De Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed zoekt vanwege uitbreiding regelmatig nieuwe collega's. Momenteel zoeken we een senior inspecteur informatiehuishouding en medewerker toezicht informatiehuishouding .
Kom werken bij de Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed
Medewerker toezicht informatiehuishouding
Een overheid die verantwoording kan afleggen. Erfgoed beschikbaar voor iedereen. Nu en in de toekomst. Als medewerker toezicht informatiehuishouding kun jij hier een bijdrage aan leveren.
En wat móet er beter?
Wat ga je doen?
Als medewerker toezicht voor het team Overheidsinformatie verzorg je de inhoudelijke en logistieke ondersteuning van de inspecteurs en analisten bij de uitvoering van hun werkzaamheden. Je verzamelt en bewerkt informatie en legt dit vast in de dossiers. Je draagt zorg voor de dossiers van organisaties onder ons toezicht en van diverse thema's. Je maakt deel uit van een of meerdere projectteams, waarbij je nauw samenwerkt met inspecteurs, analisten en collega's medewerker toezicht.
Daarnaast houd je de voortgang van de activiteiten van het team Overheidsinformatie bij in de Activiteitenkalender. Hierbij werk je nauw samen met de afdeling Communicatie, die de inspectiebrede planning van de Jaarkalender verzorgt en met het Bedrijfsbureau voor afstemming over de inspectiebrede processen.
Senior inspecteur informatiehuishouding
Vind je het belangrijk dat de overheid verantwoording kan afleggen? Wil je meedenken over de uitdagingen van deze tijd waarin overheidsverantwoording zich uitstrekt naar e-mail, websites, sociale media, algoritmes en blockchain? Dit is jouw kans om bij te dragen in een tijd waarin overheidsinformatie volop in de belangstelling staat en de Inspectie voor Overheidsinformatie en stevig gaat groeien.
Als inspecteur binnen het team overheidsinformatie, zie je toe op de informatiehuishouding van zo'n 350 organisaties. Met kennis van zaken voer je inspecties uit bij onder meer beleidsdepartementen en uitvoerende organisaties. Zo draag je bij aan goede bedrijfsvoering en de democratische controle en verantwoording. Je richt je vooral op duurzame toegankelijkheid en vindbaarheid van (veelal digitale) informatie. Belangrijke thema's zijn keteninformatie, open data, openbaarheid, duurzame toegankelijkheid en hergebruik van informatie.
Wat ga je doen?
Je stelt inspectieplannen op, je voert inspecties uit, je analyseert, rapporteert en formuleert op basis hiervan aanbevelingen. Je houdt daarbij steeds het maatschappelijk belang in het oog. In deze functie werk je zowel zelfstandig als in teamverband, in programma's en projecten. Je staat midden in de ontwikkelingen, zowel op het terrein van het informatiebeheer als van het toezicht.
Niveau Master/doctoraal
Reageren voor 23 januari 2024
Plaatsingsdatum1 december 2023
Meer weten over werken bij de Inspectie? Neem gerust contact met ons op, we kijken graag wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Functie: | inspecteur informatiehuishouding |
Startdatum: | 23-11-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 3045 – 4848 |
Uren per week: | 32 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Den Haagkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de den-haagkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Den Haag via denhaagkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op denhaagkrant.nl.
© denhaagkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.