Assistent Accountant
NL
Assistent Accountant
Punt & Van de Weerdt Den Haag
Solliciteer nu
Wat is vereist?
Wat krijg je?
Wat doe je?
Als Assistent Accountant bij Punt & Van de Weerdt draag je de verantwoordelijkheid voor het beheren van een gevarieerd cliëntenpakket. Dit pakket omvat verschillende sectoren zoals vastgoed, MKB, horeca en topsport. Jouw taak is het verzorgen van de administraties, jaarrekeningen en fiscale aangiften van deze cliënten. Tevens treed je op als het eerste aanspreekpunt voor deze cliënten en werk je samen met interne fiscalisten om complexe vraagstukken op te lossen.
Je functie is erg gevarieerd. Het grootste deel van de tijd besteed je aan het samenstellen van jaarrekeningen en het verwerken van fiscale aangiften. Daarnaast heb je regelmatig contact met cliënten om benodigde gegevens op te vragen en vragen te beantwoorden. Je zorgt ook voor de controle en het bijwerken van de administratie en overlegt met collega's over lopende fiscale kwesties.
Je maakt deel uit van het team Financiële Administratie. Dit team bestaat op dit moment uit drie Klantmanagers, een Assistent-Accountant en een Financieel Administratief Medewerker. Samenwerking en kennisuitwisseling zijn belangrijke aspecten binnen dit team.
Als je contact met mensen en het werken met cijfers leuk vindt en je het niet erg vindt om met deadlines te werken, dan is dit een baan voor jou.
Assistent Accountant
Op een leuke werkdag heb je na een goed kopje koffie de tijd genomen om je e-mails af te handelen en een planning voor de dag te maken. Je kunt lekker zelfstandig werken, maar je hebt ook tijd om te overleggen met je collega's.
Op een minder leuke werkdag heb je te maken met veel (complexe) vragen en deadlines die elkaar soms snel opvolgen. Ondanks de drukte, kom je aan het einde van de dag tot de conclusie dat je veel hebt bereikt.
Voorbeeld uit de praktijk
Een cliënt heeft een e-mail verzonden met een factuur voor de aankoop van een fiets op naam van zijn B.V. en vraagt zich af welke voordelen dit heeft, behalve het terugvragen van de BTW op de factuur. Wat doe je?
Allereerst is het belangrijk om de cliënt uitgebreid te informeren over de fiscale gevolgen van deze actie. In dit geval geef je een duidelijke uitleg over de belastingvoordelen en mogelijke consequenties van het kopen van een fiets op naam van een B.V. Hierbij ga je in op zaken als mogelijke aftrekposten, de impact op de vennootschapsbelasting en eventuele andere fiscale regelingen die van toepassing kunnen zijn.
Bovendien zorg je ervoor dat deze informatie niet alleen bij de cliënt terecht komt, maar ook bij relevante collega's binnen de organisatie. In dit geval stem je de situatie af met je collega die de salarisadministratie voor deze klant verzorgt. Dit zorgt ervoor dat alle betrokken partijen op de hoogte zijn en dat miscommunicatie of misverstanden voorkomen worden. Het is belangrijk om deze communicatie zorgvuldig vast te leggen, zodat alle informatie over de cliënt en zijn situatie op één plek te vinden is en door iedereen die met de cliënt werkt, geraadpleegd kan worden.
Werken bij Punt & Van de Weerdt
Punt & Van de Weerdt Belastingadviseurs is in het jaar 2000 begonnen als een belastingadvieskantoor. Later is het uitgegroeid tot een 'alles-onder-één-dak' dienstverlener, waar mensen terecht kunnen voor zowel fiscaal advies als voor financiële en administratieve begeleiding. Het kantoor is sterk verankerd in Den Haag en richt zich voornamelijk op directeur-grootaandeelhouders, vastgoedondernemers, topsporters en vermogende particulieren.
De medewerkers van Punt & van de Weerdt zetten zich met enthousiasme in voor deze kleine organisatie. Voor diegenen met een ondernemende geest en affiniteit voor sport voelt dit kantoor dan ook als thuis. Bovendien is er altijd ruimte voor collega's die met een goed gevoel voor humor kunnen bijdragen aan de leuke werksfeer.
Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben hier gaan werken vanwege de leuke collega's en het interessante klantenbestand, zoals sporters.
Fiscalist
Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten
Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een administratiekantoor en was op zoek naar een andere uitdaging. In gesprek met Kees Punt bleek dat ze op zoek waren naar iemand om binnen hun kantoor jaarrekeningen van klanten te maken. Dat leek mij een mooie uitdaging en die heb ik met beide handen aangegrepen.
Wat doe je in je vrije tijd?
Sport kijken, met vrienden zijn, lezen, uiteten gaan en concerten.
Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik werk al mijn hele carrière in het MKB-advies en met name ten behoeve van het opstellen van jaarrekeningen en de daarmee samenhangende fiscale aangiften. De voornaamste aantrekkingskracht is de verscheidenheid aan cliënten en de branches waarin zij werkzaam zijn. Geen dag is daardoor hetzelfde. Bij Punt & Van de Weerdt heerst een informele en professionele sfeer en dat maakt het werken bij dit kantoor zo prettig. We zijn een (h)echt team.
Functie: | assistent accountant |
Startdatum: | 01-01-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 3300 – 3300 |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Den Haagkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Den Haag via denhaagkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op denhaagkrant.nl.
© denhaagkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.