Vacature Senior Medewerker

Senior Medewerker in s-Gravenhage

Senior medewerker Salaris, Finance en Control

Wil jij ervoor zorgen dat de salarisadministratie van één van de grootste gemeenten van Nederland in control is?

Een complexe functie, waarbij jij een doorslaggevende rol speelt in verandering op de afdeling. Het is jouw passie om orde te brengen en expertise te borgen. Je zoekt een baan met uitdaging en ook verantwoordelijkheid. Je werkt graag met alle gemeentelijke diensten, in het hart van de gemeente Den Haag. Voel jij je thuis in een grote, gemeentelijk organisatie? En durf jij de uitdaging aan om de verantwoordelijkheid op je te nemen? Wordt de nieuwe senior medewerker Salaris, Finance en Control bij HR Services!

Wat ga je doen?

Als nieuwe aanwinst van HR Services, kom jij met nieuwe inzichten en unieke expertise om een bijdrage te leveren aan de verbetering en doorontwikkeling van de afdeling. Je vervult een coachende rol en neemt uitdagende tweedelijns salaris-/financiële vraagstukken op je. Je deelt je kennis met collega's, waardoor ze hun expertise beter kunnen benutten. En samen bieden we ondersteuning bij complexe salarisberekeningen en gerelateerde vraagstukken.


De inrichting van de salarisadministratie wordt beheerd binnen gegeven kaders en richtlijnen. Het is jouw taak om te zorgen dat we voldoen aan alle wettelijke kaders, zowel financieel als fiscaal. Het is ook jouw taak om te zorgen voor overzicht en inzicht in de uitkomsten van de salarisverwerking. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de verwerking, betaalbaarstelling, aangiften en afdrachten, financiële administratie en informatievoorziening, om ervoor te zorgen dat dit optimaal is ingericht en voldoet aan financiële rapportage-eisen.


Dus als specialist voer je het financieel-administratieve beheer, inclusief de control-, advies- en kennisbeheertaken van de salarisadministratie. Je bent proactief in het initiëren van verbetervoorstellen en signaleert kansen voor verdere professionalisering.

Wat vragen wij?

Als senior medewerker Salaris, Finance en Control heb jij veel kennis en ervaring op jouw vakgebied. Naast jouw vaste taken help je ook je collega's verder te ontwikkelen. Je hebt doorzettingsvermogen en je weet anderen met je enthousiastme te motiveren het veranderproces in gang te zetten en deze tot een goed einde te brengen. Daarnaast beschik je over:

  • hbo-werk- en -denkniveau;
  • minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • analytisch denkvermogen;
  • opleiding en ervaring op het gebied van control of audit zijn een absolute pre;
  • ervaring met data-analyse, zoals het koppelen van grotere databestanden (Excel, PowerQuery) is een pre.

Wat bieden wij?

Ruimte voor jouw visie en expertise. Verder kan je rekenen op een dynamische werkomgeving, waar jij verandering in kan brengen en jouw kwaliteiten en talenten goed kan vertonen. Afhankelijk van je achtergrond en (werk)ervaring bieden wij je:

  • een 32- tot 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €4.020,- en maximaal €5.725,- bruto per maand (schaal 11), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • 187,2 uur regulier verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • een thuiswerkvergoeding van €3,- netto per dag voor elke dag die je thuiswerkt;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Het team Salaris, Finance & Control maakt onderdeel uit van het HRS Expertisecentrum. Je werkt samen met vijf andere professionals en ook schakel je veel met het team Management Informatie & Functioneel Beheer en andere HRS-collega's.


Samen streven we naar een succesvolle ontwikkeling, die bijdraagt aan de doorontwikkeling van HR Services. Binnen het team werk je nauw met elkaar samen. Je werkt in een politiek dynamische omgeving, wat zeker uitdagend kan zijn. Daar staat tegenover dat jouw werk een brijdage levert aan het welzijn van de inwoners en de gebruikers van de stad, door medewerkers van gemeente Den Haag te faciliteren.

Voor meer informatie over deze functie of de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met , senior interim manager/tijdelijk teammanager Expertisecentrum HRS, op telefoonnummer of




Functie:medewerker
Startdatum:13-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:4020 – 5725
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Senior Medewerker Werken voor Den Haag 13-12-2023

Bekijk ook andere vacatures