Vacature P&o-adviseur (Individuele Casuïstiek)

P&o-adviseur (Individuele Casuïstiek) in s-Gravenhage

P&O-adviseur (individuele casuïstiek)

Bijt jij je graag vast in complexe arbeidsrelatievraagstukken, waarbij je veel samenwerkt en advies uitbrengt? Lees dan verder!

Wat ga je doen?

Als P&O-adviseur (individuele casuïstiek) maak je deel uit van een team van 13 adviseurs. Je gaat je bezighouden met complexe, individuele casuïstiek over bijvoorbeeld functioneren, arbeidsconflicten en arbeidsvoorwaarden. Om tot een volledig en juist advies te komen, zal je nauw samenwerken met de arbeidsjuristen.

Je bent de eerstelijnssparringpartner en adviseur van leidinggevenden binnen jouw account. Je neemt adviesaanvragen aan en begint met een kwalitatief hoogwaardige intake van de vraag. Tijdens deze intake achterhaal je de vraag achter de vraag en, indien mogelijk, geef je direct advies. Voor complexe vraagstukken of een langer durend traject, betrek je de juiste expertises bij het dossier. Je bereidt gesprekken met leidinggevenden voor en beoordeelt gespreksverslagen. Daarnaast zal je ook aansluiten bij (lastige) gesprekken en draag je zorg voor de verslaglegging. Op klantgerichte wijze zal je de stimuleren om zijn rol als leidinggevende goed uit te voeren.

Naast het uitbrengen van advies, zal je ook een rol spelen bij de introductie van nieuwe leidinggevenden, door hen te informeren over de brede P&O-dienstverlening, de producten en diensten.

Wat vragen wij?

Je bent communicatief sterk, hebt klantgerichtheid hoog in het vaandel staan en hebt oog voor verbetermogelijkheden. Je bent in staat om met het management mee te denken in oplossingen en je bent een gelijkwaardige gesprekspartner.


Verder vragen wij:

  • een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting van Human Resource Management, Bedrijfskunde of Management Economie en Recht;
  • relevante, aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied;
  • ervaring en affiniteit met juridische zaken.

Wat bieden wij?

Een afwisselende functie in een energiek en enthousiast team, met veel kansen en mogelijkheden, ook voor jouw eigen persoonlijke en professionele groei.


Ook kun je rekenen op:

  • een 32-urige werkweek met een salaris van minimaal €3.396,- en maximaal €5.009,- bruto per maand (schaal 10) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden met de mogelijkheid tot verlenging of een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de mogelijkheid om deels thuis te werken en de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

De afdeling P&O biedt advies, expertise en ondersteuning over uiteenlopende zaken, zoals de vitaliteit van medewerkers, loopbaanperspectief, het vervullen van vacatures en de inrichting van een reorganisatie. Leidinggevenden, medewerkers en teams van alle diensten kunnen bij ons terecht voor advies, expertise, begeleiding en ondersteuning, en waar nodig zorgen we voor maatwerk.


Hierbij kan worden gedacht aan:

  • alles wat te maken heeft met gezond, veilig en prettig werken. Bijvoorbeeld advies en begeleiding na een ziekmelding, ongevalsmelding of melding van agressie en geweld, als ook interventies om vitaliteit te bevorderen en ziekteverzuim te voorkomen;
  • advies over en begeleiding bij vrijwillige en verplichte mobiliteit;
  • aanpak op maat voor elke vacature, ondersteunt met onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie;
  • advisering en ondersteuning bij individuele casuïstiek, op het gebied van arbeidsvoorwaarden en belonen, disciplinair, functioneren en beoordelen, waaronder ook arbeidsjuridisch advies;
  • expertise op het gebied van reorganisaties en het Haags Generiek Functiehuis;
  • ondersteuning bij tactische en strategische P&O-vraagstukken op dienst- en afdelingsniveau.

Je wordt onderdeel van de Dienst Bedrijfsvoering. Bij de Dienst Bedrijfsvoering maken we het werk van de gemeente mogelijk. Van schone en veilige werkplekken, een solide ICT-infrastructuur, één financiële administratie, communicatie in de stad tot en met beleid voor maatschappelijk verantwoord inkopen en modern werkgeverschap. Wij regelen het, zodat de bijna 10.000 ambtenaren hun werk voor de inwoners van Den Haag goed kunnen doen.


De komende jaren bouwen we stap voor stap samen verder aan de Dienst Bedrijfsvoering. Het is onze ambitie om er een dienst van te maken, die zich snel kan aanpassen aan nieuwe werkelijkheden en moderne dienstverlening biedt. Daarbij is volop ruimte om met elkaar te werken aan nieuwe, slimme oplossingen, innovatie en persoonlijke ontwikkeling.

Voor meer informatie over deze functie of de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met , Expertise P&O Arbeidsrelaties, .




Functie:p&o adviseur individuele casuïstiek
Startdatum:27-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3396 – 5009
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. P&o-adviseur (Individuele Casuïstiek) Werken voor Den Haag 27-10-2023

Bekijk ook andere vacatures