Vacature Teamleider Brede Hulp Team

Teamleider Brede Hulp Team in s-Gravenhage

Teamleider Brede Hulp Team

Toeslagen heeft de opgave om jaarlijks voor meer dan vijf miljoen huishoudens meer dan zeven miljoen toeslagen rechtmatig, tijdig en juist toe te kennen en uit te keren. De afgelopen jaren is heel helder geworden dat er grote problemen zijn ontstaan bij de toeslagen voor de kinderopvang. Hierdoor zijn veel ouders getroffen. De komende jaren staan in het teken van het herstellen van het geschonden vertrouwen, het herstellen en mogelijk compenseren van gedupeerden die getroffen zijn, Het beoordelen, herstellen en compenseren wordt uitgevoerd door de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT), die hiervoor speciaal is ingericht.

  • Master-doctoraal
  • 36 uur
  • Sociaal/ maatschappelijk/ welzijn
  • € 4.214,- / € 6.227,- bruto p.m.
  • Den Haag

  • Reageer t/m 11 december 2023

Dit doe je bij Toeslagen

De afdeling Service is onderdeel van het primaire proces en heeft als doel om de ouder te woord te staan, te helpen bij hun vragen en hen naar het behandelproces te begeleiden. Hiernaast wordt gefocust op de ontwikkeling van goede dienstverlening waarbij we de ouder en het kind centraal zetten en zorgen voor een goede afhandeling van de klachten. De afdeling Service bestaat uit verschillende teams; het Serviceteam, het Klachtenteam, het team Ouderinteractie, het team Brede Hulp en het team Acute Nood.

Jij wordt teamleider van het Brede Hulp Team. Het team Brede Hulp ondersteunt en begeleidt ouders en kinderen die (multi)problematiek ervaren rondom de vijf leefgebieden; financiën, gezin, werk en inkomen, wonen en zorg. Jij bent als teamleider Brede Hulp Team enerzijds een operationeel manager die verantwoordelijk is voor het realiseren van de doelen van je eigen team, maar anderzijds ook medeverantwoordelijk voor de totale doelstelling van het cluster Services en UHT. Denk hierbij aan verantwoordelijkheden nemen voor portefeuilles die team-overstijgend zijn zoals processen stroomlijnen, HR en het rapporteren van diverse cijfers aan de directie. Verder neem je deel aan projecten en ben je betrokken bij de portefeuille van de clusterdirecteur waar jij als schakelpunt fungeert naar andere onderdelen buiten UHT zoals DG Toeslagen, gemeenten en DG Herstel.

Als teamleider heb je drie hoofdtaken, namelijk:

  • Aansturen van het team: Je vertaalt jaarplannen van UHT naar de eigen teamopdracht en teamdoelstelling en definieert targets. Je motiveert, inspireert en stuurt de medewerkers aan.
  • Door-ontwikkelen van de organisatie: Je levert een structurele bijdrage aan het verbeteren en vernieuwen van de manier van werken en de inhoudelijke doorontwikkeling van UHT.
  • Gedelegeerd proceseigenaar: Je bent verantwoordelijk voor het definiëren van jaarplannen op de portefeuille waarvoor je verantwoordelijk bent. Dit kan gaan om kwaliteitsmanagement, multidisciplinair samenwerken en opleidingen.

Een bijzondere baan, omdat...

  • je aan de slag gaat in een dynamische organisatie waar de uitdagingen voor het oprapen liggen. Geen dag is hetzelfde!
  • je de kans krijgt een netwerk met waardevolle samenwerkingspartners op te bouwen.
  • je alle ruimte krijgt om ook zaken buiten je taken- of werkpakket op te pakken.

'Als je het liefst leidinggeeft en je team continu inspireert en motiveert, en tegelijkertijd actief bezig bent met team overstijgende doeleinden en projecten door je UHT-breed en buiten UHT op te stellen als woordvoerder en sparringpartner, dan is deze functie echt iets voor jou.

'

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt wo- werk- en denkniveau;
  • Je hebt ruime ervaring binnen het sociale domein;
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar leidinggevende werkervaring;
  • Je beschikt over ervaring met het door ontwikkelen van teams;
  • Je bent in staat om organisatie brede doelstellingen te vertalen naar je team;
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

  • De afdeling - Directie Toeslagen

    Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) is een apart onderdeel van Dienst Toeslagen, een tijdelijke organisatie met een specifieke opdracht: het verzorgen van het financieel herstel van de problemen die zijn ontstaan met de kinderopvangtoeslag. We zijn een jonge organisatie, volop in ontwikkeling. Dat maakt dat geen dag hetzelfde is. Met bijna 1500 gedreven collega's zetten we elke dag onze schouders eronder om gedupeerde ouders en kinderen zo goed mogelijk te helpen. Het woord 'herstel' staat daarbij centraal en dat voel je.

  • De organisatie - Toeslagen

    Dienst Toeslagen maakt vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar. Dát is onze missie!

    Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Dienst Toeslagen draagt bij aan financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot de meest vitale voorzieningen. Drie vragen staan centraal in ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen: Is het rechtvaardig? Doen we het samen? Zijn we aanspreekbaar?

    Bij Dienst Toeslagen gebeurt veel. We werken met hart en ziel aan herstel van de kinderopvangtoeslagen. En daarnaast gaat het reguliere werk voor de huur-, zorg- en andere toeslagen onverminderd door. We trekken lering uit wat beter kan. Dienst Toeslagen maakt de komende jaren dus een sterke ontwikkeling door. Naar de best mogelijke dienstverlening voor burgers. Met medewerkers die weten hoe dat moet. Maatwerk waar kan. Toezicht waar moet.

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • De selectiegesprekken vinden plaats in december.
    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    Dienst Toeslagen zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

Neem contact op met

  • Sociaal/ maatschappelijk/ welzijn

  • Reageer t/m 11 december 2023

  • Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.

  • Bepaalde tijd, voorafgaand aan onbepaalde tijd

  • Minimum aantal uren per week

    36

  • Maximum aantal uren per week

    36



Functie:teamleider brede hulp team
Startdatum:21-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:4214 – 6227
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Teamleider Brede Hulp Team Belastingdienst 21-11-2023

Bekijk ook andere vacatures