Vacature Strategisch Accountmanager

Strategisch Accountmanager in s-Gravenhage

Strategisch Accountmanager Den Haag Werkt

Ben je een strategisch netwerker die nieuwe werkgelegenheden creëert en realiseert door gemeenschappelijke belangen bij elkaar te brengen?

De rol van de gemeente op een inclusieve arbeidsmarkt verandert. De opgaven in de stad vragen van ons steeds meer samen te werken met andere partijen en inwoners om tot oplossingen te komen. Bijvoorbeeld bij het aanpakken van arbeidsmarktvraagstukken: de gemeente, opleiders, werkgevers, iedereen heeft een ander stukje van de oplossing in handen. Professioneel partnerschap dat vinden we belangrijk.

Den Haag Werkt heeft diverse rollen zowel naar werkgevers als naar kandidaten en medewerkers van de sociale werkvoorziening. Den Haag Werkt zet zich in voor een "werkkans voor iedereen", waarbij werkgevers een grotere rol vervullen in de ontwikkeling en arbeidsparticipatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, dan nu het geval is. Den Haag Werkt helpt werkgevers met hun verantwoordelijkheid om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of een arbeidsbeperking een plek te geven in hun organisaties. Voor degenen die een beschermde werkomgeving nodig hebben, bieden we beschut werk. Menselijke aandacht wordt hiermee nog meer dan voorheen een centraal onderdeel van onze dienstverlening


Voor de afdeling Strategisch Accountmanagement (SAM) zijn we opzoek naar 2 strategisch accountmanagers.

De opdracht van SAM is actief de buitenwereld te verbinden met de binnenwereld. SAM is een uitkijkpost die verbindingen maakt tussen bestuurders, werkgevers- en brancheorganisaties, en de interne organisatie van Den Haag Werkt.


Wat ga je doen?

Als strategisch accountmanager ben je verantwoordelijk voor één of meerdere kansrijke sectoren. Denk bijvoorbeeld aan Zakelijke dienstverlening, een brede portefeuille waarbinnen de uitzendbranche en de (Rijks)overheid belangrijke partners zijn. Je werkt samen met de uitvoering waarbij je richting geeft en goed luistert. Daarnaast adviseer je het MT van DHW over het verzilveren van kansen naar de toekomst toe. Intern en extern stakeholdermanagement is binnen deze functie van groot belang.


Je bent een 'uitkijkpost' die verbindingen maakt op het niveau van en tussen bestuurders, brancheverenigingen, samenwerkingspartners en de interne organisatie. Je bent gericht op het vinden van gemeenschappelijke belangen en het bedenken van oplossingen die een win/win-situatie opleveren voor nieuwe werkgelegenheden met als doel: het inclusiever maken van de arbeidsmarkt. Daarbij is het van belang dat je de buitenwereld naar binnen brengt en zichtbaar nieuwe kansen creëert. Je dient de regie te pakken om de kansrijke sectoren op de kaart te zetten en een strategisch plan op te zetten voor de grote spelers. Vervolgens maak je de vertaalslag van het plan naar de uitvoering. Je maakt deals op sectoraal niveau en de rol van de werkgever maak je groter. Je werkt hierbij veel samen met de andere strategisch accountmanagers, accountmanagers, het management en je leidinggevende. Met deze laatste maak je resultaatafspraken. Je bent een ster in het schakelen tussen inhoud en proces.


Verder bestaat de functie uit:

  • Je bent de strategische partner voor het managementteam van Den Haag Werkt en je adviseert hen over de ontwikkelingen op jouw vakgebied;
  • Je neemt deel aan overleggen die bijdragen aan de college doelstellingen;
  • Je inspireert en geeft inhoudelijk richting aan het uitvoeringsteam binnen jouw sector;
  • Je stemt richtinggevende veranderingen af met de hiërarchische lijnmanagers;
  • Je onderhoudt nauwe contacten met partners in de stad, zoals MKB-Nederland, UWV, VNO-NCW, etc.;
  • Je zorgt voor de verbinding met thema's zoals: sociaal ondernemen, sociaal werkgeverschap, voorzieningenmanagement, social return en het digitale dienstverleningsconcept (HalloWerk);
  • Je bent in staat om de samenwerking op te zoeken in de procesketen (instroom, doorstroom en uitstroom);
  • Je bent initiator van evenementen voor kandidaten en (toekomstig) werkgevers.
  • Onder jouw verantwoordelijkheid wordt het arbeidsmarktbeleid breed door ontwikkelt. Je geeft advies, initieert plannen op het gebied van arbeidsmarktontwikkelingen binnen jouw sector en in afstemming met de overige sectoren.

