Vacature Paralegal

Paralegal in s-Gravenhage

Paralegal DE

Duik jij graag met je neus in dossiers en word jij blij van zaken op orde hebben? Houd je van veel afwisseling in je werk? Ben jij oplossingsgericht, werk je graag samen en spreekt het speelveld van een toezichthouder jou aan?
Dan leren wij je graag beter kennen! Solliciteer op de functie van paralegal bij de directie Energie van de ACM.

Over de functie

Wat ga je doen?
Als paralegal ben je verantwoordelijk voor dossiervorming. Samen met de andere paralegals help je projectteams om dossiers op de juiste wijze vorm te geven. Belangrijk daarbij is dat je zicht houdt op de tijdige registratie van stukken en dat je inventarislijsten goed bijhoudt. Verder verricht je controles op volledigheid, correctheid en vertrouwelijkheid.
Dit moet op een keurige en correcte manier gebeuren. Als het dossier namelijk naar de directie Juridische Zaken (DJZ) gaat, moet het kloppen zowel ten aanzien van de structuur (volgorde), als de volledigheid (alles moet er in zitten), correctheid en vertrouwelijkheid. Je zorgt voor een goede communicatie en afstemming met de griffie van DJZ en signaleert waar knelpunten zich voordoen in dossiervorming of processen beter op elkaar afgestemd kunnen worden.
Collega's uit de teams die jij helpt kunnen altijd bij jou terecht voor vragen.
Verder draag je bij aan het op orde houden van het registratiesysteem door de juiste zaken aan elkaar te koppelen, termijnen in de gaten te houden en afgeronde zaken te sluiten. Ook voorzie je in het periodiek samenstellen van managementinformatie. Je maakt overzichten van lopende en afgeronde zaken ten behoeve van het management van de directie Energie of als basis voor het jaarverslag van de ACM. Kortom, een leuke ondersteunende juridische functie!
In het kader van jouw ontwikkeling kan je worden ingezet op verschillende ad hoc taken die juridisch handwerk of uitzoekwerk vergen. Denk bijvoorbeeld aan het verrichten van naslag of onderzoek in open bronnen of het verwerken van meldingen en signalen die voor werk van belang kunnen zijn.
Wat maakt werken bij de ACM zo leuk?
• Je werkt bij een mooie maatschappelijke organisatie aan actuele thema's. Wat ons drijft? Markten beter laten werken voor mensen én bedrijven, nu en in de toekomst.
• Je collega's zijn inhoudelijk gedreven mensen die hard werken en houden van een grapje en gezelligheid. Binnen de organisatie zijn de omgangsvormen vriendelijk en hartelijk.
• Om jouw persoonlijke en professionele groei te faciliteren, maken we veel tijd en aandacht vrij voor goede begeleiding. We willen dat je een baan hebt die jou energie geeft en bijdraagt aan de ontwikkeling van je talenten.
• Collega's ervaren bij de ACM een goede work/life balans.

Functie-eisen

Wie ben jij?
Jij bent zorgvuldig en nauwkeurig, ook als er tijdsdruk is, en bent goed in staat het overzicht te behouden. Je hebt een servicegerichte houding en een praktische aanpak. Je kunt goed met verschillende mensen samenwerken en bent oplossingsgericht.
Daarnaast heb je:
• Een afgeronde relevante hbo-opleiding, bij voorkeur Rechten of Bedrijfskunde;
• Enkele jaren relevante werkervaring;
• Een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
• Kennis van en handigheid met ICT en het digitaliseren van werkprocessen.
Spreekt deze functie je aan en voldoe je (nog) niet helemaal aan alle bovengenoemde punten? Overtuig ons dan met jouw motivatiebrief!

Arbeidsvoorwaarden

Wat bieden wij jou?
Een mooie functie bij een organisatie waar een goede balans bestaat tussen je professionele en privéleven. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever.
De overige aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden horen bij deze functie:
• Mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen en specialiseren (o.a. opleidingen binnen en buiten onze eigen Academie);
• Salaris conform schaal 8 (min. € 2902,24 en max. € 3896,00), op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling op basis van kennis en ervaring. Eventueel is inschaling in schaal 9 ook een optie (min. € 3119,04 en max. € 4374,95).
• Bovenop het salaris ontvang je 16,37% Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB kun je laten uitbetalen, er verlof-uren van kopen, of het gebruiken voor fiscaal-vriendelijke doelen zoals een fiets voor woon-werk verkeer, voordelig sporten of een studie;
• Een contract voor in eerste instantie twee jaar. Bij goed functioneren behoort een vast contract tot de mogelijkheden. Als je al een vaste aanstelling bij de Rijksoverheid hebt, neem je die mee naar de ACM;
• Bij de ACM heb je een werkweek van 36 uur. Werktijden zijn, in onderling overleg, flexibel in te delen;
• Een prettige werkomgeving met goede faciliteiten en een gezellig bedrijfsrestaurant, op loopafstand van het centraal station;
• Pensioenopbouw is uitstekend geregeld bij het ABP;
• Momenteel werken wij hybride waarbij je (afhankelijk van je functie) deels op kantoor en deels vanuit huis kunt werken. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. Wij bieden daarom een tegemoetkoming in de thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding conform de CAO Rijk.
Word jij onze nieuwe collega?
Als je interesse hebt in deze functie, solliciteer dan snel! Dat kan via onderstaande button met je cv en motivatiebrief. Als je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek, bellen we jou om dit samen in te plannen. We streven ernaar om de gesprekken zoveel mogelijk live te doen. Zien we het allebei zitten? Dan sluiten we af met een arbeidsvoorwaardengesprek.
De selectiegesprekken kunnen zowel gedurende als na de wervingsperiode plaatsvinden. Dit kan betekenen dat we de vacature eerder sluiten als we een geschikte kandidaat hebben gevonden.
Heb je inhoudelijke vragen over de functie dan kun je terecht bij Margot Aelen (Teammanager) via . Voor andere vragen kun je terecht bij (Corporate Recruiter) via .
De ACM streeft ernaar een werkgever te zijn waar iedere medewerker, ongeacht leeftijd, sekse, geaardheid, etnische afkomst en arbeidsbeperking, voor wil werken. Werken aan maatschappelijke vraagstukken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker.

Reageren voor

06-12-2023

Informatie

Neem voor meer informatie contact op met , tel.

Over de ACM als werkgever

Bij de ACM maak je je hard voor een eerlijk speelveld voor consumenten en bedrijven. Op onze WerkenbijACM-site vind je alle informatie over wat jij kunt verwachten van de ACM als werkgever. Nieuwsgierig?

Privacy & solliciteren bij de ACM

En om je daar goed over te informeren.

Functie:paralegal
Startdatum:22-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:2902 – 3896
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Paralegal Autoriteit Consument & Markt 22-11-2023

Bekijk ook andere vacatures