Manager Dienstverlening Sociaal Domein
Breng burgerdienstverlening naar nieuwe hoogten als Manager Dienstverlening bij Dienst SZW. Doe je mee?
Ben jij een bevlogen leider met een passie voor het verbeteren van de publieke dienstverlening? Heb je ervaring in het omgaan met klachten, de communicatie met burgers en het betrekken van burgers in het verbeteren van de dienstverlening? Dan is dit jouw kans om een essentiële rol te spelen als Manager Dienstverlening binnen de Dienst SZW.
Vanuit de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) worden Haagse burgers ondersteund zodat zij (opnieuw) naar vermogen kunnen meedoen aan de samenleving. Enerzijds door het garanderen van een inkomen (bestaanszekerheid) en anderzijds door het begeleiden naar werk of participatie.4.000 collega's van SZW dragen hier dagelijks aan bij door deze burgers centraal te zetten in de wijze waarop we onze dienstverlening uitvoeren. Een goede laagdrempelige en kwalitatieve dienstverlening en uitvoering is voor deze burgers essentieel.
Wat ga je doen?
Gemeente Den Haag is een dynamische en vooruitstrevende gemeente die zich inzet voor het leveren van hoogwaardige diensten aan haar inwoners. Als Manager Dienstverlening, Kwaliteit en Burgercommunicatie (DKB) krijg je de kans om een significante impact voor burgers van Den Haag te maken. De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid SZW wil haar dienstverlening continu verbeteren zodat burgers zich gezien, gehoord en geholpen voelen. Je bent verantwoordelijk voor het vormgeven van het verbeteren van dienstverlening, het effectief omgaan met klachten en het bevorderen van burgerparticipatie in onze dienstverlening Je speelt een cruciale rol in het versterken van de band tussen de gemeente en haar burgers.
Je bent gericht op het behalen van onze ambities op zowel SZW- als D&K-niveau. Je geeft richting aan de afdeling op strategisch en tactisch niveau om te komen tot realisatie van doelstellingen. Je werkt samen met verschillende afdelingen. Je bevordert een cultuur van continue verbetering, meet de effecten en ontwikkelt instrumentarium die daarbij helpen.
Je geeft leiding aan drie teams van in totaal 25-30 FTE. Adviseurs dienstverlening zijn de dienstverlening continue aan het verbeteren langs de as van de klantreizen. Op basis van inzicht in de klantbeleving en behoefte van de Haagse burger wordt richting gegeven aan de gewenste klantreizen & processen en worden effecten meetbaar gemaakt. De klachten coördinatoren handelen efficiënt en empathische de klachten af van burgers, waarbij we proactief werken aan oplossingen die zowel de gemeente als de burger ten goede komen. Daarnaast levert het team een belangrijke bijdrage aan ons signaalmanagement binnen D&K. De adviseurs Burgercommunicatie zorgen ervoor dat elke burger in contact met SZW op het juiste moment de communicatie krijgt die nodig is, de communicatie begrijpelijk is en daardoor begrijpt wat hij/zij mag verwachten of moet doen.
Voor deze teams geldt dat er een stevige opdracht ligt voor de komende jaren. Enerzijds betreft dit de verdere vak- en competentieontwikkeling en professionalisering van de teams binnen de directie D&K. Anderzijds betreft het de ondersteuning van de operationele onderdelen van SZW in hun ambitie om meer burgergericht en meer data gedreven te gaan werken. Je stimuleert daarbij samenwerking en verbetering binnen en de teams en met andere teams (coachende en faciliterende manier van leidinggeven).
Concreet betekent dit:
Wat vragen wij?
Bij jou staat de Haagse burger voorop en jij bent de ambassadeur van de Haagse burger binnen D&K, SZW en de Gemeente Den Haag. Je bent resultaatgericht en oplossingsgericht, waardoor je de beste resultaten uit je mensen haalt door het werk goed te organiseren, met aandacht voor de mens. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectieve relaties op te bouwen met belanghebbenden. Je weet wat ervoor nodig is om zowel vanuit de harde als zachte kant anderen in beweging te brengen om zo je ambitie te verwezenlijken. Je snapt de complexiteit en dynamiek van een grote gemeente en weet via goed stakeholdermanagementontwikkelingen in gang te zetten. Jij bent een innovatief denker, ziet kansen en benut deze en bent bereid om verandering te omarmen. Je bent iemand die zich kenmerkt door lef, openheid en zich dus ook uitspreekt, daadkracht toont en staat voor het werk wat wij doen.
Daarnaast beschik je over:
Lean Startup / Six Sigma/Agile/ scrum
De doelgroep laaggeletterden en wat dit betekent voor de communicatie
Wat bieden wij?
De dienst SZW
De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid(SZW) heeft ongeveer 4000 medewerkers (inclusief doelgroep collega's) in dienst en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet (o.a. verstrekking bijstandsuitkeringen), Wet sociale werkvoorziening, de nieuwe Wet Inburgering, schuldhulpverlening en het gemeentelijk minimabeleid. De dienst SZW bestaat uit de directies Inkomen, Participatie en Voorzieningen (IPV), Den Haag Werkt (DHW) en Dienstverlening & Kwaliteit (D&K). SZW begeleidt burgers naar werk, biedt ondersteuning en voorzieningen om mee te doen in de samenleving en verstrekt financiële bijstand voor mensen met een laag inkomen.
De directie D&K ondersteunt SZW bij het optimaliseren en continu verbeteren van deze dienstverlening. Dit doet D&K door op strategisch, tactisch en operationeel niveau de lijn gevraagd en ongevraagd te adviseren en te ondersteunen op het gebied van klantreizen, klantfeedback en onderzoek, procesinrichting, leren & ontwikkelen en analyse.
De directie D&K bestaat uit de volgende afdelingen:
Voor meer informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met op telefoonnummer
Extra informatie
Functie: | manager dienstverlening sociaal domein |
Startdatum: | 23-10-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | WO |
Contracttype: | Tijdelijk |
Salaris: | 5309 – 6993 |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Den Haagkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Den Haag via denhaagkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op denhaagkrant.nl.
© denhaagkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.