Wat vragen wij?

Je beschikt over diepgaande kennis van hoe werkgeversdienstverlening als organisatie wordt vormgegeven. Daarnaast ben je strategisch en commercieel ingesteld, wat je in staat stelt om met een brede blik te denken. Je hebt bestuurlijke vaardigheden en een sterk gevoel voor krachtenvelden, bestuurlijke sensitiviteit en innovatie. Intelligentie en innovatieve capaciteiten zijn eveneens essentieel voor deze rol.

Je bent een teamspeler die effectief kan omgaan met tegenstrijdige belangen. Bovendien ben je doelgericht en bekwaam in het managen van verwachtingen. Je weet bruggen te slaan tussen medewerkers en externe stakeholders, zowel op relationeel als inhoudelijk vlak.

Je bent zelfreflectief en in staat om verandering te bewerkstelligen door het geven van een eigen voorbeeld. Je staat open voor feedback en blinkt uit in communicatie en samenwerking met anderen.


Verder beschik je over:

  • Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau (WO);
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep van Den Haag Werkt;
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring op strategisch niveau binnen het werkgebied, zoals bijvoorbeeld in de commerciële arbeidsbemiddeling, waarbij je tevens ervaring hebt in het leiden van verandertrajecten in een politiek/bestuurlijke context.
  • Kennis van de participatiewet wordt als een pre beschouwd.

Wat bieden wij?

  • een 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €4.781,- en maximaal €6.470,- per maand (schaal 12) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden met optie tot verlenging
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: Er zijn diverse voorzieningen mogelijk.
  • opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan je zorgverzekering
  • deelname aan verschillende medewerkersnetwerken zoals JongDenHaag, een netwerk voor jonge en zich jong voelende medewerkers die de organisatie, stad en elkaar beter willen leren kennen. Iedere maand zijn er verschillende activiteiten;
  • en nog veel meer, bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) heeft ongeveer 4000 medewerkers (inclusief doelgroep collega's) in dienst en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet (o.a. verstrekking bijstandsuitkeringen), Wet sociale werkvoorziening, de nieuwe Wet Inburgering, schuldhulpverlening en het gemeentelijk minimabeleid. De dienst SZW bestaat uit de directies Inkomen, Participatie en Voorzieningen (IPV), Den Haag Werkt (DHW) en Dienstverlening & Kwaliteit (D&K). SZW begeleidt burgers naar werk, biedt ondersteuning en voorzieningen om mee te doen in de samenleving en verstrekt financiële bijstand voor mensen met een laag inkomen.


Den Haag Werkt valt onder de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) en bestaat uit drie domeinen en een afdeling; ieder aangestuurd door een (domein)manager:

  • Domein Instroom & Arbeidsontwikkeling (I&A): we helpen burgers te ontwikkelen zodat zij hun plek op een inclusieve arbeidsmarkt kunnen innemen
  • Domein Werkgeversdienstverlening (WGD): We bieden ondersteuning en advies aan werkgevers voor, tijdens en na plaatsing van een kandidaat.
  • Domein Werk in Opdracht (WIO): we nemen werkprocessen uit handen of detacheren mensen bij bedrijven. Zo bieden we een beschermende omgeving aan mensen die nog niet in staat zijn om zelfstandig bij een reguliere werkgever te werken. Wij bieden mensen werk aan, passend bij hun mogelijkheden en talenten. Op deze manier ontwikkelen we hun werknemersvaardigheden zodat eventueel de stap richting de reguliere arbeidsmarkt ingezet kan worden.
  • Afdeling Strategisch accountmanagement (SAM): De opdracht van SAM is actief de buitenwereld te verbinden met de binnenwereld. SAM is een uitkijkpost die verbindingen maakt tussen bestuurders, werkgevers- en brancheorganisaties, en de interne organisatie van Den Haag Werkt.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met , , op telefoonnummer:


Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Marit van Egdom, team, op telefoonnummer:


Extra informatie

  • Als we onze nieuwe Strategisch Accountmanager hebben gevonden sluit de vacature
  • Het opvragen van referenties kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.


Functie:strategisch account manager
Startdatum:27-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:4781 – 6470
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Strategisch Accountmanager Werken voor Den Haag 27-10-2023

Bekijk ook andere vacatures