Als Senior communicatieadviseur – met een hands-on mentaliteit - ben je de spil in het web bij de transitie van Rijksorganisatie ODI. Je werkt aan de (communicatie)doelstellingen van Mindful Rijk, maar ook van Rijksorganisatie ODI.
Omschrijving project - Achtergrond Rijksorganisatie ODI
Om een wendbare en grenzeloos samenwerkende overheid te kunnen ondersteunen was ontwikkeling in de Rijksbedrijfsvoering een noodzaak. Een meer in samenhang georganiseerde en moderne, digitale Rijksbedrijfsvoering biedt uitkomsten voor het Rijk. Door hierin te investeren kan het Rijk steeds sneller en integraler inspelen op maatschappelijke dynamiek met grote en complexe opgaven in een continu veranderende omgeving.
Daarom is per 1-1-23 de Rijksorganisatie ODI opgericht met een aantal bestaande merken, waaronder Mindful Rijk. Als communicatieadviseur word je onderdeel van Mindful Rijk, en draag je tegelijkertijd bij, met een klein deel van jouw tijd, aan de communicatieactiviteiten rondom de transitie Rijksorganisatie ODI. De communicatieafdeling is namelijk in transitie, en zal ook ondersteuning nodig hebben bij breed te ontwikkelen activiteiten en processen.
Rijksorganisatie ODI biedt het Rijk een variëteit aan specialistische en multidisciplinaire kennis en executiekracht op het gebied van data (gedreven werken), cyber, informatisering, transitiemanagement, governance en leren & ontwikkelen. Hiermee kan het Rijk snel en kwalitatief opschalen rondom opgaven en tegelijkertijd innoveren zonder de ongoing concern van de bedrijfsvoering te verstoren.
Opdrachtomschrijving
In deze rol ben je in brede zin verantwoordelijk voor het ondersteunen van de communicatie rondom de transitie van Rijksorganisatie ODI, alsmede ondersteuning van afdelingsbrede activiteiten van Team Communicatie. Je ondersteunt Mindful Rijk in hun opdracht en werkt aan een integrale communicatie voor onze gemeenschappelijke doelgroepen, samenwerkingspartners, klanten en medewerkers. Dit doe je in nauwe afstemming met de communicatieadviseur Transitie, de transitiemanager en de teamleider Communicatie.
Taken/werkzaamheden
Er is op hoofdlijnen een communicatieplan en planning opgesteld. Deze ontwikkel jij door in nauwe samenwerking met de teamleider communicatie en het transitieteam. Specifiek bestaan de taken uit het ontwikkelen, coördineren en uitvoeren van de communicatiestrategie en activiteiten. Voorbeelden van uitvoerende taken zijn:
Functie: | Senior Communicatieadviseur Ontwikkeling, Digitalisering en Innovatie (ODI), Communicatie adviseur |
Startdatum: | 11-12-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | WO |
Contracttype: | Tijdelijk |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 16 – 16 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Den Haagkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Den Haag via denhaagkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op denhaagkrant.nl.
© denhaagkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.