Vacature Social Marketeer

Social Marketeer in Rijswijk Zh

All jobs

Social Marketeer

Ben jij op zoek naar een rol waarin je creatief en ondernemend kunt zijn bij een top 10-marketingorganisatie? Heb je uitgebreide kennis van social media en raak je enthousiast van het leiden van awareness-campagnes en het stimuleren van hogere betrokkenheid op onze social media kanalen? En vormt data de basis van alles wat jij doet? Kom dan in beweging en versterk Nederlandse Loterij als Social Marketeer.

Why you want
this job

Prize winners

Our teams consist of different people who each bring their own talent and specialism. This is how we join forces to win.

Your playing field

Wat onze teams succesvol maakt? Dat is de juiste teamopstelling én onze data-driven mentaliteit. Om de juiste beslissingen te nemen, heb je inzicht in actuele informatie nodig. Daarom is data verweven in alle teams binnen Nederlandse Loterij. Zo gaan wij samen voor de winst.

Als Social Marketeer is het jouw uitdaging om Staatsloterij te positioneren als hét loterijmerk van Nederland op diverse social media kanalen. Je bent verantwoordelijk voor het opzetten, distribueren, monitoren en doorontwikkelen van de social strategie, inclusief de creatieve executie. Hierbij werk je nauw samen met campagnemanagers, online marketeers en social bureaus. Daarmee draag jij direct bij aan een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Jij hebt als Social Marketeer de volgende verantwoordelijkheden:

  • Strategieontwikkeling: Verantwoordelijk voor de social media strategie, waarbij je de cruciale rol van social binnen branding en performance begrijpt. Jouw uitdaging? De rol van social media binnen branding vergroten.
  • Adviesrol: Proactief adviseren over de vertaling van algemene marketingdoelstellingen naar effectieve social campagnes en kanalen.
  • Ontwikkelen en evalueren: Bedenken, ontwikkelen en evalueren van rendabele social campagnes, waarbij je van plan tot executie leidt in samenwerking met het creatief bureau.
  • Innovatie: Initiëren van social innovaties om resultaten continu te verbeteren en bij te blijven met de laatste trends en ontwikkelingen.
  • Kanaaloverstijgend denken: Begrip van de rol van social binnen de marketingfunnel en het vermogen om breder te kijken, ook buiten de sociale kanalen en mee te denken over owned, earned en paid media.

En ook dit wil je vast weten: als Social Marketeer ben je onderdeel van een multidisciplinair team binnen Nederlandse Loterij, waar verschillende marketing- en kanaalspecialisten samen verantwoordelijk zijn voor het totale resultaat van één of meerdere merken. Je wordt onderdeel van het enthousiaste Staatsloterij-team dat gezamenlijk werkt aan diverse campagnes. We zijn een team met een missie, kritisch op elkaar en altijd in voor een geintje.

Working together, winning together

Nederlandse Loterij is dé betrouwbare kansspelorganisatie van Nederland. Met 7 sterke merken. We zijn marktleider, expert en staan voor verantwoord, eerlijk en veilig spelen. Bijna alles wat we verdienen geven we weg voor een gelukkig, gezond en sportief Nederland. Naast een kansspelorganisatie met een maatschappelijke insteek zijn we een werkgever. Binnen onze organisatie werken we samen met ruim 475 toptalenten.

Door samen te werken en samen te winnen, is er altijd reden om te juichen. Binnen het team Marketing helpen we elkaar presteren en gaan we niet voor het eigen succes. Onze verschillen maken ons samen sterk. Sport verbindt ons. Het team bestaat uit jonge, enthousiaste, bevlogen en ondernemende mensen, altijd in voor een geintje. Met uiteraard een gedeelde liefde voor sport.

"Are you curious and eager to learn? Those are two important qualities a marketer must have to be able to adapt to the rapidly-changing media landscape and the gaming market.

"

Dries Poels, Head of Marketing
has been working at Nederlandse Loterij since 2019

Your talent

De verschillende mensen die hier werken zijn graag in beweging, ontwikkelen zichzelf continu en gaan voor de winst. Dat maakt iedereen binnen Nederlandse Loterij tot een toptalent. Jouw talent is een optelsom van:

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur in een A-merk omgeving.
  • Aantoonbare ervaring in het werken met A-list social bureau's.
  • Ervaring als Social Marketeer of strateeg bij een social bureau is een pré.
  • Kennis van social media tools en dashboards als META Business Suite.
  • Ervaring met werken in een agile omgeving is een pré.

Verder ben je zeer creatief en voel je perfect aan wat wel en niet werkt op het gebied van content. Je bent professioneel, ondernemend, empathisch, staat stevig in je schoenen en bent communicatief sterk. Daarnaast ben je goed in staat om draagvlak te creëren in een organisatie door effectief stakeholdermanagement.

Your score

Als Social Marketeer bieden we jou:

  • een salaris dat ligt tussen €4.000,- en €5.600,- bruto per maand, afhankelijk van jouw ervaring
  • een interessante bonusregeling
  • een functie voor 40 uur per week
  • voor €3,00 geniet je van een gezonde en gevarieerde lunch in ons bedrijfsrestaurant
Ons kantoor in Rijswijk is in principe de plek waar jij je werk doet, maar je werkt vooral op een plek die het beste past bij wat je doet.

Functie:social marketeer
Startdatum:22-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4000 – 5600
Uren per week:40 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Social Marketeer Nederlandse Loterij 22-11-2023

Bekijk ook andere vacatures