Vacature Manager Vergunningen en Handhaving

Manager Vergunningen en Handhaving in s-Gravenhage

Manager Vergunningen en Handhaving

Ben jij een daadkrachtig en bevlogen manager, die weet te verbinden in de complexe omgeving van Vergunning en Handhaving? Lees snel verder!

Bij de Handhavingsorganisatie van de gemeente Den Haag, zet je jouw expertise op het gebied van vergunningverlening en handhaving in om onze organisatie nog beter te maken. Daarnaast ben je als bevlogen manager de persoon die jouw afdeling naar een hoger niveau weet te tillen. Interesse? Lees snel verder!

Wat ga je doen?

Als manager bij de Handhavingsorganisatie stuur je de afdeling Vergunningen en Handhaving aan, bestaande uit ongeveer 100 medewerkers. Je bent verantwoordelijk voor het leiden en doorontwikkelen van deze afdeling. Je zorgt ervoor dat we onze doelen halen en dat we hoogwaardig werk leveren. Als lid van het managementteam van de Handhavingsorganisatie, draag je bovendien bij aan de organisatie- en cultuurverandering en weet je dit binnen jouw eigen afdeling ook uit te dragen.


Je geeft indirect leiding op strategisch en tactisch niveau aan de vijf teamhoofden, via je adjunct-manager. Je geeft de collega's de ruimte om hun werk goed te doen en zorgt ervoor dat ze de juiste ondersteuning krijgen. Je motiveert en ondersteunt de adjunct- en de teamhoofden bij hun werk en zorgt dat het personeelsbeleid goed wordt uitgevoerd. Daarnaast ben je eindverantwoordelijk voor de inhoudelijke kwaliteit die door de teams wordt geleverd.

De Handhavingsorganisatie is bezig met professionaliseren; er loopt momenteel een veranderprogramma. De organisatiestructuur, maar ook kwaliteit en cultuur zijn daarbij belangrijke pijlers. Het is cruciaal om de werkzaamheden van de afdeling Vergunningen & Handhaving de komende jaren te professionaliseren en moderniseren, met specifieke aandacht voor de dienstverlening en de juridische kwaliteit. We zoeken een daadkrachtige en resultaatgedreven manager, die de afdeling kan begeleiden in deze doorontwikkeling.

Wat vragen wij?

Je hebt een goed ontwikkelde politiek-bestuurlijke antenne, die je continu herijkt. Je weet direct gevoelige zaken op te schalen en hierin de medewerkers en leidinggevenden goed te sturen en te begeleiden. Je bent een sterke leider, met een goed oog voor detail, en je bent goed op de hoogte van wat er op de afdeling en binnen het netwerk gebeurt.

Naast (en dankzij) minimaal vijf jaar relevante werkervaring, beschik je over aantoonbare leiderschapskwaliteiten. Gelet op de samenstelling van de afdeling moet je goed kunnen schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau. Bij voorkeur heb je ervaring met het leidinggeven aan een afdeling die bezig is met doorontwikkelen.

Jij hebt een sterke interesse en affiniteit met de juridisch complexe taken van de afdeling. Je bent goed in het doorgronden van complexe materie en je bent in staat om goed samen te werken met juristen om onze doelstellingen te bereiken.

Wat bieden wij?

Een uitdagende baan, waarin je uitvoering kan geven aan het professionaliseren en moderniseren van onze dienstverlening. Een mooie combinatie van leidinggeven en op inhoud doorontwikkelen van de afdeling. En dat allemaal bij het mooiste onderdeel van onze gemeente!


Ook kun je rekenen op:

  • een 32- tot 36-urige werkweek met een salaris van maximaal €7.325,- bruto per maand (schaal 13), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • 187,2 uur regulier verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • een thuiswerkvergoeding van €3,- netto per dag voor elke dag die je thuiswerkt;
  • veel aandacht voor cultuur, wat begint bij het stadhuis, waar in het centrale deel culturele, educatieve, maatschappelijke, commerciële en sportieve evenementen en tentoonstellingen plaatsvinden;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Binnen de dienst Stadsbeheer, is de Handhavingsorganisatie verantwoordelijk voor de handhaving van de wet- en regelgeving in de openbare ruimte en het toezicht hierop. Er werken rond de 470 collega's verdeeld over vijf afdelingen. Het werkgebied van onze medewerkers is heel breed: we controleren op de grootste ergernissen van onze bewoners en bezoekers, bijvoorbeeld m.b.t. overlast, rommel op straat of foutparkeren. Daarnaast verlenen we vergunningen voor gebruik van de buitenruimte en parkeren.

Behalve de handhavers en toezichthouders, die werk buiten doen, en vergunningverleners en juridisch medewerkers, vind je ook alle ondersteunende taken binnen de Handhavingsorganisatie. Denk aan onderhoud van materiaal, planning en opleiding.

De missie van de HHO: Samen Daadkrachtig. Wij zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Je kunt je vinden in deze visie, die is uitgewerkt in vijf kernwaarden: wij zijn dienstbaar, betrokken, daadkrachtig, verbindend en verantwoordelijk. Kortom: je bent een denker én een doener.

Voor meer informatie over deze functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met , hoofd Handhavingsorganisatie, via




Functie:manager vergunningen & handhaving
Startdatum:01-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:7325 – 7325
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Manager Vergunningen en Handhaving Werken voor Den Haag 01-01-2024

Bekijk ook andere vacatures