Vacature Project-/programmamanager

Project-/programmamanager in s-Gravenhage

Project-/programmamanager

Ministerie van Justitie en Veiligheid

Functieomschrijving

De landelijke aanpak tegen mensenhandel. Een integrale aanpak tegen online fraude. De implementatie van een EU-verordening over het opvragen van bewijsmateriaal. Dit zijn allemaal voorbeelden van projecten met een groot maatschappelijk belang die bij het Projectmanagement Programmamanagement AdviesCentrum (PPAC) in Den Haag binnenkomen. Als project-/programmamanager bij Justitie en Veiligheid (JenV) geef je leiding aan het aanpakken van deze vraagstukken. Jouw baan is uitdagend, met impact én altijd afwisselend.

Een nieuw perspectief

Binnen JenV groeit het besef dat we maatschappelijke vraagstukken vanuit een nieuw perspectief moeten oplossen. PPAC wil hierbij ondersteunen en dit helpen vormgeven. En daar ben jij voor nodig. Een collega die met plezier opgavegericht en programmatisch werkt. Als project-/programmamanager bij JenV houd jij je bezig met complexe vraagstukken die maatschappelijk en/of organisatorisch relevant zijn. Dit kan gaan om beleid, implementatie of uitvoering. Meestal is een breed veld van partijen met tegengestelde belangen betrokken.

Tijdens verschillende fases van een opgave heb jij de leiding, of het nu gaat om verkenning, uitvoering of evaluatie. Je weet hoe je met een gevarieerde omgeving richting kunt vinden en tot uitvoering kunt komen.

Jij werkt bijvoorbeeld aan:

  • het ontwerpen en leiden van een proces op maat om met de omgeving vraagstukken te verkennen en te komen tot een aanpak die tot duurzame verbetering leidt;
  • het in een veld van publieke en private partijen sturen op de realisatie van een gekozen aanpak;
  • het begeleiden van organisatieonderdelen om projectmatig en programmatisch te gaan werken;
  • het ontwikkelen en leiden van workshops, trainingen en heisessies.

Als PPAC-er kun je op verschillende manieren worden ingezet. Bijvoorbeeld als projectmanager bij een multidisciplinair project, als adviseur of coach van projecten of programma’s, of als procesbegeleider van workshops en trainer in opleidingen op ons vakgebied. Zo zorg jij op verschillende manieren voor resultaat. Daarnaast ben je een motor binnen PPAC: je levert proactief een bijdrage en initieert activiteiten die zien op vak-/kennisontwikkeling of de ontwikkeling van PPAC.

Functie-eisen

Als projectleider bij JenV is het van belang dat je je bewust bent van je omgeving en je eigen handelen daarbinnen. Of het nu om een politieke of maatschappelijke omgeving gaat. Jij kunt je communicatie daarop aanpassen. Ook sta je open voor zelfreflectie en ontwikkeling van jezelf, je collega’s en je opdrachtomgeving. Daarnaast gaat structureren, plannen en organiseren je gemakkelijk af. Verder heb je:

  • minimaal een wo-werk- en -denkniveau;
  • kennis van projectmatige interactieve en veranderkundige methodes;
  • ruime ervaring in het leiden van ingewikkelde organisatie overstijgende projecten op bestuurlijk/strategisch niveau binnen een overheidscontext. Je kunt lastige (politieke) situaties aan en durft verantwoordelijkheid te nemen om de beoogde resultaten te behalen;
  • inzicht in maatschappelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen (en processen die daarbij op de achtergrond spelen) en weet je hoe je hiermee om moet gaan. Je opereert met gezag en bent een gelijkwaardig partner voor je opdrachtgever.

Arbeidsvoorwaarden

Salarisniveau schaal 14

Maandsalaris Min €5.359 – Max. €7.834 (bruto)

Dienstverband Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd

Maximaal aantal uren per week 36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Stuur je motivatiebrief, CV en een projectplan van jouw hand naar geadresseerde.

Onderdeel van de procedure is het raadplegen van referenties. Vriendelijk verzoek is om 2 referenten aan te dragen en op te nemen in het CV. 

De selectiegesprekken vinden plaats op:

Woensdagochtend 31 januari of donderdag 1 februari 2024: eerste gespreksronde.

Woensdag 7 februari of vrijdag 9 februari 2024: tweede gespreksronde met onder meer het Hoofd PPAC.

Als het tweede gesprek positief verloopt worden in de week van 12 februari je referenten gebeld. Het arbeidsvoorwaardengesprek zal digitaal plaatsvinden op een nader te bepalen datum.

Als je in dienst bent van het Rijk en solliciteert met een aanwijzing als verplichte van-werk-naar-werkkandidaat of herplaatsingskandidaat, verzoeken wij je een kopie van de aanwijzingsbrief mee te sturen met de sollicitatie.

Wanneer je via een uitzend- detacheringsbureau werkzaam bent bij de Rijksoverheid dit graag vermelden in je brief.

Om een nog beter (of aanvullend) beeld van ervaring, kennis en competenties te verkrijgen in de wervingsprocedure kan het zijn dat we openbare informatie van je op LinkedIn raadplegen. Desgewenst kun je het profiel afschermen voor personen die geen connectie van je zijn op LinkedIn.

Diversiteit en inclusie zijn belangrijke thema’s bij het Rijk. De overheid wil dat iedereen zich thuis voelt bij het Rijk en dat medewerkers bewuster nadenken over een inclusieve werkomgeving.

Het toetsen van de integriteit van onze nieuwe collega’s is voor het ministerie van groot belang. Daarom vragen we nieuwe medewerkers om een verklaring omtrent gedrag (vog) te overleggen en een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteren?

Ministerie van Justitie en Veiligheid nodigt je uit op hun site te solliciteren. Via onderstaande knop verlaat je deze site ga je direct naar het sollicitatieformulier. Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren.



Functie:Project-/programmamanager
Startdatum:08-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:5359 – 7834
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Project-/programmamanager Ministerie van Justitie en Veiligheid 08-01-2024

Bekijk ook andere vacatures