Teammanager Burgerzaken
Stap in de rol van Teammanager en sta met je voeten in de klei! Geef het team richting en zorg voor een top dienstverlening aan onze Haagse inwoners.
Bij Burgerzaken kunnen Hagenaars terecht voor alle producten of diensten van de gemeente en met al hun vragen, opmerkingen, complimenten en klachten. Zo zoeken elke week duizenden burgers contact met de gemeente. Ze bellen, chatten, e-mailen of komen langs. Van geboorten, huwelijken, verhuizingen, reisdocumenten, vergunningen en belastingen tot vragen over de openbare ruimte. Onze medewerkers zijn hen zo goed mogelijk van dienst.
We zoeken een manager die zich prettig voelt in een operationele en productiegerichte werkomgeving. Met jouw stevige persoonlijkheid, geef je leiding aan ongeveer 30 professionele (burgerzaken)medewerkers. Je levert graag resultaten en bent proactief aanwezig op de werkvloer. Ben je toe aan een nieuwe stap binnen een enerverende omgeving die altijd in beweging is en waar je zichtbaar bent voor de politiek? Dan maken wij graag kennis met jou!
Wat ga je doen?
Het wordt steeds drukker bij Burgerzaken. Om de groeiende hoeveelheid werk nu en in de toekomst aan te blijven kunnen, werken we aan een meer integrale manier van werken. Burgerzaken opereert vanuit diverse locaties (Spui, Leyweg en Segbroek). We werken steeds meer vanuit klantprocessen en minder vanuit de units. Onder jouw supervisie verloopt de dagelijkse praktijk op het gebied van dienstverlening aan onze inwoners soepel. Je geeft operationele aansturing aan jouw team van professionals. Je bent integraal verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en de bedrijfsvoering van je unit waaronder interne organisatie, de formatie, personele bezetting, budgetbeheer en managementinformatie.
Tegelijkertijd denk je op basis van analyses van taken en klantvragen na over mogelijkheden om onze processen te verbeteren. Tussen de hectiek van vandaag en de oplossingen van morgen werk je zo aan efficiënte processen, de beste service voor de Haagse inwoner en een klantgericht, gemotiveerd en wendbaar team.
De gemeente is een bijzondere werkomgeving waar jij je goed in weet te bewegen. Ervaring binnen een politieke omgeving is daarom ook een grote pre.
Wat vragen wij?
Wij vinden onze medewerkers ons grootste goed. Jij vindt daarom de gulden middenweg tussen processen/resultaten en onze mensen. Je ziet snel of en hoe zaken anders of beter kunnen en je bent in staat om structuur te brengen. Je hebt oog voor de medewerkers maar ook voor de burgers. Met een heldere en coachende stijl van leidinggeven weet je hen te motiveren als er even een tandje bij moet en hebt er geen probleem mee om zo nu en dan ook zelf je handen uit je mouwen te steken.
Je hebt lef, durft beslissingen te nemen en denkt in oplossingen. Je kan goed luisteren en schakelt makkelijk en snel tussen niveaus. Je bent doeltreffend, onder andere omdat open en helder communiceren, verbinden, overtuigen en netwerken jouw tweede natuur zijn. Verder vragen wij:
Wat bieden wij?
Een mooie rol in het hart van de dienstverlening van een grote organisatie. Je kunt echte verandering tot stand brengen. Met als bijkomend effect dat je de ruim 550.000 burgers van een bijzondere stad aan zee helpt bij effectieve contacten met hun gemeente. Mooi werk dus! Ook kun je rekenen op:
Ook kun je rekenen op:
Wie zijn wij?
Afdeling Burgerzaken is onderdeel van het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente Den Haag. Vanuit het KCC worden alle klantvragen van burgers, bedrijven en instellingen behandeld. De dienstverlening verloopt via de kanalen Click, Call en Face. Burgerzaken heeft veel face to face contact met inwoners van de stad, maar steeds meer dienstverlening verloopt digitaal. Eén van de grote uitdagingen bij onze dienstverlening is betrouwbaarheid en veiligheid van gegevens.
De afdeling Burgerzaken is primair verantwoordelijk voor de inhoudelijke kwaliteit van de dienstverlening van burgerzaken. Burgerzaken is ook de afdeling waar alle taken op dit gebied worden gebundeld. De afdeling is eigenaar van twee van de belangrijkste gemeentelijke basisregistraties; de Basisregistratie personen (BRP) en de registers van de Burgerlijke Stand (BS). Verder is de afdeling ook eigenaar van alle werkprocessen, bestanden en systemen die nodig zijn voor het vervaardigen van burgerzakenproducten. Denk hierbij aan paspoorten, akten van de BS, de voltrekking van huwelijken, de eerste registratie van personen in de BRP en de Registratie Niet Ingezeten (RNI) alsmede de organisatie van verkiezingen. De afdeling Burgerzaken bestaat uit vijf units waarbij gekeken is naar een goede combinatie van taken en de daarbij behorende dienstverlening:
Enthousiast want dit is precies de nieuwe uitdaging waar je naar op zoek bent? Leuk, laat ons weten wie je bent. We maken graag kennis met je. We zijn ook benieuwd waarom dit jouw droombaan is. Naast je cv ontvangen we daarom graag in jouw motivatie het antwoord op deze vragen:
Voor meer informatie over deze functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met , Hoofd burgerzaken a.i. te bereiken op telefoonnummer .
Functie: | teammanager burgerzaken |
Startdatum: | 22-12-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Freelance |
Salaris: | 3558 – 5247 |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Den Haagkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Den Haag via denhaagkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op denhaagkrant.nl.
© denhaagkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.