Vacature Projectleider

Projectleider in s-Gravenhage

Projectleider Haagse Stratenaanpak Ondermijning

Wil jij aan de slag in een afwisselende functie binnen een enthousiast team waarbij jij echt impact kan maken? Lees dan verder!

Wat ga je doen?

Voor de aanpak van Ondermijning zijn wij op zoek naar een talentvolle, gedreven projectleider. Je gaat de aanpak van ondermijning in specifieke delen van de Haagse straten of wijken inhoudelijk coördineren.

Den Haag kent de Haagse stratenaanpak ondermijning (HSO). Kenmerkend van deze HSO is dat er hele gerichte maatregelen worden genomen in een beperkt en overzichtelijk gebied. Door in te zoomen op de problemen in een straat of wijk kan maatwerk worden geleverd en het bundelen van inzet leidt tot direct zichtbaar resultaat. De HSO kent een intensieve en gecombineerde aanpak, vaak voorzien van een bestuursrechtelijke interventie, definitie als onderdeel van een bredere, meer integrale benadering. Momenteel loopt er in drie gebieden een dergelijke aanpak, namelijk Scheveningen Haven, Weimarstraat/Beeklaan en Jan Luykenlaan/Van Baerlestraat. In de laatste twee gebieden is gekozen voor het invoeren van de vergunningplicht, wat betekent dat ondernemers verplicht zijn gesteld een bedrijfsactiviteitenvergunning aan te vragen. De Haagse stratenaanpak ondermijning willen we ook uitbreiden naar andere straten of wijken.

Jij pakt lopende projecten op én je start nieuwe projecten. Dat laatste betekent dat je aan de slag gaat met het projectmatig vormgeven van de Haagse stratenaanpak ondermijning in een nog nieuw aan te wijzen gebied. Hierbij denk je mee over welke wijk of straat binnen Den Haag in aanmerking komt voor een dergelijke aanpak. Vervolgens ga je samen met de verschillende partners aan de slag om de concrete problematiek op het gebied van ondermijning in kaart te brengen. Hierna kom je met deze partners tot een set aan maatregelen, waarbij je uiteindelijk toeziet op de implementatie van die maatregelen. In dit hele proces ben jij de projectleider. Dit betekent dat je de aanpak coördineert en de juiste partners bij elkaar aan tafel brengt. Je kunt hierbij denken aan de politie, het RIEC (Regionaal Informatie en Expertise Centrum) of interne partners binnen de gemeente zoals de Handhavingsorganisatie of de Haagse pandbrigade.

Wat vragen wij?

  • Jij bent een echte aanpakker. Je vindt het leuk om zaken aan te pakken en voor elkaar te krijgen. Je bent daarbij in staat het overzicht te bewaren, waarbij je creatief bent in het vinden de meest passende oplossing.
  • Boven alles ben jij een verbinder die snel een netwerk op kan bouwen. Je kunt gemakkelijk schakelen. Voor deze functie moet je in staat zijn met mensen op straat in gesprek te gaan en moet je aan bewoners je maatregelen kunnen uitleggen. Tegelijk kan jij jouw plannen verkopen aan de directeur of de burgemeester.
  • Met jouw analytische vaardigheden weet jij de juiste inschattingen te maken als het gaat om de mogelijke bestuurlijke en maatschappelijke afbreukrisico's. Je hebt de juiste schrijf- en presentatievaardigheden en je bent in staat jouw project goed op papier te krijgen.

Daarnaast vragen wij:


  • wo werk- en denkniveau;
  • uitstekende Nederlandse mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • werkervaring in een ambtelijke en/of bestuurlijke omgeving. Ervaring in het domein veiligheid en met de aanpak van ondermijning heeft de voorkeur;
  • kennis van het bestuursrecht is een pre, maar geen vereiste.

Wat bieden wij?

Een afwisselende functie in een energiek en enthousiast team met veel kansen en mogelijkheden, ook voor jouw eigen persoonlijke en professionele groei.

Daarnaast bieden wij:


  • een 36-urige werkweek met een salaris van minimaal €4.020,- en maximaal €5.725,- bruto per maand (schaal 11) op basis van een volledige (36-urige) werkweek (32 uur per week is ook bespreekbaar);
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 3 jaar;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de mogelijkheid om deels thuis te werken en de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • werken op het Spui, midden in de binnenstad en op loopafstand van Station Den Haag Centraal;
  • opname in het ABP-pensioenfonds en een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden .

Wie zijn wij?

De directie Veiligheid is onderdeel van de Bestuursdienst en bestaat uit vijf afdelingen: Preventie en Interventie, Ondermijning, Veiligheid Stedelijk, Beleid en Bestuur en Evenementen. De directie bestaat uit ruim 100 medewerkers. De Directie Veiligheid heeft een sterke hands-on mentaliteit. De cultuur is informeel en resultaatgericht. We functioneren direct onder de burgemeester, die vertrouwt op onze inzet en professionaliteit. We streven ernaar deze verwachtingen waar te maken en onze kwaliteit hoog te houden.

De (hoofd)taken en verantwoordelijkheden van de Directie Veiligheid zijn divers. We pakken ondermijning aan en bestrijden jeugdcriminaliteit en -overlast. We gaan aan de slag met een gebiedsgerichte aanpak waarbij veiligheidsproblemen in wijken en buurten worden aangepakt. We zorgen voor de versterking van de weerbaarheid in de stad tegen zowel radicalisering en polarisatie als tegen terrorisme en cybercrime. We maken een aanpak voor overlast door personen met verward gedrag. En natuurlijk adviseren en ondersteunen wij de burgemeester voor de portefeuille openbare orde en veiligheid.

De afdeling ondermijning bestaat uit drie clusters:


Binnen het cluster Beleid & projecten komen verschillende programma's, projecten en beleidsactiviteiten samen, gericht op ondermijning. In dit team zal een aantal medewerkers verdere invulling geven aan het team Haagse stratenaanpak ondermijning.

Voor meer informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met , coördinator team Haagse stratenaanpak ondermijning, via .



Functie:projectleider
Startdatum:2-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:4020 – 5725
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Den Haagkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Projectleider Werken voor Den Haag 02-11-2023

Bekijk ook andere vacatures