Vacature Senior Interim Manager

Senior Interim Manager in s-Gravenhage

Senior Interim manager

Wil jij een belangrijke rol spelen in verandervraagstukken en diverse managementposities vervullen binnen de gemeente Den Haag? Lees dan verder!

Bureau Interim biedt hoogwaardig interim-management. Wij zijn hét aanspreekpunt bij het tijdelijk invullen van (hogere) managementfuncties en bij het oppakken van verandervraagstukken. Als intern bureau bieden wij vanuit nabijheid een snelle start, een transparante aanpak en goede nazorg. Wij zijn thuis in de gemeentelijke organisatie, kennen de bestuurlijke context en weten ons hierin te bewegen. Wij werken oplossingsgericht, leggen verbinding waar nodig of mogelijk én zijn in staat om innovatieve oplossingen en duurzame resultaten op te leveren. Wij zijn op zoek naar energieke en flexibele collega's die graag onderdeel willen uitmaken van ons team.

Wat ga je doen?

Bij Bureau Interim kun je verschillende rollen vervullen:

Bureau Interim is meer dan het tijdelijk invullen van een lijnfunctie of uitvoeren van een opdracht. Met Bureau Interim zet een opdrachtgever een beweging in gang en realiseert deze een verbetering, hoe groot of klein ook. Want dat is onze kracht en onze drijfveer: bijdragen aan ontwikkeling van de organisatie en medewerkers inspireren om daarin mee te gaan. Als professional werk je zelfstandig vanuit ons team als thuisbasis en volgens onze bureau interim werkwijze. Jij stemt vooraf met de opdrachtgever af wat het gewenste op te leveren resultaat is en je bent verantwoordelijk voor de realisatie daarvan. Vanuit Bureau Interim krijg je een schaduwmanager die je begeleidt tijdens de opdracht, die de uitvoering kritisch volgt en je sparringpartner is. Verder neem je deel aan onze werkoverleggen en ontwikkeltrajecten.

Wat vragen wij?

We zoeken managers die minimaal 5 jaar aantoonbare, relevante werkervaring met lijnmanagement en/of met het leiden van projecten of programma's.


  • Je bent een echte ontwikkelaar en hebt een academisch werk- en denkniveau.
  • Je bent bekend met bedrijfsvoering en werken binnen politiek bestuurlijke organisaties en ook met complexe veranderprocessen.
  • Je bent een stevige persoonlijkheid, een generalist die breed inzetbaar is en je kunt snel en effectief handelen in verschillende contexten.
  • Je bent ondernemend van aard, resultaatgericht en een echte doorzetter.
  • Je beweegt je gemakkelijk op alle niveaus in de organisatie en weet mensen voor je te winnen.

Vanuit je persoonlijkheid weet je zowel verbinding te maken als verbindingen te onderhouden, waarbij je aansluit bij de ontwikkelingen binnen de organisatie. Je communiceert makkelijk en effectief. Flexibiliteit, zelfreflectie, netwerken en besluitvaardigheid zijn eigenschappen die jou op het lijf zijn geschreven.

Wat bieden wij?

Een mooie positie waarbij je diverse domeinen binnen de gemeente kan helpen met duurzame oplossingen en innoveren. Daarnaast kun je rekenen op:


  • een salaris van maximaal €7.269,- bruto per maand (op basis van een volledige (36-urige) werkweek) (schaal 14);
  • een jaarcontract met de intentie hier een vaste aanstelling van te maken;
  • een werkweek van 32 - 36 uur met ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • opname in het ABP-pensioenfonds;
  • een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op jouw salaris wat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of lidmaatschap van de sportschool gevestigd in het stadhuis;
  • de ruimte om jouw optimale werk-privé balans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid om je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Je wordt onderdeel van de Dienst Bedrijfsvoering. Bij de Dienst Bedrijfsvoering maken we het werk van de gemeente mogelijk. Van schone en veilige werkplekken, een solide ICT-infrastructuur, één financiële administratie, communicatie in de stad tot en met beleid voor bijvoorbeeld maatschappelijk verantwoord inkopen en modern werkgeverschap. Wij regelen het, zodat de bijna 10.000 ambtenaren hun werk voor de stad en inwoners van Den Haag goed kunnen doen.
De komende jaren bouwen we stap voor stap samen verder aan de Dienst Bedrijfsvoering. Het is onze ambitie om er een dienst van te maken, die zich snel kan aanpassen aan nieuwe werkelijkheden en moderne dienstverlening biedt. Daarbij is volop ruimte om met elkaar te werken aan nieuwe, slimme oplossingen, innovatie en persoonlijke ontwikkeling.

Ben je enthousiast geworden maar wil je graag meer informatie over de sollicitatieprocedure of de functie? Neem dan contact op met , via . Email: . Ook kan je contact opnemen met Eva de Ridder, via . Email: .


De gemeente Den Haag wil een werkgever zijn waar het prettig werken is. Waar het veilig is en waar ruimte is om vrijmoedig te spreken. Waar er ruimte is voor verschillende mensen, meningen en perspectieven. Den Haag, onze mooie stad achter de duinen, heeft medewerkers nodig die zich willen inzetten voor het welzijn en de leefbaarheid van al onze burgers. Wees welkom om te solliciteren als jij je daarvoor wilt inzetten. Zo zijn we Samen Haags.

Extra informatie

  • Het opvragen van referenties kan een onderdeel zijn van de procedure;
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) maakt bij externe sollicitanten deel uit van de procedure;
  • Een assessment kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure;
  • Wacht niet met solliciteren. Gedurende de publicatieperiode plannen wij al gesprekken in;
  • De feitelijke startdatum van de interim-manager is afhankelijk van het moment dat er een geschikte opdracht voorhanden is. Dit betekent dat een flexibele opstelling van zowel jou als je huidige werkgever noodzakelijk is.



Functie:manager
Startdatum:08-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Freelance
Salaris:7269 – 7269
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Senior Interim Manager Werken voor Den Haag 08-01-2024

Bekijk ook andere vacatures