Vacature Sales en Event Manager

Sales en Event Manager in s-Gravenhage

Over Museon-Omniversum

Museon-Omniversum is het énige museum met grootbeeldfilmtheater, in Den Haag. Bij ons draait alles om de aarde, de mens en een duurzame toekomst. Elke dag inspireren en activeren we onze bezoekers met een rijke museale collectie, spectaculaire grootbeeldfilms, kennis én netwerk. Daarmee zijn wij niet alleen een leerzame en leuke culturele dagattractie voor publiek en scholen, maar ook voor de zakelijke markt. De 17 Sustainable Development Goals van de VN vormen de rode draad van programmering en aanbod voor zakelijke verhuur, events en inspiratieprogramma's.


We groeien hard en daarom zijn we op zoek naar:

Voel jij je gedreven en enthousiast om onze zakelijke verhuur, events en inspiratie-programma's nog meer te laten groeien? Krijg jij energie van nieuwe klanten binnenhalen, strategisch meedenken en grotere events draaien? Dan zijn wij op zoek naar jou: een strategisch en commercieel organisatietalent dat ons als duurzame eventlocatie nog sterker op de kaart zet.

Je komt in een team terecht van acht collega's met de , Communicatie en Sales als leidinggevende. Je geeft direct leiding aan een Junior Event Manager.

Wat ga je doen?

Als Sales & Events Manager ben je de spil tussen sales en de operationele afdelingen en verbindt deze met als doel: een succesvol event voor de opdrachtgever. Je zet jouw strategisch denken in om zaalverhuur proactief naar een commercieel hoger niveau te brengen. De primaire focus is het onderhouden en proactief bouwen aan het netwerk van zakelijke (potentiële) bezoekers. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het draaien van de grote interne en externe evenementen, de kleine(re) zijn belegd bij de junior event manager. Jij bent het gezicht van Museon-Omniversum als evenementenlocatie!

Verder bestaan jouw werkzaamheden uit:

  • Het maken van een strategisch groeiplan voor Sales & Events incl. ontwikkelen en implementeren van nieuwe zakelijke concepten;
  • Genereren van nieuwe business door acquisitie en het uitdiepen en beheren van bestaande business/relaties;
  • Realiseren van doelstellingen op het gebied van omzet, conversies en klanten;
  • Eigen budget beheren en het leveren van management rapportages (o.a. forecasts);
  • Het voeren van (after)sales gesprekken, onderhandelen en contact onderhouden met leveranciers;
  • Ontwikkelen, uitvoeren en opvolgen van commerciële acties in samenwerking met marketing en communicatie-collega's;
  • Behandelen van alle aanvragen met behulp van een (geautomatiseerd) reserveringssysteem o.a. het plaatsen van opties, opstellen van offertes, sturen van bevestigingen en de facturatie (ondersteund door junior event manager);
  • Opstellen van draaiboeken, informeren, aansturen en overdragen van reserveringen naar de uitvoerende afdelingen of partijen over afspraken en bijzonderheden facturatie (ondersteund door junior event manager);
  • Je bezoekt netwerkevents, beurzen en andere interessante bijeenkomsten voor het onderhouden en uitbreiden van de naamsbekendheid;
  • Je bent op de hoogte van en volgt trends en ontwikkelingen in de gastvrijheid, specifiek in de zakelijke groepen- en evenementenmarkt;

Wat breng je mee:

Naast een relevante opleiding op HBO-werk en denkniveau (bijv. Hogere Hotelschool-/Event Management) heb je minimaal 3 - 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie binnen de gastvrijheidsindustrie en/of eventbranche. Ervaring in de culturele sector is geen voorwaarde. Je bent een netwerker pur sang en krijgt energie van nieuw business genereren. Ook herken je commerciële kansen en zet die proactief om in acties. Uiteraard werk je nauwkeurig en gestructureerd aan administratieve taken en heb je ervaring in het werken met CRM systemen, zoals SEM en Hubspot. Voor deze functie is het vloeiend schrijven en spreken in het Nederlands een vereiste en de beheersing van de Engelse taal is een pré.

Daarnaast zien wij graag de volgende eigenschappen en vaardigheden bij je terug:

  • resultaat-, klant, en servicegericht
  • leidinggeven
  • een gezond financieel inzicht
  • een analytisch denkvermogen
  • overtuigingskracht
  • daadkracht

Verder moet je weten:

  • Museon-Omniversum vindt het belangrijk dat haar team een afspiegeling vormt van de samenleving. Diversiteit draagt bij aan nieuwsgierigheid, creativiteit én maatschappelijk bewustzijn. Daarom nodigen wij ook jou uit om op jouw eigen unieke manier een steentje bij te dragen in onze organisatie.
  • Bij indiensttreding vragen we je een actuele Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen.

Wat bieden wij:

Museon-Omniversum biedt een inspirerende werkomgeving in een organisatie die volop in ontwikkeling is. Het museum is aangesloten bij de Museum CAO en biedt de daarbij behorende arbeidsvoorwaarden, zoals eindejaarsuitkering en vakantietoeslag. Afhankelijk van werkervaring wordt de functie ingeschaald in schaal 8 (min. € 2.963 en max. € 3.763 bruto bij een 36-urige werkweek). We bieden in eerste instantie een arbeidsovereenkomst van één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. Als je 's avonds en in het weekend werkt, ontvang je een onregelmatigheidstoeslag conform de CAO.

Voor meer informatie over deze functie neem je contact op met , , Communicatie en Sales, via



Functie:sales & event manager
Startdatum:19-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:2963 – 3763
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Sales en Event Manager Museon-Omniversum 19-12-2023

Bekijk ook andere vacatures