Vacature Medior Medewerker Vergunningen Wabo

Medior Medewerker Vergunningen Wabo in s-Gravenhage

Medior Medewerker Vergunningen Wabo

Zoek jij als jurist het liefst eigenaarschap van proces en workload? Dan maken wij graag kennis met jou.

Voor het team Wabovergunningen zijn wij op zoek naar een nieuwe collega die zich graag vastbijt in complexe dossiers. Ben jij leergierig en kun je onder druk presteren? Wij zorgen ervoor dat je, na een gedegen inwerktraject, de nodige vakinhoudelijke kennis en expertise in huis hebt, om resultaten te boeken en met plezier je werk te doen. Klinkt dit als jouw nieuwe uitdaging? Lees dan verder en reageer!

Wat ga je doen?

Als vergunningverlener behandel je vergunningaanvragen voor de Wabo-activiteiten: het kappen van bomen, aanbrengen van handelsreclame en het realiseren van uitwegen. Jij kan vooraf een goede inschatting maken van de mate van complexiteit van de aanvraag, en bent vervolgens in staat deze zelfstandig af te handelen aan de hand van wet- en regelgeving. Naast Wabo denk je aan de Algemene wet bestuursrecht en het gemeentelijk beleid.


Je toetst de aanvraag op volledigheid en zo nodig doe je navraag bij de klant. Waar nodig, voorzie je de klant van advies in dit proces. Bij experts zet jij vervolgens je adviesvragen uit en/of, indien nodig, initieer je vooroverleggen. Een goede, constructieve samenwerking is dan ook van groot belang. Na een zorgvuldige afweging kom je tot een besluit. Jij zorgt voor een compleet dossier en een besluit voorzien van een goede onderbouwing. Oordeelsvorming, zelfstandig opereren en nauwkeurig werken zijn cruciaal. Je bent in staat je in te leven in de ander en waar nodig maatwerk te bieden. Je volgt nieuwe tendensen binnen het vakgebied, signaleert knelpunten en werkt actief mee aan ontwikkelingen binnen de afdeling.

Wat vragen wij?

Wij zoeken een resultaatgerichte collega, die omgevingssensitief is, zelfstandig kan opereren en nauwkeurig te werk gaat. Je vindt het leuk te werken in een veranderende organisatie, je hebt een proactieve werkhouding en denkt graag inhoudelijk mee. Je bent in staat je in te leven in de ander en waar nodig maatwerk te bieden. Je kunt denken vanuit diverse perspectieven: de klant, de professional en de bestuurder.

Je bent prestatiegericht en in staat een hoge productie te leveren. Je toont verantwoordelijkheid, door bijvoorbeeld rekenschap te geven over ondernomen activiteiten in relatie tot de gekozen doelen. Hierin kan je goed prioriteren en weet je een juiste balans te bewaren tussen kwaliteit en kwantiteit.

Verder:

  • beschik je over minimaal hbo-werk- en -denkniveau;
  • heb je een juridische opleiding gevolgd (hbo of wo Rechten), omdat de werkzaamheden van de afdeling een hoog juridisch gehalte hebben en jij verantwoordelijk bent voor de politiek-bestuurlijk gevoelige dossiers;
  • heb je aantoonbare, ruime ervaring in juridische functies. Bij voorkeur beschik je over minimaal drie jaar ervaring binnen een juridisch vakgebied;
  • beschik je over zeer goede en sterke communicatieve en sociale vaardigheden;
  • kun je met verschillende computersystemen werken.

Wat bieden wij?

De Handhavingsorganisatie is een dynamische en leerzame werkomgeving. Je gaat onderdeel uitmaken van een enthousiast en gelaagd team met junior, medior en senior medewerkers. Jij en je directe collega's weten elkaar te vinden, durven hulpvragen bij elkaar uit te zetten en geloven in de rol van de adviserende, meedenkende dienstverlener. Er is dan ook veel ruimte voor eigen inbreng.

Ook kun je rekenen op:

  • een 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €2.878,- en maximaal €4.052,- bruto per maand (schaal 8) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden met de mogelijkheid tot verlenging of een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • diverse andere vormen van verlof zoals compensatieverlof, ouderschapsverlof en zorgverlof;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past. Team Wabo werkt op de maandagen en donderdagen op kantoor en de overige dagen vanuit huis;
  • opname in het ABP-pensioenfonds met een gunstige pensioenregeling, waarbij wij 70% van je pensioen betalen en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • deelname aan verschillende medewerkersnetwerken, zoals JongDenHaag, een netwerk voor jonge en zich jong voelende medewerkers, die de organisatie, stad en elkaar beter willen leren kennen. Iedere maand zijn er verschillende activiteiten;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Binnen de dienst Stadsbeheer (DSB) is de Handhavingsorganisatie verantwoordelijk voor het afhandelen van vergunningsaanvragen, het toezicht op en handhaving van de wet- en regelgeving in de openbare ruimte. Het werkgebied is heel breed: van horecacontroles tot hondenoverlast en van parkeren tot rommel op straat. Wij vertegenwoordigen de gemeente met betrekking tot leefbaarheid.


De Handhavingsorganisatie bestaat uit vier afdelingen. Het team Wabovergunningen (Wet algemene bepalingen omgevingsrecht) valt onder de afdeling Vergunningen en Handhaving en bestaat uit 10 medewerkers. Naast de Wabovergunningen worden binnen deze afdeling andere soorten vergunningen verleend, zoals parkeervergunningen en APV-vergunningen (terrasvergunningen, verkeersontheffingen, opbreekvergunningen en verkeersbesluiten).


De missie van de Handhavingsorganisatie: Samen Daadkrachtig . Wij zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Je kunt je vinden in deze visie, die is uitgewerkt in vijf kernwaarden: wij zijn dienstbaar, betrokken, daadkrachtig, verbindend en verantwoordelijk. Kortom: je bent een denker én een doener.

Voor meer informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met , interim teamhoofd Wabovergunningen, te bereiken via .




Functie:medewerker vergunningen wabo
Startdatum:8-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:2878 – 4052
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Medior Medewerker Vergunningen Wabo Werken voor Den Haag 08-11-2023

Bekijk ook andere vacatures