Vacature Manager

Manager in s-Gravenhage

Manager Projectmatige Heruitgifte Erfpacht

Communiceer jij helder en ben jij de daadkrachtige manager die wij zoeken? Word dan manager projectmatige heruitgifte erfpacht!

Wat ga je doen?

In Den Haag beheren we zo'n 77.000 erfpachtcontracten. In de komende 10 jaar lopen ongeveer 13.000 van deze erfpachtrechten af en moet de gemeente aan deze erfpachters een aanbieding tot heruitgifte doen. In verband met de grote aantallen vraagt dit een projectmatige aanpak, daarom is in 2022 gestart met de projectmatige heruitgifte van deze erfpachtrechten. Het team Contract- en Erfpachtbeheer is verantwoordelijk voor deze projectmatige heruitgifte en zoekt een manager projectmatige heruitgifte erfpacht.


Als manager draag jij de inhoudelijke verantwoordelijkheid voor het heruitgeven van deze erfpachtrechten. Wij zijn op zoek naar iemand die het eerste aanspreekpunt wordt voor deze projectmatige heruitgiftes. Hieronder valt ook de communicatie met de politiek (beantwoorden vragen, afdoen moties, etc.), met de erfpachters en de pers (via de woordvoerder van de wethouder). Dit jaar voert de gemeente een aantal strategische onderzoeken uit over de schokgevoeligheid van het erfpachtstelsel en de hulp voor erfpachters die in financiële problemen komen. Daarnaast vinden er (her)taxaties plaats. De manager adviseert het management, de directie en de wethouder over de consequenties van de uitkomsten van bovenstaande onderzoeken op de huidige processen. De manager zorgt daarna samen met het team projectmatige heruitgifte voor de implementatie van deze adviezen naar de dagelijkse praktijk.


Binnen deze dagelijkse praktijk breng jij structuur aan in de werkverdeling en bewaak je termijnen en de kwaliteit van de producten. Je kan de processen optimaliseren en je zorgt zo voor hoogwaardige dienstverlening voor onze erfpachters. Dit alles binnen de dynamiek van politieke, maatschappelijke en financieel-economische ontwikkelingen, op het grensvlak tussen publiek en privaat en binnen de context van brede vragen rondom de doorontwikkeling van Den Haag en hoe we met de (schaarse) grond omgaan.


De personele aansturing van de medewerkers, die in het projectteam projectmatige heruitgifte werken, wordt vooralsnog verzorgd door de teammanager Contract- en Erfpachtbeheer. Je weet wel waar nodig te escaleren richting deze manager en faciliteert hem of haar in dat proces.

Wat vragen wij?

Je bent communicatief sterk en in staat om op een snelle en natuurlijke manier te schakelen tussen diverse niveaus, binnen én buiten de organisatie. Je bent een stevige persoonlijkheid en bent een uitstekende coach die goed benaderbaar is voor je collega's, maar helder en daadkrachtig over de richting en verwachtingen. Je bent analytisch sterk, gestructureerd, innovatief, ondernemend en wilt graag samen met je collega's mooie resultaten behalen.


Daarnaast vragen wij:

  • wo-werk- en -denkniveau;
  • aanvullende opleiding op het gebied van vastgoed;
  • kennis van en affiniteit met erfpacht;
  • je bent bestuurlijk sensitief en hebt ervaring met werken binnen bestuurlijke kaders.

Wat bieden wij?

Als manager projectmatige heruitgifte erfpacht ben je de schakel in het proces om te komen tot de heruitgifte van 13.000 contracten. Je krijgt volop de ruimte om jouw werk naar eigen inzicht in te richten en werkt samen met de beste mensen uit het vak.


Ook kun je rekenen op:

  • een 32- tot 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €5.309 en maximaal € 6.993,- bruto per maand (schaal 13), op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • opname in het ABP-pensioenfonds met een gunstige pensioenregeling, waarbij wij 70% van je pensioen betalen en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • werken op het Spui, midden in de binnenstad en op loopafstand van station Den Haag Centraal;
  • deelname aan verschillende medewerkersnetwerken, zoals JongDenHaag, een netwerk voor jonge en zich jong voelende medewerkers, die de organisatie, stad en elkaar beter willen leren kennen. Iedere maand zijn er verschillende activiteiten;
  • veel aandacht voor cultuur, wat begint bij het stadhuis, waar in het centrale deel culturele, educatieve, maatschappelijke, commerciële en sportieve evenementen en tentoonstellingen plaatsvinden;
  • 187,2 uur regulier verlof bij een volledig dienstverband van 36 uur;
  • diverse andere vormen van verlof zoals compensatieverlof, ouderschapsverlof en zorgverlof;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

Het Grondbedrijf is onderdeel van de Dienst Stedelijke Ontwikkeling en is verantwoordelijk voor het beheren en ontwikkelen van de gemeentelijke grondposities. Met passie en toewijding beheren en (her)ontwikkelen wij de gemeentelijke grondposities, om zo maatschappelijke doelen te realiseren en maatschappelijke meerwaarde te creëren. Onze grondposities worden dus vooral ingezet als sturingsmiddel binnen vastgoed- en gebiedsontwikkelingen. Het Grondbedrijf bestaat uit de afdeling Expertise, Beleid en Erfpacht en de afdeling Ontwikkeling. Het Grondbedrijf levert al het contractueel-juridisch en financieel advies voor de ruimtelijke ontwikkeling van de stad, en is daarmee het financieel en juridisch geweten van de Dienst Stedelijke Ontwikkeling. In totaal bewaken ongeveer 100 medewerkers vanuit hun vakkennis en professionaliteit de integraliteit in de complexe gebiedsontwikkelingen en ruimtelijke projecten.


De afdeling Expertise, Beleid en Erfpacht heeft allereerst een expertisefunctie binnen het Grondbedrijf; er wordt gezorgd voor de kwaliteit van het gehele Grondbedrijf op diverse vakgebieden en voor de samenhang tussen de verschillende vakdisciplines. Ook is borging van de compliance een belangrijk onderdeel, waaronder het zorgen voor taxaties en ramingen, en de borging van de kwaliteit van deze producten. Verder wordt er gewerkt aan beleid (grondprijzenbrief, grondbeleid, kostenverhaal en erfpachtbeleid), meegewerkt aan beleid van andere afdelingen (bijvoorbeeld woonbeleid of economische beleid) en wordt geadviseerd over ontwikkelingen die (nog) geen project zijn, waarbij ook gezorgd wordt voor de hierbij benodigde samenwerking met de afdeling Ontwikkeling.


Daarnaast heeft de afdeling een apart team voor Contract- en Erfpachtbeheer . In dit team worden privaatrechtelijke afspraken beheerd, waaronder de erfpachtrechten binnen de gemeente Den Haag (de financiële administratie, contractbeheer en -management en heruitgifte). Het team beheert de erfpachtcontracten in Den Haag en is verantwoordelijk voor de dienstverlening aan de erfpachters.

Het team zorgt voor de wijziging van contracten vanwege afkoop canonbetaling, splitsing in appartementsrechten, verkopen blooteigendom, wijzigingen vanwege bouwplannen en het vernieuwen van aflopende contracten. Ook is het team verantwoordelijk voor de inning van de erfpachtcanons en de financiële administratie hiervoor. Het team, bestaande uit ongeveer 25 collega's, is daarnaast het aanspreekpunt voor alle vragen over erfpacht in Den Haag.

Voor meer informatie over deze functie of de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met , , op telefoonnummer .



Functie:manager
Startdatum:13-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:5309 – 6993
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Manager Werken voor Den Haag 13-11-2023

Bekijk ook andere vacatures