Vacature Teammanager Instroom

Teammanager Instroom in s-Gravenhage

Teammanager Instroom en Arbeidsontwikkeling

Als Teammanager Instroom en Arbeidsontwikkeling leid jij met visie en passie een team van ongeveer 20 casemanagers. Samen bouwen we aan succes!

De rol van de gemeente op een inclusieve arbeidsmarkt verandert. Op die arbeidsmarkt heeft Den Haag Werkt diverse rollen zowel naar werkgevers als naar kandidaten en doelgroepmedewerkers. Den Haag Werkt zet zich ervoor in dat zoveel mogelijk mensen zo gewoon mogelijk werk doen bij een zo gewoon mogelijke werkgever tegen een zo gewoon mogelijk loon. En dat op een manier waarop werkgevers een grotere rol vervullen in de ontwikkeling en arbeidsparticipatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, dan nu het geval is. Voor degenen die een beschermde werkomgeving nodig hebben, bieden we beschut werk.

Den Haag Werkt stelt de ontwikkeling van de kandidaat centraal. Daarom werken we met één contactpersoon of regisseur per kandidaat. Deze regisseur stippelt samen met de kandidaat een ontwikkelplan uit en coördineert de uitvoering hiervan. Op deze wijze kunnen we dienstverlening op maat leveren. Menselijke aandacht wordt hiermee nog meer dan voorheen een centraal onderdeel van onze dienstverlening. Bij Den Haag Werkt werken we samen met werkgevers om hun verantwoordelijkheid om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of een arbeidsbeperking een plek te geven in hun organisaties.

Wat ga je doen?

In de rol van Teammanager Instroom en Arbeidsontwikkeling (I&A) ben je de drijvende kracht achter een team van ongeveer 20 toegewijde casemanagers arbeidsontwikkeling. Jij bent het aanspreekpunt voor dit team en draagt zorg voor hun dagelijkse aansturing en ontwikkeling. Je bent betrokken bij alle facetten van hun werk, van persoonlijke groei tot caseloadbeheer en werkt nauw samen met je collega-teammanagers om een soepele coördinatie en communicatie te waarborgen.


Een typische dag in jouw rol als teammanagers Instroom & Arbeidsontwikkeling omvat vele diverse werkzaamheden. Van het voeren van ''bila's'' met de casemanagers, waarbij je hun vragen beantwoordt, samen de caseloads analyseert en hen verder ontwikkelt. Tot het regie voeren over projecten die integraal onderdeel zijn van klantreizen.


Het team waar je leiding aan geeft speelt een cruciale rol in het centraal staan van de klantreis, en jouw organisatiesensitiviteit is van onschatbare waarde bij het betrekken van andere stakeholders. Je bent een teamspeler die momenteel betrokken is bij de overgang naar een drempelloze samenwerkingsfase. Hierbij staat de behoefte van de kandidaat centraal, en jullie werken vanuit de bedoeling om de beste resultaten te behalen.


Jouw verantwoordelijkheden reiken naast de operatie ook tot tactisch, en soms ook naar strategisch niveau. Je bent bedreven in het schakelen tussen deze niveaus, en voert de P-taken uit, waaronder het voeren van gesprekscycli en het implementeren van personeelsbeleid. Als lid van het managementteam draag je actief bij aan het beleid en de bedrijfsvoering van de afdeling, en neem je deel aan diverse werk- en projectgroepen.

Wat vragen wij?

Als teammanager ben jij in staat om je team naar een hoger niveau te tillen en de dienstverlening stap voor stap te verbeteren. Je houdt van afwisseling en legt proactief verbinding. Jouw competenties omvatten luistervaardigheid, plannen en organiseren, coachen, People management en cijfermatig inzicht.


Deze functie vereist veel flexibiliteit en stevigheid, omdat geen dag hetzelfde is en de werkomgeving hectisch kan zijn. Het vermogen om te kunnen omgaan met veranderingen en het maken van weloverwogen keuzes zijn daarom essentieel om succesvol te zijn als teammanager. Er wordt van jou verwacht dat je meedenkt op tactisch en operationeel niveau en daadkrachtig en positief-kritisch bent.


Verder beschik je over:

  • hbo werk en denkniveau
  • Aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie

Wat bieden wij?

  • een 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €3.396,- en maximaal €5.009,- per maand (schaal 10) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden met optie tot verlenging of een contract voor onbepaalde tijd;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: Er zijn diverse voorzieningen mogelijk.
  • opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan je zorgverzekering
  • deelname aan verschillende medewerkersnetwerken zoals JongDenHaag, een netwerk voor jonge en zich jong voelende medewerkers die de organisatie, stad en elkaar beter willen leren kennen. Iedere maand zijn er verschillende activiteiten;
  • en nog veel meer, bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) heeft ongeveer 4000 medewerkers (inclusief doelgroep collega's) in dienst en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet (o.a. verstrekking bijstandsuitkeringen), Wet sociale werkvoorziening, de nieuwe Wet Inburgering, schuldhulpverlening en het gemeentelijk minimabeleid. De dienst SZW bestaat uit de directies Inkomen, Participatie en Voorzieningen (IPV), Den Haag Werkt (DHW) en Dienstverlening & Kwaliteit (D&K). SZW begeleidt burgers naar werk, biedt ondersteuning en voorzieningen om mee te doen in de samenleving en verstrekt financiële bijstand voor mensen met een laag inkomen.


Den Haag Werkt (DHW) is het werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente Den Haag. Ook op de huidige krappe arbeidsmarkt is er niet automatisch een plek voor iedereen. Voor onze inwoners met bijvoorbeeld een arbeidsbeperking of geen passende werkervaring, willen wij hun kansen vergroten op een plek op in een inclusieve arbeidsmarkt. Dat doen we binnen DHW samen met kandidaten en werkgevers. We helpen werkgevers bij het invullen van inclusief werkgeverschap.


Den Haag Werkt valt onder de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) en bestaat uit drie domeinen en een afdeling; ieder aangestuurd door een (domein)manager:

  • Domein Instroom & Arbeidsontwikkeling (I&A): we helpen burgers te ontwikkelen zodat zij hun plek op een inclusieve arbeidsmarkt kunnen innemen
  • Domein Werkgeversdienstverlening (WGD): We bieden ondersteuning en advies aan werkgevers voor, tijdens en na plaatsing van een kandidaat.
  • Domein Werk in Opdracht (WIO): we nemen werkprocessen uit handen of detacheren mensen bij bedrijven. Zo bieden we een beschermende omgeving aan mensen die nog niet in staat zijn om zelfstandig bij een reguliere werkgever te werken. Wij bieden mensen werk aan, passend bij hun mogelijkheden en talenten. Op deze manier ontwikkelen we hun werknemersvaardigheden zodat eventueel de stap richting de reguliere arbeidsmarkt ingezet kan worden.
  • Afdeling Strategisch accountmanagement (SAM): De opdracht van SAM is actief de buitenwereld te verbinden met de binnenwereld. SAM is een uitkijkpost die verbindingen maakt tussen bestuurders, werkgevers- en brancheorganisaties, en de interne organisatie van Den Haag Werkt.

Dan kun je contact opnemen met , , perspectief op werk en arbeidsontwikkeling op telefoonnummer


Extra informatie

  • Als we onze nieuwe teammanager hebben gevonden sluit de vacature.
  • Het opvragen van referenties of een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.


Functie:teammanager instroom
Startdatum:24-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3396 – 5009
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Teammanager Instroom Werken voor Den Haag 24-11-2023

Bekijk ook andere vacatures