Vacature Programmasecretaris Digital Service ACT

Programmasecretaris Digital Service ACT in s-Gravenhage

Programmasecretaris Digital Service Act (DSA)

Heb jij ervaring met programmaondersteuning en wil jij meewerken aan één van de belangrijkste programma's van de Autoriteit Consument & Markt (ACM): de Digital Service Act (DSA). Ben jij steengoed in het creëren van overzicht in een complexe omgeving en zit plannen en organiseren in jouw bloed? Welkom bij jouw nieuwe baan!

Over de functie

De Digital Service Act (DSA) bevat regels voor tussenhandeldiensten en beoogt een veilige, voorspelbare en betrouwbare online omgeving te creëren. Daarnaast wil het innovatie vergemakkelijken en het verspreiden van illegale inhoud en de maatschappelijke risico's van het verspreiden van schadelijke inhoud aanpakken. De verordening zal volledig van toepassing zijn op 17 februari 2024. De ACM wordt in Nederland de 'Digitaledienstencoördinator' (hierna: DDC) voor de uitvoering, het toezicht en de handhaving van de DSA. Er is een gemengd team van collega's vanuit verschillende directies aan de slag met de voorbereiding van dit nieuwe werk. Er komen vooralsnog twee toezichtsteams en een meldingenloket, onder aansturing van een programmamanager. Als programmasecretaris ondersteun je de programmaleiding en sta je midden in het speelveld.

Wat ga je doen?

Als programmasecretaris ondersteun je de programmamanager DSA en de kwartiermakers van het DSA Meldingenloket en de twee DSA toezichtsteams op inhoudelijk en organisatorisch vlak. Dit is wat je gaat doen:

  • Het organiseren en voorbereiden van diverse vergaderingen en bijeenkomsten, hierbij hoort ook het bijhouden van de besproken punten, acties en afspraken;
  • Je coördineert de stukkenstroom, maakt verslagen en zorgt voor opvolging van de besluiten die zijn genomen;
  • Je verzamelt en analyseert (getalsmatige) managementinformatie. Hierbij kun je denken aan informatie over de financiën, het aantal fte's en medewerkers en de doorlooptijden van de verschillende acties.
  • Je schrijft (concept) werkplannen en managementrapportages.
  • Je doet (verbeter)voorstellen om de vorming van de programmaorganisatie verder te stroomlijnen en draagt bij aan een soepele procesgang.

Jouw rol als programmasecretaris is centraal, coördinerend en adviserend. Je werkt nauw samen met de collega's in het programma, maar ook daarbuiten, en zorgt in de samenwerking met name voor de afstemming en opvolging. Omdat jij als geen ander weet wat er speelt houd jij de programmaleiding op de hoogte van wat er leeft.

Functie-eisen

Jij bent enthousiast, positief ingesteld en hebt zin om te helpen het DSA programma vorm en inhoud te geven. Herken jij jezelf verder in de volgende punten?

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het ondersteunen van projecten of programma's, bij voorkeur in een secretaris rol;
  • Je hebt een aansprekende schrijfstijl en bent in staat zaken mondeling en schriftelijk helder te formuleren;
  • Je hebt gevoel voor cijfers en sturings-/managementinformatie, kunt deze informatie ook nader analyseren en Excel kent maar weinig geheimen voor jou;
  • Je bent integer en weet goed met vertrouwelijke informatie om te gaan;
  • Mensen van verschillende directies weten jou te vinden.

Voldoe je niet exact aan alle bovengenoemde punten, maar denk jij dat je een geschikte kandidaat bent? Overtuig ons dan met jouw motivatiebrief!

Wat bieden wij jou?

Een mooie functie bij een organisatie waar een goede balans bestaat tussen je professionele en privéleven. Bij een betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever.

De overige aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden horen bij deze functie:

  • Salaris conform schaal 12 (min. €4278,07 en max. €6320,43) op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling op basis van kennis en ervaring;
  • Bovenop het salaris ontvang je 16,37% Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB kun je laten uitbetalen, er verlof-uren van kopen, of het gebruiken voor fiscaal-vriendelijke doelen zoals een fiets voor woon-werk verkeer, voordelig sporten of een studie;
  • Bij de ACM heb je een werkweek van 36 uur. Werktijden zijn, in onderling overleg, flexibel in te delen. Op basis van 36 uur heb je jaarlijks recht op 144 wettelijke vakantie-uren en 64 IKB-uren;
  • Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar. De proeftijd bedraagt één maand vanaf datum indiensttreding;
  • Als je al een vaste aanstelling bij de Rijksoverheid hebt, neem je die mee naar de ACM;
  • Mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen en specialiseren (o.a. opleidingen binnen en buiten onze eigen Academie);
  • Een prettige werkomgeving met goede faciliteiten en een gezellig bedrijfsrestaurant, op loopafstand van het centraal station;
  • Pensioenopbouw is uitstekend geregeld bij het ABP;
  • Natuurlijk werken wij hybride waarbij je (afhankelijk van je functie) deels op kantoor en deels vanuit huis kunt werken. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. Wij bieden daarom een tegemoetkoming in de thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding conform de CAO Rijk.

Word jij onze nieuwe collega?

Als je interesse hebt in deze functie, solliciteer dan snel! Dat kan via onderstaande button met je cv en motivatiebrief. Als je wordt uitgenodigd voor een eerste en vervolgens tweede gesprek, bellen we jou om dit samen in te plannen. Zien we het allebei zitten? Dan sluiten we af met een arbeidsvoorwaardengesprek.

De selectiegesprekken kunnen zowel gedurende als na de wervingsperiode plaatsvinden. Dit kan betekenen dat we de vacature eerder sluiten als we een geschikte kandidaat hebben gevonden.

Heb je inhoudelijke vragen over de functie dan kun je terecht bij Edwin van Houten (Directeur) via . Voor andere vragen kun je terecht bij () via .



Functie:programmasecretaris digital service act
Startdatum:20-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:4278 – 6320
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Programmasecretaris Digital Service ACT Autoriteit Consument & Markt 20-12-2023

Bekijk ook andere vacatures