Vacature Medewerker Informatiehuishouding

Medewerker Informatiehuishouding in s-Gravenhage

Medewerker Informatiehuishouding

Wil je graag werken in een gestructureerde omgeving waar nauwkeurigheid en administratie belangrijk zijn? Dan zoeken wij jou om ons te versterken!

Binnen de gemeente Den Haag is de afdeling Informatiebeheer (IB) van de Dienst Bedrijfsvoering (DBV) het centrale toegangspunt voor alle documenten die bij de gemeente binnenkomen. Bij IB zorgen we voor de registratie en indexering van documenten van burgers en bedrijven en zorgen we ervoor dat deze snel en efficiënt worden doorgestuurd naar de betreffende collega's binnen de kerndiensten. Daarnaast is IB verantwoordelijk voor het beheer van zowel digitale als analoge documenten en dossiers, waarbij we ook de informatievoorziening over deze documenten verzorgen voor de gehele gemeentelijke organisatie. Gezien de diversiteit aan documenten die bij ons binnenkomen, is onze taak omvangrijk en afwisselend.

Wat ga je doen?

We zoeken nieuwe medewerkers voor ons analoge team die affiniteit hebben met structuur en logica. Je gaat samen met je team aan de slag met zowel analoge als digitale aanvragen voor informatie van zowel interne als externe klanten. Het is belangrijk dat je ervaring hebt met gemeentelijke applicaties, zoals IRIS en DigiSSA en dat je goed prioriteiten kunt stellen en gevoeligheden aanvoelt. De archieven bevinden zich op het Spui of op locatie, hierdoor is thuiswerken niet mogelijk.

Onze nieuwe collega zal:

  • specialistische ondersteunende werkzaamheden uitvoeren met betrekking tot het beheren, archiveren en ontsluiten van digitale en analoge documenten en dossiers;
  • fungeren als vliegende keep voor de afdeling Informatiebeheer en flexibel inzetbaar zijn voor alle operationele teams binnen Informatiebeheer;
  • informatie verstrekken aan klanten over complexe archiefvraagstukken;
  • opdrachten uitvoeren die specifiek zijn toegewezen door het management van Informatiebeheer;
  • de vraagbaak zijn voor het team met betrekking tot de werkwijze;
  • de op de hoogte houden van capaciteit en werkvoorraad.

Wat vragen wij?

Als ambassadeur voor Informatiebeheer ben je een echte teamspeler, communicatief en verbindend. Je hebt uitgebreide kennis van het archiveren van documenten, zowel digitaal als analoog. Daarnaast heb je bij voorkeur ervaring van een gemeentelijke organisatie en voel je naadloos aan waar prioriteiten, maar ook gevoeligheden liggen. Je bent op de hoogte van de wet- en regelgeving en de VNG selectielijsten. Het belang van nauwkeurig en gedisciplineerd werken is voor jou vanzelfsprekend.

Daarnaast vragen wij:

  • minimaal hbo werk- en denkniveau;
  • een opleidingsachtergrond in de richting van informatiebeheer of een gelijkwaardige archiefopleiding;
  • minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van archivering.

Wat bieden wij?

We zijn een professionele werkgever die er alles aan doet om het zijn mensen naar de zin te maken. Als je lekker in je vel zit werk je prettiger en presteer je beter. Zo simpel is het.

Ook kun je rekenen op:

  • een 32- tot 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €2.878,- en maximaal €4.052,- bruto per maand (schaal 8), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • opname in het ABP-pensioenfonds met een gunstige pensioenregeling, waarbij wij 70% van je pensioen betalen en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Informatisering en Automatisering (I&A) is onderdeel van de Dienst Bedrijfsvoering (DBV). Dit is de partner van informatievoorziening binnen de gemeente Den Haag. Wij verzorgen de regie op alle informatiegerelateerde dienstverlening binnen de gemeente. Wij leveren advies en expertise, van informatiestrategie, portfoliomanagement en decentrale ICT-strategieën tot onderzoek naar informatievraagstukken en het uitvoeren van ICT-projecten.

De afdeling Informatiebeheer telt in totaal 65 medewerkers. Jij zult deel uitmaken van een dynamisch team dat bestaat uit 10 collega's met dezelfde functie.

Voor meer informatie over deze functie of de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met , Informatiebeheer op telefoonnummer of Toni Stoops, Informatiebeheer op telefoonnummer .

De gemeente Den Haag wil een werkgever zijn waar het prettig werken is.

Functie:medewerker informatiehuishouding
Startdatum:19-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:2878 – 4052
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Medewerker Informatiehuishouding Werken voor Den Haag 19-12-2023

Bekijk ook andere vacatures