Vacature On-Site Support Technician (IT Servicedesk / Helpdesk)

On-Site Support Technician (IT Servicedesk / Helpdesk) in Voorburg

Soort vacature: Fulltime

Sluitingsdatum: 06-01-2024

FTE: 1 

Startdatum: as soon as possible

Dienstverband: Tijdelijk

We are looking for two IT professionals to join one of our 4 campuses, in The Hague, to provide technical customer service support in the school. You will form part of a team of 11 colleagues, and you will deal with technical support on computers, mobile technology and other IT services.

The on-site support technician is responsible for providing a broad variety of IT related technical customer service support across the 3 campuses / 4 schools at the BSN.

Dutch version
We zijn op zoek naar een IT-professional voor een van onze 4 campussen in Den Haag om technische klantenservice te bieden op de school. Je maakt deel uit van een team van 11 collega's en houdt je bezig met technische ondersteuning op het gebied van computers, mobiele technologie en andere IT-diensten.

De ondersteuningstechnicus ter plaatse is verantwoordelijk voor het bieden van een breed scala aan IT-gerelateerde technische klantenserviceondersteuning op de 3 campussen / 4 scholen op het BSN.

Functie-eisen

Dutch version below
Responsibilities:

  • To provide on-site technical support to staff and students related to IT devices/systems and handle calls submitted by end users;
  • Keep an accurate record of performed activities and maintain the helpdesk system (ZenDesk);
  • Provision and manage a mix of Windows 10/11 and iOS devices;
  • Device troubleshooting and organising repair callouts;
  • Supporting both staff and students in their work and learning respectively;
  • Printer support, as well as logging issues with the printer supplier;
  • Escalate issues to the Senior IT Team;
  • Maintain an appropriate awareness of, and work effectively within, the policies and procedures of the BSN;
  • Handling of faulty mobile equipment and other IT hardware to external repair companies as required;
  • Work may be required in areas that aren't directly IT related, such as assistance on classroom setup and user training.

The following assets will be considered a plus:

  • Knowledge of Mobile device management and Azure/0365 services (Azure AD, OneDrive, SharePoint Online, Endpoint Manager);
  • Experience in an international multicultural setting;
  • Solid knowledge of Microsoft Windows and Office365 and certifications.

The BSN requires a person with the following personal characteristics:

  • Fluent knowledge of English (written and spoken), Dutch is not required. CVs and cover letters should be written in English;
  • Enthusiastic, intelligent, flexible and a good team player, but also able to work autonomously;
  • Flexible approach to working methods and conditions;
  • Good customer service skills and attitude;
  • Attention to detail and competent at completing assigned tasks;
  • Behave professionally at all times and maintain a strong sense for confidentiality of information;
  • Prioritisation and ability to work on own initiative.

Dutch version
Verantwoordelijkheden:
Op locatie het technische ondersteunen van IT gerelateerde zaken en systemen voor medewerkers en studenten;

  • Het accuraat bijhouden van werkzaamheden in het helpdesk systeem (ZenDesk);
  • Beheer en inregelen van een mix aan Windows 10 en iOS apparaten;
  • Problemen met apparaten oplossen en reparatieverzoeken organiseren;
  • Het ondersteunen van zowel medewerkers als studenten in respectievelijk hun werk en leren;
  • Printerondersteuning, evenals logproblemen met de printerleverancier;
  • Het escaleren van problemen aan het Senior IT Team;
  • Is bewust van de BSN policies en procedures en past dit toe in werkzaamheden;
  • Heeft geen probleem met werkzaamheden die niet direct gerelateerd zijn, zoals het technische opzetten van een klaslokaal of het trainen van eindgebruikers;
  • Het afhandelen van escalaties van IT hardware en mobiele apparaten naar externe partijs

De volgende eigenschappen zullen als een pluspunt worden beschouwd:

  • Werkervaring in een internationale onderwijsomgeving.
  • Kennis van mobile device management en Azure/O365 diensten (Azure AD, OneDrive, Sharepoint Online, Endpoint Manager);
  •  Werkervaring in een internationale multiculturele omgeving;
  • Gedegen kennis van Microsoft Windows en Office365 en certificeringen.

De BSN is op zoek naar iemand met de volgende eigenschappen:

  • Vloeiende kennis van het Engels (geschreven en gesproken), Nederlands is niet vereist. CV's en sollicitatiebrieven moeten in het Engels zijn geschreven;
  • Enthousiast, intelligent, flexibel en een goede teamspeler, maar ook in staat om autonoom te werken;
  • Flexibel omgaan met werkwijzen en voorwaarden;
  • Goede klantenservice vaardigheden en instelling;
  • Aandacht voor detail en bekwaam in het uitvoeren van toegewezen taken;
  • Gedraag u te allen tijde professioneel en behoud een sterk gevoel voor vertrouwelijkheid van informatie;
  • Prioriteiten stellen en kunnen werken op eigen initiatief.

Arbeidsvoorwaarden

Dutch version below

What we offer:

  • The initial contract will be for 1 year renewable after a successful review;
  • Salary indication €2,978.00 - €3,712.00 gross per month, depending on experience + 9% holiday allowance;
  • We have a 35 hour work week (08:00 - 16:00);
  • We offer 33.5 days of holiday per year.

Dutch version
Wat we aanbieden:

  • Het initiële contract is voor 1 jaar verlengbaar na een succesvolle evaluatie;
  • Salarisindicatie €2,978.00 - €3,712.00 bruto per maand, afhankelijk van ervaring + 9% vakantiegeld;
  • We hebben een 35-urige werkweek (08:00 - 16:00);
  • Wij bieden 33,5 vakantiedagen per jaar aan.

Sollicitatieprocedure

If you are excited by what you have read so far, please submit your CV and a motivation letter, addressed to James Cummings, Senior IT Administrator, indicating how your experience to date has prepared you for this position.

Please note: applications without a letter of motivation will not be considered.

The closing date for applications: Friday, 5 January 2024 at 16:00hrs.

Joining date: as soon as possible

Early applications are encouraged, and we reserve the right to appoint and close the advert before the deadline if we find an exceptional candidate.


* Please note: only applicants with the right to work in the Netherlands will be considered for the role. Please check your visa and residency permit status before applying.



Central Services at the British School in The Netherlands

At the BSN is our belief that every child deserves the very best start in life and we make it our purpose to provide just that to all the children who enter our doors. Our students and staff members are from all around the world, inspiring a vibrant international outlook.



Functie:It service support representative
Startdatum:07-12-2023
Ervaring:Geen ervaring
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2978 – 3712
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. On-Site Support Technician (IT Servicedesk / Helpdesk) the British School in The Netherlands 07-12-2023

Bekijk ook andere vacatures