Vacature Medior Medewerker Unit Balies

Medior Medewerker Unit Balies in s-Gravenhage

Medior Medewerker Unit Balies

Ontwikkel je verder in de rol van medior medewerker bij Burgerzaken!

Deze rol biedt dé gelegenheid om jouw opgedane kennis en ervaring op het gebied van burgerzaken verder te ontwikkelen in een medior rol. Als je graag met mensen in contact staat, ga je je bij ons als een vis in het water voelen. Voor deze functie zoeken wij meerdere nieuwe collega's. Lees snel verder om inhoudelijk meer te weten te komen over deze vacature.

Wat ga je doen?

Als medior medewerker Unit Balies ben je verantwoordelijk voor het verrichten van vakinhoudelijke werkzaamheden op het gebied van de Basisregistratie Personen (BRP), reisdocumenten, rijbewijzen en de Burgerlijke Stand (BS). Dit doe je door de gevraagde informatie, gegevens en/of documenten digitaal, per post, telefonisch of aan de balie te verstrekken.


Als medior medewerker Balies ben je het visitekaartje van de gemeente Den Haag en zorg je dat klanten efficiënt en klantvriendelijk geholpen worden. De werkzaamheden waar je mee te maken krijgt, voer je zelfstandig uit en de gegevens die de burger aanlevert controleer jij systematisch op kwaliteit. Indien nodig, corrigeer je deze gegevens en zie je toe op het oplossen en voorkomen van herhaling.


Je zorgt dat je op de hoogte blijft van ontwikkelingen binnen de gemeente, die voor jouw functie relevant zijn. Je stimuleert deskundigheid, kwaliteit, professioneel en integer handelen. Je ontplooit initiatieven en je komt met voorstellen, die gericht zijn op het optimaliseren van de dienstverlening door het KCC en het vergroten van de burgertevredenheid. Tijdens overleggen, werk- en projectgroepen, lever jij een actieve bijdrage.

Wat vragen wij?

Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met de frontoffice én de producten Basisregistratie Personen (BRP) en Burgerlijke Stand (BS). Je hebt sterke communicatieve vaardigheden, werkt gedisciplineerd en bent een echte teamspeler. Beslissingen durf je te nemen. Daarnaast ben je bereid om buiten de standaard kantooruren te werken vanwege avond- en zaterdagopenstellingen, en ben je flexibel inzetbaar op zowel het stadsdeelkantoor Escamp als het stadhuis Spui.


Daarnaast beschik je over:

  • hbo-werk- en -denkniveau;
  • een diploma MLO BZ of gelijkwaardig, of aantoonbare kennis over juridische aspecten in een gemeentelijke organisatie;
  • minimaal 5 jaar ervaring op het vakgebied;
  • ruime kennis van en ervaring met de uitvoerende werkzaamheden in de frontoffice;
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
  • praktische beheersing van de Engelse taal, mondeling en schriftelijk, niveau B2.

Wat bieden wij?

Een dynamische werkomgeving met veel interactie, vriendelijke collega's, en volop mogelijkheden voor professionele groei en het bereiken van doelen in jouw carrière.

Ook kun je rekenen op:

  • een 32- tot 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €2.878,- en maximaal €4.052,- bruto per maand (schaal 8), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

De gemeente Den Haag levert veel diensten aan bewoners en ondernemers. Publiekszaken heeft hier een bijzondere rol in en is voor velen het eerste contact met de gemeente. Contact is mogelijk via internet (de 'click'), via de telefoon ('call') of op een van de stadsdeelkantoren ('face'). Publiekszaken is ook verantwoordelijk voor de gemeentelijke belastingen, Burgerzaken, de Bibliotheek Den Haag, het Haags Gemeentearchief en voor de leefbaarheid en participatie in de wijken.


De sector KCC is het toegangsportaal voor alle inwoners en belanghebbenden (tweetalig) met zijn of haar vragen, en brengt de klant in verbinding met producten en diensten van de gemeente. Hier begint de klantreis, die in kaart brengt welke contactmomenten burgers rondom een levensgebeurtenis hebben met (publieke) dienstverleners, en hoe zij deze momenten ervaren. Binnen de sector KCC zijn de kanalen click, call en face samengevoegd. De afdeling Burgerzaken bestaat uit diverse units: Unit Advies & Expertise, Unit Beheer & Verstrekkingen, Unit Registratie, Unit THIC en Unit Balies. Voor de Unit Balies zijn wij op zoek naar nieuwe collega's.

Voor meer informatie over deze functie of de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met (unitmanager Balies), per mail via




Functie:medewerker unit balie
Startdatum:15-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2878 – 4052
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Medior Medewerker Unit Balies Werken voor Den Haag 15-12-2023

Bekijk ook andere vacatures