Vacature Senior Jurist Bestuursrecht

Senior Jurist Bestuursrecht in s-Gravenhage

Senior Jurist Bestuursrecht

Ben jij die ervaren bestuursrechtjurist op zoek naar een afwisselende functie?

Wat ga je doen?

Je gaat advies geven over complexe vraagstukken op het gebied van bestuursrecht. Je bent als generalist inzetbaar op tal van bestuursrechtelijke onderwerpen, bijvoorbeeld over de uitdagingen rond de energietransitie, Algemene wet bestuursrecht, Wob, mandaten, vergunningverlening, handhaving, subsidies en regelgeving. Vakdiensten binnen de gemeente zijn verantwoordelijk voor de eerstelijnsbesluitvorming en het voeren van verweer op bezwaarschriften over dergelijk besluiten. Zij kunnen hierbij juridische assistentie nodig hebben en jouw advies en hulp inschakelen. Zo kan er advies ingewonnen worden voor het opstellen van diverse besluiten en het voeren van verweer namens de gemeente bij de Adviescommissie bezwaarschriften en de rechtbank. Tevens kan je ingezet worden als projectjurist, die een voortrekkersrol vervult.

Wat vragen wij?

Voor een senior jurist is klantgerichtheid van groot belang. Je investeert in de relatie met de opdrachtgevers. Je bent in staat om snel tot de kern van de zaak door te dringen en je die zaak eigen te maken. Je adviseert in de vorm van praktische, juridisch correcte oplossingen. En je vindt het leuk om complexe, juridische vraagstukken in begrijpelijke taal uit te leggen aan niet-juristen.

Het onderhouden van intern contact met collega's en directie/management over vakinhoudelijke ontwikkelingen is ook een belangrijke aspect. Verder ben je bereid om actief te flexen en tijd- en plaatsonafhankelijk te werken. Den Haag is een grote en dynamische stad en ons werk weerspiegelt dat. Je bent in staat flexibel de verschillende aspecten van het bestuursrechtelijke werk op te pakken en te adviseren. Ook hoort daar bij dat je gevraagd kan worden om te werken in de decentrale teams en/of verweer te voeren namens de Haagse bestuursorganen.


Daarnaast beschik je over:

  • een wo-werk- en -denkniveau;
  • parate kennis en ervaring op het gebied van bestuursrecht en het voeren van verweer;
  • minimaal 5 jaar ervaring in advisering in het bestuursrecht bij een vergelijkbare overheidsinstelling;
  • functioneren in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • ervaring met juridische vraagstukken over de energietransitie en privacy is een pre;
  • ervaring met projectmatig werken, Prince2 etc., is een pre.

Wat bieden wij?

Je krijgt bij ons de kans om je juridische expertise toe te passen en een waardevolle bijdrage te leveren aan onze organisatie. Daarnaast bieden wij een uitdagende werkomgeving met ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

Tevens kun je rekenen op:

  • een 36-urige werkweek met een salaris van minimaal € 4.781, - en maximaal € 6.470,- bruto per maand (schaal 12), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • 187,2 uur regulier verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur. Kies je voor een 40-urige werkweek dan kan je tot 10 weken verlof opbouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • werken op het Spui, midden in de binnenstad en op loopafstand van station Den Haag Centraal;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Je wordt onderdeel van de Dienst Bedrijfsvoering (DBV). DBV maakt het werk van de gemeente Den Haag mogelijk. Van schone en veilige werkplekken, ICT-dienstverlening en één financiële administratie, tot en met beleid voor maatschappelijk verantwoord inkopen en modern werkgeverschap. Wij regelen het voor de bijna 10.000 medewerkers. De DBV is volop in ontwikkeling en de komende jaren bouwen we stap voor stap samen verder aan steeds betere dienstverlening door de DBV. Het is onze ambitie om van de DBV een dienst te maken die zich snel kan aanpassen aan veranderende opgaven in de ambtelijke organisatie en de stad, en moderne bedrijfsvoering levert aan de diensten om die opgaven te realiseren.


De afdeling Juridische Zaken (JZ) is onderdeel van de dienst Bedrijfsvoering (DBV) van de gemeente Den Haag en adviseert en ondersteunt de gemeente op juridisch gebied. Binnen de afdeling werken ongeveer 150 juridische professionals. DBV JZ bestaat uit een centraal cluster dat voor alle organisatieonderdelen van de gemeente werkt en decentrale adviesteams die 'dedicated' voor een bepaalde vakdienst werken.

Voor nadere informatie over deze functie kan je contact opnemen met Stephanie Blankenstein, teammanager bestuursrecht, .



Functie:jurist bestuursrecht
Startdatum:13-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:4781 – 6470
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Senior Jurist Bestuursrecht Werken voor Den Haag 13-12-2023

Bekijk ook andere vacatures