Vacature Senior Medewerker Vergunningen APV

Senior Medewerker Vergunningen APV in s-Gravenhage

Senior Medewerker Vergunningen APV

Word jij verantwoordelijk voor APV-vergunningaanvragen, voor bijvoorbeeld terrassen en kleine evenementen, en het adviseren over complexe dossiers?

Voor het team APV-vergunningen bij de Handhavingsorganisatie, zijn wij op zoek naar een nieuwe collega die zich graag vastbijt in complexe dossiers, die zichtbaar zijn in de stad. Ben jij leergierig en kun je onder druk presteren? Vertegenwoordig jij het team in politiek-bestuurlijke dossiers en in het vergunningenproces? Wij zorgen ervoor dat je, na een gedegen inwerktraject, de nodige vakinhoudelijke kennis en expertise in huis hebt om resultaten te boeken en met plezier je werk te doen. Klinkt dit als jouw nieuwe uitdaging? Lees dan verder en reageer!

Wat ga je doen?

Als senior medewerker APV-vergunningen behandel je complexe en politiek-bestuurlijk 'gevoelige' vergunningaanvragen, en word jij gezien als een echte specialist op het gebied van vergunningaanvragen voor de APV-activiteiten voor allerlei zaken in de stad, o.a.: terrasvergunningen, ligplaatsvergunningen, vergunningen voor het organiseren van een incidentele markt (denk aan braderieën), verkeersontheffingen voor grote voertuigen etc. Jij behandelt deze aanvragen zelfstandig, aan de hand van wet- en regelgeving en gemeentelijk beleid. Je bent verantwoordelijk voor toekenning of afwijzing van de vergunningen. Je hebt daarvoor contacten met adviseurs, zoals wegbeheerders en/of de Adviescommissie Openbare Ruimte. Bij een incidentele, private markt, bekijk je bijvoorbeeld het marktplan rondom het terrein. Bij de aanvraag van een terrasvergunning ken jij de afmetingen en begrijp je wat daar allemaal bij komt kijken. Je hebt als expert een duidelijke mening en een eigen visie. Die mening durf je te ventileren en goed te onderbouwen. Ook ben je een vraagbaak voor je collega's op het gebied van vergunningverlening.


In de rol van sterke gesprekspartner, start je voor de politiek-bestuurlijk 'gevoelige' dossiers vooroverleggen met alle betrokken stakeholders. Je voorziet het management en het bestuur van de juiste informatie t.a.v. deze dossiers. Je snapt wat de wethouder of de gemeenteraad graag wil en je ziet knelpunten van tevoren aankomen.

Je bent een sterke en ook prettige gesprekspartner en kan zowel overwegen als stellen. Je legt bijvoorbeeld de inhoud en noodzaak van een vergunning uit, zonder daarbij de belangen van projecten uit het oog te verliezen. Als het gaat om vergunningen APV, weet iedereen jou te vinden, binnen en buiten de eigen organisatie.


Als senior medewerker APV-vergunningen:

  • heb je een coachende rol en ben je dé vraagbaak binnen het team voor de (medior) medewerkers vergunningen;
  • behandel je complexe en politiek-bestuurlijk gevoelige vergunningaanvragen (en/of ontheffingen en/of verkeersbesluiten) en adviseer je het teamhoofd daarover proactief;
  • toets je het werk van de (medior) medewerkers vergunningen.

Wat vragen wij?

Wij zoeken een resultaatgerichte collega, die omgevingssensitief is, zelfstandig kan opereren en nauwkeurig te werk gaat. Je vindt het leuk te werken in een veranderende organisatie, je hebt een proactieve werkhouding en denkt graag inhoudelijk mee. Je bent in staat je in te leven in de ander en waar nodig maatwerk te bieden. Je kunt denken vanuit diverse perspectieven: de klant, de professional en de bestuurder.


Je bent prestatiegericht en in staat een hoge productie te leveren. Je toont verantwoordelijkheid door bijvoorbeeld rekenschap te geven over ondernomen activiteiten in relatie tot de gekozen doelen. Hierin kan je goed prioriteren en weet je een juiste balans te bewaren tussen kwaliteit en kwantiteit.


Verder:

  • beschik je over minimaal hbo- en/of wo-werk- en -denkniveau;
  • heb je een juridische opleiding gevolgd (hbo Rechten), omdat de werkzaamheden van de afdeling een hoog juridisch gehalte hebben en jij verantwoordelijk bent voor de politiek-bestuurlijk gevoelige dossiers;
  • heb je aantoonbare, ruime ervaring in juridische functies. Bij voorkeur beschik je over minimaal drie jaar ervaring binnen een juridisch vakgebied;
  • beschik je over zeer goede en sterke communicatieve en sociale vaardigheden;
  • kun je met verschillende computersystemen werken.

Wat bieden wij?

De Handhavingsorganisatie is een dynamische en leerzame werkomgeving. Je gaat onderdeel uitmaken van een enthousiast en gelaagd team van medewerkers vergunningen. Jij en je directe collega's weten elkaar te vinden, durven hulpvragen bij elkaar uit te zetten en geloven in de rol van de adviserende, meedenkende dienstverlener. Er is dan ook veel ruimte voor eigen inbreng.


Ook kun je rekenen op:

  • een 32- tot 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €3.317,- en maximaal €4.752,- bruto per maand (schaal 9), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • 187,2 uur regulier verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • opname in het ABP-pensioenfonds met een gunstige pensioenregeling, waarbij wij 70% van je pensioen betalen en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Binnen de dienst Stadsbeheer (DSB) is de Handhavingsorganisatie verantwoordelijk voor het afhandelen van vergunningsaanvragen, het toezicht op en handhaving van de wet- en regelgeving in de openbare ruimte, de handhaving en uitbreiding van betaald parkeren en de exploitatie van markten. Het werkgebied is heel breed: van horecacontroles tot hondenoverlast en van parkeren tot rommel op straat. Wij vertegenwoordigen de gemeente met betrekking tot leefbaarheid en mobiliteit.

De medewerkers van de Handhavingsorganisatie (HHO) werken elke dag aan een schoon, veilig en leefbaar Den Haag. De HHO bestaat uit vijf afdelingen. Behalve de handhavers en toezichthouders die het werk buiten doen, vind je ook andere taken binnen de Handhavingsorganisatie. Denk aan het onderhoud en plaatsen van parkeerautomaten, uitgifte van parkeer- en WABO-vergunningen, behandelen van bezwaren en klachten, markten en parkeren, onderhoud van materiaal, planning en opleiding. Door samen te werken binnen de HHO kunnen wij ons werk efficiënter en effectiever doen.

De missie van de HHO: Samen Daadkrachtig. Wij zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Je kunt je vinden in deze visie, die is uitgewerkt in vijf kernwaarden: wij zijn dienstbaar, betrokken, daadkrachtig, verbindend en verantwoordelijk.

Voor meer informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met , manager Vergunningen & Handhaving, telefoon .




Functie:medewerker apv vergunningen
Startdatum:29-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3317 – 4752
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Senior Medewerker Vergunningen APV Werken voor Den Haag 29-12-2023

Bekijk ook andere vacatures