteuner

Als je het leuk vindt om te ''puzzelen'' met dossiers, en je het uitdagend vindt om ervoor te zorgen dat jouw dossiers altijd volledig en overzichtelijk zijn, dan is dit een baan voor jou. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Wat je doet als juridisch ondersteuner?

Als juridisch ondersteuner ben je verantwoordelijk voor dossiervorming bij ACM. Jij krijgt meerdere juridische dossiers onder jouw beheer en jij biedt ondersteuning aan je collega zaakbehandelaren om deze dossiers in orde te maken. Samen met jouw directe collega's bewaak je de procestermijnen en zorg je dat alle relevante stukken op de juiste manier fysiek en digitaal worden verzameld, bewaard en gebundeld voor een goede procesvoering. Ook controleer je of de dossiers compleet zijn en vertrouwelijke informatie correct is gelakt (in het kader van de Wet Open Overheid) en waar nodig voer je herstelwerkzaamheden uit. In kleinere zaken ben je zelfstandig verantwoordelijk voor het dossier. In grote en complexe zaken werk je samen met senior juridisch ondersteuners aan het dossier. Dankzij jou zijn de dossiers compleet en correct en worden ze tijdig verstuurd aan de relevante partijen. Onze zaken halen bovendien met grote regelmaat het nieuws. Jouw werk heeft dus echt impact!

Afwisselend werk? Zeker weten. Want binnen het team houd jij je ook bezig met andere ondersteunende taken, zoals het behandelen van post, aanmaken van zaken in het documentatie systeem, het aanvragen van tijdschrijfcodes, het uitprinten van dossiers, het versturen van dossiers aan procespartijen, rechtbank of CBb, het aanbieden van publicaties aan de Staatscourant, en het bijhouden van de planning. Ook ben jij binnen de Directie Juridische Zaken één van de aanspreekpunten voor vragen over dossiervorming.

Dit alles doe je niet alleen, want je bent onderdeel van het team Juridische Ondersteuning van de Directie Juridische Zaken. Een hecht team dat bestaat uit collega juridisch ondersteuners. Dankzij jullie functioneert onze juridische ondersteuning als een goed geoliede machine.

Wil je eerst meer informatie over deze vacature voordat je gaat solliciteren? Maak dan vrijblijvend kennis met een toekomstige collega. Bel met Gita Chowhari (senior juridisch ondersteuner) via , of met ( van de Griffie) via . Voor andere vragen kun je terecht bij Matundu Kabangu (corporate recruiter) via . Zij staan je graag te woord!

De ACM streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.

Wie ben jij?

Een goede juridisch ondersteuner heeft juridische affiniteit, en heeft ervaring met langdurige
bestuursrechtelijke processen, maar dat is niet alles. Je bent proactief, hebt een service-gerichte instelling, werkt precies, en bent stressbestendig. Je vindt het leuk om collega's wegwijs te maken in de informatiestromen. Ook houd je er van om termijnen te bewaken en deadlines te halen. Door jouw geordende manier van werken loopt het werk binnen de Directie Juridische Zaken soepel en kunnen je collega's zich volledig focussen op de uitdagingen in hun vakgebied.

Wat je nog meer in huis hebt?

  • Je hebt minimaal een mbo-opleiding afgerond, het liefst juridisch getint;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het vormen en bijhouden van dossiers;
  • Je werkt zorgvuldig en kan makkelijk schakelen tussen verschillende taken;
  • Je kunt goed schrijven en vindt het leuk om (concrete) problemen op te lossen;
  • Je kan makkelijk werken met complexe geautomatiseerde registratie- en archiefsystemen en andere applicaties (zoals Excel);
  • Je bent tenminste 32 uur beschikbaar.

Voldoe je niet exact aan alle bovengenoemde punten, maar denk jij dat je een geschikte kandidaat bent? Overtuig ons dan met jouw motivatiebrief!

Wat bieden wij jou?

Een mooie functie bij een organisatie waar een goede balans bestaat tussen je professionele en privéleven. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever.

Deze overige aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden horen bij deze functie:

  • Mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen en specialiseren (o.a. opleidingen binnen en buiten onze eigen Academie);
  • Salaris conform schaal 7 (min. €2734,10 en max. €3529,72), op basis van een 36-urige werkweek. Zie salaristabellen CAO Rijk;
  • Bovenop het salaris ontvang je 16,37% Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB kun je laten uitbetalen, er verlof-uren van kopen, of het gebruiken voor fiscaal-vriendelijke doelen zoals een fiets voor woon-werk verkeer, voordelig sporten of een studie;
  • Je krijgt een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast contract. Als je al een vaste aanstelling bij de Rijksoverheid hebt, neem je die mee naar de ACM;
  • Bij de ACM heb je een werkweek van 36 uur. Werktijden zijn, in onderling overleg, flexibel in te delen. Op basis van 36 uur heb je 208 verlofuren per jaar;
  • Een prettige werkomgeving met goede faciliteiten en een gezellig bedrijfsrestaurant, op loopafstand van het centraal station;
  • Pensioenopbouw is uitstekend geregeld bij het ABP;
  • Wij werken hybride. Je kan dus deels op kantoor en deels vanuit huis werken. Wel verwachten we dat je minimaal twee dagen op kantoor bent. Verder vinden wij een goede thuiswerkplek ook belangrijk. Wij bieden daarom een tegemoetkoming in de thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding conform de CAO Rijk.

Word jij onze nieuwe collega?

Is je interesse gewekt, solliciteer dan nu met je CV en onderbouw in je motivatiebrief waarom je op deze functie solliciteert en waarom de ACM jou aanspreekt.

De kennismaking en selectieprocedure bestaan uit minimaal twee gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Deze rondes zijn er niet alleen voor ons om jou te leren kennen, maar ook voor jou om ons en onze organisatie te leren kennen. Uiteindelijk is het pas echt een match als de klik er van twee kanten is. Het inwinnen van referenties kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Rijksambtenaren met een vaste aanstelling behouden hun rechtspositie bij de ACM.

Informatie

Neem voor meer informatie contact op met Matundu Kabangu, tel.

Over de ACM als werkgever

Bij de ACM maak je je hard voor een eerlijk speelveld voor consumenten en bedrijven. Op onze WerkenbijACM-site vind je alle informatie over wat jij kunt verwachten van de ACM als werkgever. Nieuwsgierig?

Privacy & solliciteren bij de ACM



Functie:juridisch ondersteuner
Startdatum:22-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2734 – 3529
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Juridisch Ondersteuner Autoriteit Consument & Markt 22-12-2023

Bekijk ook andere vacatures