Vacature Senior adviseur sourcing en leveranciersmanagement

Senior adviseur sourcing en leveranciersmanagement in s-Gravenhage

Senior adviseur sourcing en leveranciersmanagement

Functieomschrijving

Voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken zijn wij per direct op zoek naar een senior adviseur sourcing- en leveranciersmanagement. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken werkt aan het realiseren van een toekomstbestendige digitale werkomgeving die overal ter wereld werkt. Dat is nodig om het belang van Nederland en de belangen van Nederlanders in het buitenland te behartigen. Daarvoor werken we vanuit een regie-organisatie samen met verschillende leveranciers. Voor het realiseren van die digitale werkomgeving en voor het mede vormgeven van de digitale toekomst van Buitenlandse Zaken zoeken wij een senior adviseur sourcing- en leveranciersmanagement.

Wat ga je doen?

Als adviseur help jij om de digitale toekomst en transformatie van het Ministerie van Buitenlandse Zaken vorm te geven, door het formuleren en mede uitvoeren van een strategie voor sourcing en (strategisch) leveranciersmanagement. Je positioneert het departement optimaal ten opzichte van bestaande en toekomstige leveranciers en houdt daarbij rekening met de bijzondere aspecten van Buitenlandse Zaken die een grote mate van wendbaarheid vragen. Zo werkt Buitenlandse Zaken 24/7 wereldwijd in een geopolitieke context met een hoog niveau van beveiliging. Je helpt de organisatie vooruit met kennis, kunde en inzicht over marktontwikkelingen die Buitenlandse Zaken raken. Je bevordert strategisch en tactische samenwerking binnen BZ en met leveranciers. Bovendien voorzie je de  de Chief Information Officer (CIO) van BZ en departementsleiding van gedegen advies.

Vanuit een fijn team met adviseurs en beleidsmedewerkers bouw je een netwerk op en werk je samen met uiteenlopende partijen: van directe collega’s in Den Haag en het postennet tot collega’s bij andere departementen en andere organisaties. Jij verbindt binnen het ministerie betrokken partijen, neemt deel aan interdepartementaal overleg en strategisch overleg met leveranciers.

Wat je ontwikkelt, werkt in de wereldwijde praktijk van Buitenlandse Zaken en dat betekent dat je organisatiesensitiviteit en bestuurlijke sensitiviteit meebrengt. Omdat jij vaak een stap voor loopt op de rest van de directie en het departement, zet jij je communicatieve vaardigheden in om anderen overtuigend in deze nieuwe ontwikkelingen mee te nemen.

Functie-eisen

Wij zoeken een collega die inspireert, nieuwe kennis meebrengt en die het aandurft om met complexe vragen in een uitdagende omgeving aan de slag te gaan. Iemand met een scherpe geest en dito pen, die binnen het team en daarbuiten vernieuwing realiseert en verbindend werkt. Je hebt lef, bent nieuwsgierig en durft realistisch ambitieus te zijn. En ook niet onbelangrijk voor ons: humor en relativeringsvermogen.

  • Je hebt HBO- of universitair werk en denkniveau
  • Je hebt kennis van en ruime ervaring met complexe ICT sourcingsvraagstukken en de juridische, inkoop-, ICT en technische aspecten daarbinnen.
  • Je hebt kennis van de markt in het domein van ICT-diensten en informatievoorziening.
  • Je hebt sterke adviesvaardigheden en bent in staat om op verschillende niveaus binnen de organisatie en op verschillende wijzen te communiceren.
  • Je bent in staat om netwerken te creëren, zowel binnen als buiten het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • Je neemt initiatief en verantwoordelijkheid en bent in staat om in korte tijd verschillende mensen en partijen te verbinden om tot een richting of resultaat te komen.

Indien je niet voldoet aan alle eisen maar je wel interesse hebt in deze functie, dan zijn we ook benieuwd naar jou. Schroom dus niet om te solliciteren!

Bijzonderheden

  • We vragen je te solliciteren via de button ‘solliciteren op externe site’.
  • De selectieprocedure bestaat uit een briefselectie, een selectiegesprek en een selectieassessment. Na elke fase bepalen we welke kandidaten doorgaan naar de volgende fase van de selectieprocedure.
  • De selectiegesprekken vinden plaats in januari 2024.

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Meer over jouw toekomstige afdeling

Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie

De Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie (IDI) is verantwoordelijk voor de IT-voorziening van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Meer concreet betekent dat we onder meer zijn van het uitzetten van de strategie, het vertalen naar projecten, het afsluiten van contracten, het functioneel beheer van diverse systemen en het op de juiste manier archiveren van de informatie en deze ook gebruiken voor dashboards, etc. We zijn een enthousiaste groep professionals. Met een diversiteit aan achtergronden zoals IT’ers, functioneel beheerders, informatiemanagers, economen, controllers, juristen en bestuurswetenschappers. Er werken veel verschillende mensen. Alles mag er bij ons zijn, zolang je zelf ook die verschillen respecteert. We worden allemaal gedreven door de toegevoegde waarde die we willen leveren aan het belangrijke werk van BZ.

Met ± 200 medewerkers zorgen we ervoor dat onze BZ-collega’s waar ook ter wereld hun werk kunnen doen met zo veilig mogelijke ICT en informatievoorziening. Maar ook door de strategisch partner te zijn van de departementsleiding op het gebied van digitalisering en informatiehuishouding. Dat doen we door regie te voeren op externe leveranciers (zowel commercieel als overheidspartijen) die IT-diensten aan BZ leveren, zodat de 5700 collega’s in binnen- en buitenland optimaal digitaal kunnen (samen)werken. Maar ook door de strategisch partner te zijn van de departementsleiding op het gebied van digitalisering en de collega’s op het departement waar mogelijk te ondersteunen zodat zij optimaal digitaal hun werk kunnen uitvoeren.

Door de inzet van nieuwe technologieën wil BZ vooroplopen als wereldwijd digitaal opererende diplomatieke dienst. Met een wereldwijd ICT-netwerk dat ook in minder ontwikkelde landen goed moet werken, de hoge beveiligingseisen die gelden voor internationale samenwerking en inspirerende trajecten voor werken met data kun je spreken van een uitdagende werkomgeving; ideaal voor een IT-professional!



Functie:Senior adviseur sourcing en leveranciersmanagement
Startdatum:08-12-2023
Ervaring:Senior management
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:5279 – 7718
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Senior adviseur sourcing en leveranciersmanagement Ministerie van Buitenlandse Zaken 08-12-2023

Bekijk ook andere vacatures