Teammanager Schuldhulpverlening
Word een teammanager in de schuldhulpverlening! Los problemen op, innoveer en maak een verschil voor Haagse burgers inwoners!
Wat ga je doen?
Het domein financiële hulpverlening bestaat uit verschillende onderdelen die zich bezighouden met het ontzorgen en stabiliseren van inwoners met geldzorgen. We bieden hulp om te voorkomen dat geldzorgen geldproblemen worden en dat geldproblemen uitgroeien tot problematische schulden. Dit zijn schulden die zo groot zijn dat mensen daar zonder hulp niet zo makkelijk uitkomen of schulden bij veel verschillende schuldeisers. 8% van de huishoudens heeft problematische schulden en het duurt gemiddeld vijf jaar voordat er hulp wordt gezocht. Bij ons kunnen mensen met schulden geholpen worden door o.a. onze klantbegeleiders en financieel specialisten, maar ook door de medewerkers van de Gemeentelijke Kredietbank , het Pandhuis en bv de Helpdesk Geldzaken.
In de rol van teammanager ben je samen met je team verantwoordelijk voor het oplossen en beheersbaar maken van financiële problemen van Haagse inwoners. Je bent de hoeder van je team, gedreven door enthousiasme en vastberadenheid om successen te bereiken. Jouw focus ligt op het bevorderen van zelfstandigheid en het verder vormgeven van een professionele werkomgeving.
Jouw Taken en Verantwoordelijkheden:
Teamwelzijn Prioriteit: Je bent niet alleen een manager, maar ook een mentor en zorgzaam leider. Je staat altijd klaar om voor je team te zorgen en de onderlinge verhoudingen te versterken, wat resulteert in een positieve en productieve sfeer.
Aanjager van Enthousiasme: Jouw enthousiasme is aanstekelijk. Je weet je team te inspireren en te motiveren, waardoor ze met passie werken en hun potentieel volledig benutten.
Zelfstandigheid Bevorderen: Je coacht je team om meer zelfstandig te opereren, terwijl je tegelijkertijd de kaders uitzet om de juiste richting te waarborgen.
Peoplemanagement als Kunst: Je bent een meester in p eople management. Je begrijpt de kunst van het leiden en ontwikkelen van professionals, waarbij je de individuele talenten binnen je team benut en toch een hechte eenheid creëert.
Vertalen van Veranderende Wetgeving: Je vertaalt complexe veranderingen in wetgeving naar praktische toepassingen voor je team, zodat ze altijd op de hoogte zijn en zich kunnen aanpassen aan nieuwe eisen.
Integraal Werken in Samenwerking: Je bent een actieve deelnemer in werkgroepen en soms ben je de trekker van specifieke projecten. Je gelooft in integraal werken en stimuleert samenwerking tussen teams om onze financiële hulpverlening naar nieuwe hoogten te tillen.
De Uitdagende Werkomgeving:
Wij bieden je een dynamische werkomgeving waarin je een betekenisvolle maatschappelijke impact kunt hebben. Je krijgt de kans om te innoveren en te experimenteren, terwijl je jouw team enthousiasmeert en samen met hen successen behaalt.
Je werkt nauw samen met andere teams binnen en buiten de financiële hulpverlening, beleidsafdelingen en externe partners om een integrale dienstverlening en ketensamenwerking te realiseren. Dit is jouw podium om te schitteren en een blijvende stempel te drukken op de toekomst van financiële hulpverlening.
Wat vragen wij?
Je bent een energieke en stevige leidinggevende, omgevingsbewust, analytisch die stuurt op resultaten, visie uitdraagt, medewerkers verbindt en inspireert en handelt vanuit authenticiteit. Wat jij begint, maak je af binnen de afgesproken kaders zonder de belangen van de medewerkers en de klanten uit het zicht te verliezen. Jij weet wat er moet gebeuren om toegankelijk te zijn voor de Hagenaars die onze hulp nodig hebben. Je bent telkens op zoek naar verbetering van de dienstverlening en legt proactief verbinding met andere disciplines om het proces optimaal tot uitvoering te brengen. Er wordt van jou verwacht dat je meedenkt op tactisch en operationeel niveau en daadkrachtig en positief-kritisch bent. In de hectiek van alledag, met de vele interne en externe betrokkenen en partners weet je het overzicht te bewaren en blijf je resultaatgericht werken.
Verder vragen wij:
Wat bieden wij?
Wie zijn wij?
De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten
De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) heeft ongeveer 4000 medewerkers (inclusief doelgroep collega's) in dienst en is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet (o.a. verstrekking bijstandsuitkeringen), Wet sociale werkvoorziening, de nieuwe Wet Inburgering, schuldhulpverlening en het gemeentelijk minimabeleid. De dienst SZW bestaat uit de directies Inkomen, Participatie en Voorzieningen (IPV), Den Haag Werkt (DHW) en Dienstverlening & Kwaliteit (D&K). SZW begeleidt burgers naar werk, biedt ondersteuning en voorzieningen om mee te doen in de samenleving en verstrekt financiële bijstand voor mensen met een laag inkomen.
Dan kun je contact opnemen met , op telefoonnummer
Extra informatie
Als we onze nieuwe teammanager hebben gevonden sluit de vacature. Het opvragen van referenties of een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure. Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.Functie: | teammanager schuldhulpverlening |
Startdatum: | 11-10-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Tijdelijk |
Salaris: | 3396 – 5009 |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Den Haagkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Den Haag via denhaagkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op denhaagkrant.nl.
© denhaagkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.